Ga naar inhoud


mede8er, zijn er mensen hier op het forum die hem gebruiken


Aanbevolen berichten


Misschien handig als je meteen een concrete vraag stelt. Andere merken bieden vaak ongeveer dezelfde functionaliteit. Of je wilt natuurlijk een fanclub oprichten :eek:

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee,nee, geen fanclub. :)

Maar ook met zoeken kwam ik niemand tegen op dit forum die een mede8er gebruikt. (Of niet goed gezocht)

 

Me vraag is eigenlijk, er zit een spin off op, op de hdd,maar hij blijft gewoon door draaien, hebben andere dat ook.

Spin off hdd na zoveel minuten is toch gewoon de hdd standby zetten.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heb ook interesse in deze mediaspeler!

Eind 2011 nog een grote mediaspeler test geweest; deze mede8er kwam er super uit!

Ook op youtube staan een aantal leuke demo's.

Bij realtek vindt je meer info mbt chipset.

 

Suc6!

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Ik heb zelf ook een 500x2 1.5 TB en ik moet zeggen ik ben er erg blij mee.

Voorheen gebruikte ik de VU+ Duo om allerlei bestanden af te spelen maar veel werkt daar niet op/speelt niet af.

De mede8er speelt tot nu toe alles af wat ik hem gevoerd heb. De firmware is nog wel een beetje buggie, een heel enkele keer reset ie vanzelf maar dit is echt zelden.

 

Als je hem hebt moet je er wel even firmware 2.0.3 erop zetten.

Het beeld is erg mooi en rete strak

 

Nadeel van de Mede8er tot nu toe is de ongevoeligheid van de afstandsbediening, je moet goed richten. Ik gebruik nu een Logitech Harmony en dat gaat wel iets beter. Aan de andere kant reageert ie soms teveel, als je dan b.v. een pijltje naar boven of links, rechts of wat dan ook doet dan maakt ie soms 2 stapjes dus dan schiet ie weer zijn doel voorbij.

 

Zelf heb ik geen ervaringen met andere mediaplayers maar deze bevalt wel heel goed, andere mensen die ik ken die eerder een ander merk hadden zijn erg tevreden met de Mede8er zeker in vergelijking met die andere merken.

 

Nog even een aanvulling: standaard staat de werkgroep van de Mede8er ingesteld in Workgroup, dit kan je niet zelf wijzigen dus zal je de rest moeten aanpassen aan deze naamgeving.

Ook is het netwerk verkeer traag maar dat schijnen al die dingen te hebben, kopieren over het netwerk gaat gemiddeld met zo'n 7MB per seconde.

Een snellere methode is om de Mede8er aan te sluiten met de USB 3.0 kabel.

aangepast door Pedro Newbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ook is het netwerk verkeer traag maar dat schijnen al die dingen te hebben, kopieren over het netwerk gaat gemiddeld met zo'n 7MB per seconde.

Een snellere methode is om de Mede8er aan te sluiten met de USB 3.0 kabel.

 

@Pedro,

 

Lukt het je wel om de streamen via het netwerk (HD content)?

Mijn Tvix die ik had wilde nog wel eens stotteren..... hoe is dat bij deze?

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bezit de 450X2 + 500g schijf en ben hier zeer tevreden over. Ben gestopt om de Vu Duo hiervoor te gebruiken omdat deze vaak moeilijk doet. Staat nu al enige tijd te draaien en ben nog geen bestand tegen gekomen welke hij niet afspeelt. Geen gezeur gewoon kijken zonder moeilijke dingen te doen. Plaatje + geluid mooi ook HD streaming gaat goed getest op een NAS.

Ook de USB 3.0 is erg gemakkelijk voor overzetten films, via netwerk max. 9.0MB. Ben hier zeer tevreden mee.

Vu+ Uno DM 800 DM800SE

Sundtek-C HUMAX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Streamen over het netwerk doe ik eigenlijk nooit dus ik heb het even voor je getest. Weliswaar geen HD content maar een DVD image over het netwerk loopt gewoon heel goed zonder gestotter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bezit de 450X2 + 500g schijf en ben hier zeer tevreden over. Ben gestopt om de Vu Duo hiervoor te gebruiken omdat deze vaak moeilijk doet. Staat nu al enige tijd te draaien en ben nog geen bestand tegen gekomen welke hij niet afspeelt. Geen gezeur gewoon kijken zonder moeilijke dingen te doen. Plaatje + geluid mooi ook HD streaming gaat goed getest op een NAS.

Ook de USB 3.0 is erg gemakkelijk voor overzetten films, via netwerk max. 9.0MB. Ben hier zeer tevreden mee.

