Ga naar inhoud


hd met ubuntu op windows pc formateren lukt niet


bjkartal

Aanbevolen berichten

ik heb de laptop van een vriend die ik terugbrengen naar windows maar het lukt me maar niet om de schijf leeg of windows op te krijgen.

Eerst heb ik op de laptopzelf geprobeerd windows te krijgen (waar ubuntu op zit), maar windows herkent de hd niet. Ook met ubunutu live cd geprobeerd de laptop daarmee op te starten om vervolgens de hd te formatern ook dat niet gelukt hij start automatisch alsnog de ubuntu via hdd. Nu heb ik de hd losgehaald extern met een usb op mijn laptop (met win 7) aangesloten. Mijn laptop herkent het wel maar bij deze computer komt de harde schihf niet tevoorschijn dus kan ik ook niet formateren.

Ik moet deze hd toch losgekoppeld kunnen bereiken om te formateren??

Iemand ervaring of oplossing??

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met de Ubuntu Live cd moet dat gewoon lukken, maar als hij van hdd opstart, moet je in de bios setup eerst aangeven dat hij van cd of usb moet opstarten, waar je de live cd ook maar in hebt zitten.

 

Waarschijnlijk kun je op dezelfde manier ook de Windows cd starten, ofwel lukt dat om dezelfde reden nu ook niet.

aangepast door bigtwin

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opstarten van op windows installatie cd/dvd (in bios de dvd-rom als first boot instellen)

Bij het partitie gedeelte eerst de bestaande partitie verwijderen.

Daarna nieuwe partitie aanmaken en windows daarop installeren.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...