Ga naar inhoud


problemen hd ontvangst


turbohenkie

Aanbevolen berichten

hoi

eerst even voor stellen ik ben henk uit veendam getrouwd 2 kinderen en de grote hobby zijn auto.s [vooral nissan] en natuurlijk tv kijken.

 

dat doen we met veel plezier naar een 51 inch plasma van samsung in de kamer en een 41 inch plasma van samsung op de slaapkamer.

voor de ontvangst hebbenwe 2 ontvangers van ja sorrie philips dsr 8121 in de kamer en de voorganger op de slaapkamer de schotel is van triax met 1 meter doorsnede boven op ons dak en een 4 polige lnb.

 

nu hebben we helaas vaak problemen met het ontvangst maar het gekke is alleen op hd zenders en ook op film 1 zenders.

de storing ziet er als volgt uit.

beeld in blokken

stilstaan van beeld

geluidmet storing.

op de normale zenders hebben we dit probleem niet of het weer moet echt super slecht zijn [sterke sneeuw of regenbuien] zeldzaam dus.

de ontvangst was heel goed te noemen volgens de instalateur rond de 90%

het gekke is dat het ook niet altijd gebeurt maar af en toe en dan is er gewoon niet naar te kijken.

nu is mijn vraag is dit probleem bekend en is er iets aan te doen ??

wie kan ons hiermee helpen??

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Welkom Henk.

 

Om een beeld te kunnen vormen van jouw installatie:

 

- Wat voor een schotelopstelling (mogelijk met een foto)

- Merk en type receiver

- Kabellengte van schotel naar ontvanger

- Kan je exact aangeven op welke zenders het precies gebeurt en op welke zenders (die je vaak kijkt) nooit, of alleen bij heel slecht weer.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een duo lnb gebruikt op een schotel van een meter dan zoek je

om problemen, dat past niet bij elkaar

het beste is voor deze schotel die je nu hebt, twee losse lnb's te gebruiken

 

Triax heeft geen schotels van een meter, het kan een 88cm zijn of een 110 cm

deze beide schotels zijn niet geschikt voor de duo lnb

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reacties.

 

heb het net even na gekeken staat dus op papier triax 90cm doorsnede kan dus best 88cm zijn.ik dacht 1 meter

het is dus wel een duo lnb met 4 aansluitingen met 15 meter coax voor de slaapkamer en 30 meter voor de kamer en 30 meter voor de garage van een goede kwalitijd.

schotel heb ik helaas geen foto van en die staat op ons plat dak 10 meter hoor op een zeer zware mast van ongeveer 1.5 meter met extra windverband en met ongeveer 300 kilo betontegels op de voet als tegengewicht.

de schotel zelf is nooit verdraait in 4 jaar tijd en heeft altijd rond de 90%

ontvanger is dus de philips dsr 8121 en de voorganger hiervan zonder harde schijf in de slaapkamer en garage.

hij doet het op alle hd zenders die er op zitten en dus ,ook film 1 de rest van de zenders nooit geen last die vallen alleen uit bij echt extreem weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Voor zover ik weet is de schotel te groot voor de kop die je gebruikt en zou ik het dus op slecht signaal houden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Turbohenkie.

Als ik e.e.a. lees is de ontvangst nooit optimaal geweest theoretisch kan het zeker beter. Ik heb even uitgerekend voor Veendam staan Astra1 en Astra 3 4.8 gr uit elkaar. Dat betekent voor een Triax 88 cm dat de LNB precies 56 mm uit elkaar moeten staan, dit gemeten aan voorzijde van de LNB's ( de feedhoorn waar de stralen naar binnen gaan)

Om dat Astra 3 steeds belangrijker wordt voor de HD kanalen en men andere uitzendtechniek toepast heb je zelfs wat meer signaal nodig. Dit wetende ga je de schotel uitrichten op Astra 3 wat inhoud een elevatie voor de schotel van 27.6 gr. Om het optimaal te doen is dit zeker niet haalbaar met een CD Duo block die is bedoeld voor een 60cm schotel en de LNB afstand is daarvan 37 mm. Een Astra-Hotbird block is dacht ik 53mm tussen de 2 LNB's dus niet helemaal optimaal je kan het uit proberen als je die nu hebt. Maar dat wel met de instellingen zoals ik ze aangegeven heb. Dan moet LNB voor A3 in de klemhouder en A1 zit er dan rechts naast als je naar de schotel toekijkt. Wel moet je het Monoblock een gr of 4 schuin zetten dus A1 iets laten zaken. (Astra 1 is sterker als A3 dus alle aandacht op A3 )

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

oei dat is een heel verhaal :lol:

zover heb ik mij er nog nooit in verdiept in andere lnb.s ed.daar moet ik nog veel van leren heb ik wel door ;)

wat zou ik het beste op mijn boodschapenlijst kunnen zetten om alles om te bouwen dan merk/type.

en waar kan ik deze spullen het beste halen of bestellen ??

