Ga naar inhoud


'TEST ondertiteling' verschijnt regelmatig op één (sd)


dvbs

Aanbevolen berichten

Goede avond

 

Sinds kort krijg ik op één (sd) regelmatig bovenstaande melding.

 

Ligt dat aan de VRT of TV Vlaanderen?

aangepast door Puch
Onduidelijk onderwerp

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je waarschijnlijk zelf veroorzaakt door via de afstandsbediening op de pagina voor ondertiteling te drukken , dus eigenlijk teletext , de vrt doet daar regelmatig een test , blader maar eens in de pagina's daar en je zult wel zien

groetjes

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

jph, katwezel,

 

Bedankt voor de reply.

 

Had ook al een beetje het vermoeden dat het bij mij lag. Het rare is wel dat ik als het zich voordeed; nog gewoon kon zappen door het kanaalnummer in te typen. Normaal kan dat niet als je teletekst hebt aanstaan. Of zie ik iets over het hoofd? (werk hier met een UFS910 en een E2 img)

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rare is wel dat ik als het zich voordeed; nog gewoon kon zappen door het kanaalnummer in te typen. Normaal kan dat niet als je teletekst hebt aanstaan. Of zie ik iets over het hoofd? (werk hier met een UFS910 en een E2 img)

 

Waarschijnlijk, 1 van de DVB TTX ondertitels die bij jouw nog aan staat (1 daarvan geeft de test melding)

Je moet naar het ondertitel menu gaan en zien welke geactiveerd is en uitschakelen met OK

Link naar reactie
Delen op andere sites

jph, katwezel,

 

Bedankt voor de reply.

 

Had ook al een beetje het vermoeden dat het bij mij lag. Het rare is wel dat ik als het zich voordeed; nog gewoon kon zappen door het kanaalnummer in te typen. Normaal kan dat niet als je teletekst hebt aanstaan. Of zie ik iets over het hoofd? (werk hier met een UFS910 en een E2 img)

jawel dat kan zeker , je txt pagina blijft in het geheugen van je tv , groeten Katwezel

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

katwezel,

 

wat bedoel je? Speelt de tv zelf ook hier een rol?

 

 

profil,

 

ben eens gaan zoeken in het menu en vind wel het teletekstmenu, maar hoe geraak je in het menu dat je laat zien in bijlage?

 

 

 

 

(voorlopig heb ik wel geen last meer van die melding)

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

profil,

 

ben eens gaan zoeken in het menu en vind wel het teletekstmenu, maar hoe geraak je in het menu dat je laat zien in bijlage?

(voorlopig heb ik wel geen last meer van die melding)

 

met de audio toets en dan gele toets

(bij de (E2) UFS910 zal dat wel anders zijn)

aangepast door profil
Link naar reactie
Delen op andere sites

profil,

 

Gezocht en gevonden; zelfs heel simpel :sick: - in menu - ondertitels.... en daar kan je aan-/uit-vinken wat je maar wil.

 

(ik kan wel niet bedenken dat ik daar ooit iets heb aan veranderd, maar toch goed om weten!)

 

Bedankt!

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

katwezel,

 

wat bedoel je? Speelt de tv zelf ook hier een rol?

 

Yep , de moderne tv's kunnen soms honderden pagina's in hun geheugen laden , en blijven daar bij sommige toestellen staan tot ze worden overgeschreven door nieuwe data , zo kan het voorkomen dat als je txt gebruikt en bv de sneltoetsen niet gebruikt maar gewoon bladert (pijltje omhoog of omlaag ) je soms txt krijgt te zien van een zender waar je op dat ogenblik eigenlijk niet hebt op afgestemd ,

groeten vanuit de bevroren ardennen

Katwezel

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey katwezel,

 

Bedankt om dit nog te willen melden! (weer wat bijgeleerd)

 

groeten terug vanuit het centrum van het land

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...