Streamen over het netwerk doe ik eigenlijk nooit dus ik heb het even voor je getest. Weliswaar geen HD content maar een DVD image over het netwerk loopt gewoon heel goed zonder gestotter.

 

Top! Ik ben om...... ga deze mede8er bestellen.

 

Bedankt voor jullie hulp!

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Voor de bezitters van een Mede8er MED500X2 / MED450X2 / MED400X2: Er is een nieuwe firmware uit, versie 2.0.4 met een nieuwe jukebox versie, ziet er veel belovend uit!

 

LINK

 

ChangeLog V2.0.4

 

1) Added V2 Music Jukebox

2) Added Title Search on Movie Jukebox -- NB This works on the Folder Name and you will need to rescan your collection

3) Improved the 'Scan' time on HDD/USB

4) Scan function Inhibit if NAS enabled ---> Warning Message shown

5) Added a 'Warning Dialogue' when a function such as 'Scan' or 'Add Skin' is going to end in a Auto Reboot

6) Fixed Slideshow and Background Music crash problem ---> NB: Music must be on the same drive as the images

7) Fixed NAS enabled and HDD Spin Down conflict

cool.gif Added Realtek SATA HDD patch

9) Added 'Kopia' text string

10) Fixed Auto Re Power Up after Powering down after playing a file with VOBSUB Subtitles.

11) New stepped 'Screensaver'

aangepast door Pedro Newbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Er is inmiddel nieuwe FW uit voor bezitters van een Mede8er MED500X2/ MED450X2/ MED400X2

 

V2.0.6 23March2012

Change log

1) New Mede8er TV Series XML Wall

2) Support for fanart.jpg in Music Player / Music Jukebox and any folder – size 1280 x 720 pixels

3) Fixed Subtitle issue reported in this thread http://www.mede8erfo...2.html#msg51362

4) Added support for extensions .ts1 .ts2 .ts 3 etc etc

5) Fixed the stopping of music when doing a 'Return' in Music Player / Music Jukebox Player

6) Fixed 'Audio' button return to 'currently playing' music

7) Fixed - Facebook Image causing X2 crash / freeze

cool.gif Now auto switch NAS 'off' and back 'on' for 'Music Scan' and 'Set to Skin' function

9) Fixed Internet and YouTube after NFS

10) Fixed Forward / Back Skip in Music Player when playing Flac files

 

http://www.mede8erfo...2.html#msg51712

 

Ik gebruik zelf de MED500X2 ism mijn opnames door de Rebox 4000 (Octagon FW met Fixit plugin nodig).

Op mijn verzoek is punt 4 aangebracht in deze FW zodat de Mede8er de opnames gemaakt door Rebox doorspeelt en niet stopt bij de 4GB grens.

 

Mocht iemand intresse hebben hij is vandaag ergens in de dagaanbieding.

VU+ Uno 4K SE
Zgemma 7HS
4x Duo Alps-LNB, Visiosat Bisat G4B
Netgear ReadyNAS 426, Netgear ReadyNAS 4 Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast Pedro Newbie

Voor de liefhebbers, er is inmiddels weer een nieuwe firmware versie 2.0.7 final (er was al een 2.0.7 Beta)

V2.0.7 -- 2 May2012

Changelog

1. Fixed -- Random crashing with Video files/GUI on Local HDD

2. Fixed -- File to folder problems experienced by some with V2.0.5/V2.0.6 on local HDD

3. Fixed -- Music JukeBox Album Search causes X2 to Crash

4. Fixed -- Fanat.jpg not masked

5. Fixed -Open Media Browser, go to HDD, choose a folder with MP3 and start to Play it. Press HOME, select PHOTO

Search (music plays in the background). Select first photo and press PLAY to start the Slideshow. Works with music

background. Press STOP - X2 Crashes

6. Fixed - Go to Media Library, select any folder, with movies. Set View Type to Movie (8x2 thumbs). Press HOME,

switch to Photo Search. View Type not updated, and you see photos in Movie-Type style, so 8x2 thumbs instead of 4x2.

7. Fixed -- Open Photo Search, switch to Photo Directory mode, explore press HOME,Switch to Media Library, open any

folder, with movies (from HDD), you will not see movies. Photo filter

8. Fixed -- Audio track is not selected in order. Does not respect the embedded Audio track #1 position.

9. Fixed -- Filename.jpg not being masked when used in TV Series XML Wall

10. Changed Music Player Focus Image to solid png to resolve slow down navigation issue

11. Fixed -- crash issue on last thumbnail in Movie Jukebox if it was a multiple of 16

12. Fixed -- Time Zone Localization spelling

13. Fixed -- Music Player Index digit not showing

14. Fixed -- creation dummy folders Movie / Music / Pictures on HDD

 

http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,8464.0/topicseen.html#msg53743

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...