 

zou binnenkort toch op het dak moeten door de storm van vanacht is de schotel voor het eerst verdraait denk ik heb geen beeld meer.

heb dus te vroeg geroepen in deze topic :crazy::D

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag het dak maar opgegaan en de schotel na gekeken.

hij was een beetje gedraait we hebben hem weer teug gezet en hebben weer goed beeld.

ook het hd ontvangst is nu weer goed.

maar op de ontvanger krijg ik het ontvangst niet verder als 6 blokjes van de 10 hij geeft wel aan ontvangst goed.

zou dit zonder een andere schotel of lnb.s verbeterd kunnen worden door een betere en andere afsteling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Turbohenkie,

Ik lees dat je op het dak bent geweest, weet je nu ook wat voor lnb je hebt. Als je hem niet kunt herkennen hoever staan dan de Feedhoorn uit elkaar ??? Je zegt dat je ontvanger 6 blokjes geeft met de vraag kan het nog beter kan. Hier kan ik geen antwoord opgeven. Die 6 blokjes zeggen niet alles dit is een indicatie. Als er een andere ontvanger geplaatst wordt kan er een veel andere waarde weergegeven worden. Dan weet ik ook niet door welke van de 2 satellieten die 6 blokjes weergegeven worden dat vermeld je niet. In een vorige reactie heb ik al gesteld dat de LNB van A3 in de klemhouder moet zitten dan zit A1 rechts ernaast en moet wat lager staan. Is dat zo? Zo kan ik nog wel even doorgaan. In alle reacties worden vragen gesteld wat je nu precies hebt. Het enige wat we nu weten is dat het om een triax 88 gaat en de kabellengten

Dus niemand kan op afstand zeggen of het beter kan je moet wel met de actuele gegevens komen anders kunnen we echt niet meedenken. Dus wat voor LNB heb je en welke zit in de klem van arm en kijkt dus recht in het brandpunt. Wel kan ik zeggen als je afstemt op PLANETA HD Astra 3 dit is een vrij zwakke zender. Als je die met een goed signaal ontvangt dan is het voor Astra 3 wel in orde. Toch heb ik mijn twijfels. laat maar eens horen

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

merk van de lnb weet ik zo niet hij zat bij een canaal digitaal hd set weet niet welk merk ze gebruiken het is een met 4 aansluitingen.

 

als ik tegen de rug van de lnb kijk dus richting voorkant van de schotel zit de linkerkant in de klemblok.

 

net even gekeken naar planeta hd die is nu net als de rest wel duidelijk maar op dit momend weer geblokt.

het vreemde is gewoondat je de ene keer normaal kan kijken supper duidelijk beeld zoals vamorgen niets aande hand en geen storing.

en op dit momend is het bij veel hd zendens weer blokken niet alle zenders dit keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Turbohenkie,

 

Ja nu weten we iets meer. Als de Qaud Duo LNB van Canal Digitaal is, dan is hij alleen geschikt voor een 60 CM schotel dat weet je nu zeker. Al eerder is aangegeven dat dit nooit op een Triax 88 kan werken. Nu kun je 2 dingen doen. zoals eerder is gezegd een 60 cm schotel toepassen denk aan +/- € 35,= en dan zo afstellen dat net als nu A3 de linkse is als je op de rug van de LNB kijk. Hoe dat afstellen moet kun je bij Canal digitaal vinden. Dan heb je 95 % van de tijd een goed beeld op A3 en A1 . Heb je een keer een zware regenbui dan kan je altijd bv als je naar ned 1 HD kijkt naar Ned 1 sd overschaken Het komt zelden voor dat een bui voor beide satellieten hangt. Kort gezegd bij 64 cm goede ontvangst niet al te veel regenreserve. Of je gaat je 88 CM schotel aanpassen. ervan uit gaan dat je huidige schoten nog precies in vorm is. Even voor de duidelijkheid een Triax schoten kan een prima signaal geven. Maar als je hem niet met respect behandelt ( verdraait, dus niet trekken aan de schotel zelf, een minimale vervorming geeft een slecht signaal) Dan zul nodig hebben, 2 smale Qaud LNB (Alps of megasat) 4 diseqc switchen, 1 Triax multyrail coax F pluggen kosten misschien wel € 150= totaal. Voor beide schotels geld dat je de elevatie van 27.6 gr in Veendam Ga je je 88cm opwaarderen begin dan met montage van 1 LNB A3 en schuif die op de multirail van uit links zo dicht mogelijk naar de arm van de schotel. ( gezien op de rug van de lnb ) Ge dan optimaal afregelen op A3 .Plaats later de tweede A1 van rechts naar naar A3 toe toe tot zo'n 56 mm afstand aan de voor zijde gemeten later deze fijn tunen, dus schotel niet meer wijzigen alleen LNB verschuiven tot max signaal. Dan de diseqc aansluiten. Dit is in het kort we je kan doen. Meer kan ik er niet van maken.

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...