Ga naar inhoud


Google Chrome - VLC plug-in beschikbaar?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik gebruik Google Chrome en ben daar eigenlijk best tevreden over.

Het wil mij echter niet lukken om vanuit mijn VU+ de TV beelden via het netwerk naar mijn laptop te straemen.

Met FireFox en de plug-in VLC player lukt dit uitstekend maar ik kan nergens een dergelijke plug-in vinden voor Google Chroom.

 

Bestaat die eigenlijk wel en zo niet is er dan nog een andere oplossing?

Ik gebruik op mijn VU+ OpenWebif en op mijn laptop Win7.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je kijkt bij plug-ins in chrome:

About:plugins

staat daar dan de VLC multimedia plugin bij?

Bij mij wel, en volgens mij komt deze mee met een standaard installatie van VLC. Ik neem aan dat dan eerst chrome en daaran vlc geinstalleerd moet worden.

Ik kan me niet herinneren dat ik deze handmatig heb geinstalleerd.

 

Bij mij werkt onder chrome webtv prima, echter via het TV'tje streamen doet hij niet automatisch.

Het werkt wel als ik rechtermuisknop streamen kies, en dan link opslaan op bureaublad. Deze kan ik dubbelklikken, wordt dan geopend met vlc en werkt vervolgens.

Het probleem zit hem in het afhandelen van de extensie .m3u. Chrome opend n nieuw tabblad, en dat werkt niet. Om deze te linken aan VLC lukt me ook niet onder chrome

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Nederlandse versie van Google Chrome en ik ga ervan uit dat Plug-in's bij mij Extensies worden genoemd.

Onder Extensies zie ik maar 3 opties waarvan een TV for Google Chrome is.

Als ik nu bij Meer extensies zoek kom ik nergens iets met VLC of VLAN tegen.

 

Ook werkt het streamen met Google Chrome voor geen meter.

Wat bedoel je nu met:

 

.....Het werkt wel als ik rechtermuisknop streamen kies....

 

Op welk item / beeld moet ik hier klikken, bedoel jij in het geopende scherm 'Open Webif'?

Zo ja, dan zie ik geen optie streamen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

extensies en plugins is niet hetzelfde.

(plugins: sleuteltje >opties> geavanceerde opties > instellingen voor inhoud > afzondelijke plugins uitschakelen.)

 

OF

type in url balk

 

about;plugins

 

 

met rechtermuisknop op stream icoon klikken in de webinterface. Dit is het televisietje achter het kanaal. doel/ link opslaan oid. vervolgens heb je dan een m3u bestand opgeslagen.

Deze dubbelklikken, openen met... VLC

aangepast door jacobus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, de plug-in VLC player staat in de lijst van Google Chroom.

Ook het streamen gaat nu met Google Chrome op de aangegeven wijze maar is wel omslachtig dus ik blijf maar even bij Firefox want dan opent de stream automatisch in VLC.

Toch bedankt voor de hulp, in elk geval weer wat geleerd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even onafhankelijk van de browser:

 

Configuratiescherm > Programma's > Standaardprogramma's > Een bestandstype altijd met een specifiek programma openen.

 

Als dan de .m3u gekoppeld is aan de VLC player wordt dan ook met Google chrome en de webinterface TV icoon de VLC player gestart ?, bij mij wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar in google chrome wordt de link automatisch geopend in een nieuw scherm, en dan gebeurt er niks meer, omdat google het niet kan afspelen, omdat op een of nadere manier de link onbtbreekt naar VLC (plugin). Ergens in google moet je dus ergens iets in kunnen stellen, zodat je ook hier kunt kiezen wat er moet gebeuren nadat je de link aanklikt. Want chrome ziet het als een link, en niet als een toepassing.

aangepast door jacobus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in ieder geval één stapje verder:

Download de link in google chrome.

Linksonder in chrome staat dan je download, het m3u bestandje.

rechts hiervan heb je een klein pop-up icoontje.

kies dit en vink aan: altijd bestanden van dit type openen.

Als je dan met rechtermuisknop voor opslaan kiest, wordt het daarna automatisch geopend. Das weer één stap minder.

aangepast door jacobus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder firefox werkt het probleemloos, kun je ook eenvoudig instellen.

Onder Chrome werkt het soms wel en soms niet. De vraag is waar dat aan ligt.

Ik gebruik zelf altijd webTV, werkt bij mij prima onder zowel chrome als firefox.

Streamen via het tv icoontje werkt bij mij wel onder Firefox, niet onder chrome. Kan niet precies de oorzaak vinden, ik gebruik chrome dan ook niet zo veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik selecteer het kanaal eerst uit de service lijst -NIET het lopende programma boven in het venster van de webinterface-, en klik dan op het TV icoon, VLC start op en heb beeld. Geen probleem toch?

Ja, dat is inderdaad dezelfde handeling welke jacobus en ik ook uitvoeren alleen bij ons start een nieuw blanco scherm (Naamloos) op en daarna gebeurt er helemaal niets.

Dus schijnbaar heb jij ergens in Chrome een verwijzing naar VLC die wij niet hebben en je kunt nu wel roepen geen probleem maar HIER is dit wel een probleem want het functioneert niet.

Misschien dat jij in jouw instellingen van Chrome even kunt kijken of je een dergelijke verwijzing kunt vinden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dergelijke verwijzing heb ik niet kunnen vinden, vindt het alleen vreemd dat het bij jou niet werkt.

Google is bij mij de standaard browser, en VLC standaard voor media bestanden.

 

Heb windows 7, DM 800 en webinterface 0.99. + VLC 1.1.4. - Google chrome: 16.0.912.75.

 

Er wordt na het klikken op de TV icoon bij mij ook een nieuw tabblad gestart samen met de VLC player, dit lege tabblad wordt dan na 2 seconden weer automatisch gesloten.

 

Indien ik nog instellingen voor je moet nakijken, waarvan ik misschien geen weet heb dat ze er zijn.....een VLC plugin staat er bij mij niet, verder weet ik ook niet waar te zoeken.

aangepast door harry
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb t nog ns geprobeerd: wil je webtv gebruiken, moet de VLC plugin aan staan, maar wil je streamen via het TV icoontje, zoals hierboven beschreven, moet de plugin UIT staan.

Dan werkt het normaal. Dan zoekt hij niet naar de plugin, die om een of andere reden niet doet wat ie moet doen onder chrome, maar opent hij de VLC player.

Zo simpel kan t zijn.

aangepast door jacobus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...