Ga naar inhoud


Problemen met verbinden printer over netwerk


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Ik heb:

 

1x laptop W7 Pro

1x mini laptop (hoe dat ook heet)... W7 Home

1x Desktop Vista Ult

 

Aan de desktop hangen de printers. Zover ik kan zien is alles goed ingeteld en bij elkaar in het netwerk. Kan over en weer tussen alle pc's bestanden uitwisselen, heb alles volledig toegang tot elkaar gegeven. En dat gaat prima.

 

Echter als ik probeer te verbinden vanaf de mini laptop aan de printers krijg ik een foutmelding 'Cant connect to printer' en met de vage error code 0x0000002 (kunnen meer/minder nullen zijn...).

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit kan wel eens een driver probleem zijn. Update in ieder geval de driver op je Desktop

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mocht niet baten... ook andere oplossingen (MS zelf heeft een workaround) werken ook niet..

 

Ik denk dat het een rechten issue is.

 

Het enige wat ik me kan voorstellen wat afwijkt tussen beide laptops is dat er wel een user op de server gelijk aan de ene laptop en niet van de andere (waar het niet werkt).

 

Ik kan nu niet bij de server, maar probeer het later.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je iedereen rechten geven voor die printer. Ik denk dat je dit wel gevolgd hebt http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Share-a-printer

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat je een printer die op een XP machine is geïnstalleerd en gedeeld probeert te gebruiken van op een win 7 machine en dat wil wel eens problemen geven.

 

Ik heb een tutorial gevonden om dit probleem op te lossen.

 

Klik

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat je een printer die op een XP machine is geïnstalleerd en gedeeld probeert te gebruiken van op een win 7 machine en dat wil wel eens problemen geven.

 

Ik heb een tutorial gevonden om dit probleem op te lossen.

 

Klik

 

Vista Ultimate (PC1) naar Windows 7 Home (MiniLaptop) werkt niet

Vista Ultimate (PC1) naar Windows 7 Pro (Normale Laptop) werkt wel

 

Ik ga bovenstaande uitproberen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vista Ultimate (PC1) naar Windows 7 Home (MiniLaptop) werkt niet

Vista Ultimate (PC1) naar Windows 7 Pro (Normale Laptop) werkt wel

 

Heb je bij het installeren van de printer wel aangegeven "als netwerk printer installeren"?

Op die wijze is hij gelijk gedeeld en hoef je alleen in de andere computers naar de naam van de netwerk printer te zoeken en evt. enkele drivers installeren als deze niet van de computer afgehaald worden waar de printer aan verbonden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...