Ga naar inhoud


Wie heeft een GM 9080/9060+ziggo?


DoeEensGek

Aanbevolen berichten


Ik heb een 9080 en 9060, de 9060 draait zonder stotteren maar krijg de 9080 nog niet goed.

Ben zelf ook benieuwd of er nog meer zijn die zijn ervaringen willen delen.

Dus als er iemand is die ook een 9080 heeft maar geen last va freezes heeft

geef dan even door welke versie je draait of, ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de golden media 9080 en q5 (om te testen..) beiden in multikabel gebied.

Zou als ik jouw was eerst wat over lezen. 9060 geen ervaring mee.

Biede boxes freezes en geen beeld op eredivisie kanalen. Cccam zegt nok terwijl de kaart met edl gewoon in de dreambox zit, zelfs als dezelfde zender aanstaat op de dreambox.

aangepast door DoeEensGek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerraam bedankt voor je reactie, heb de key verwijderd en inderdaad probleem opgelost super.

Was er al een tijd mee bezig, de 9060 had ik al wel voor elkaar maar de 9080 nog niet.

Waarschijnlijk had de 9060 de keys die voor problemen zorgden niet waardoor deze wel werkte.

Voor dreambox7025hgv beide ontvangers zijn leuke ontvangers.

Ik had de 9080 aangeschaft ivm de dubble tuners alleen twee kabel tuners werken niet samen.

De 9060 is een mooie compacte ontvanger en werkt goed zapsnelheid is ook goed.

Als je er een harde schijf aan hangt kan je er ook mee opnemen.

Helaas maar een tuner waardoor kijken en opnemen tegelijk niet mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vraag werkt de dubbele tuner een beetje .

Bepaalde kanalen kijk ik via de schotel (SPAANS) ander weer via de kabel (ziggo) dit zou een mooie oplossing zijn.

Kan je makkelijk switchen tussen satelliet en kabel kanalen hoe werkt dat precies.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag werkt de dubbele tuner een beetje .

Bepaalde kanalen kijk ik via de schotel (SPAANS) ander weer via de kabel (ziggo) dit zou een mooie oplossing zijn.

Kan je makkelijk switchen tussen satelliet en kabel kanalen hoe werkt dat precies.

 

Heb hem alleen met ziggo in gebruik+digitenne in gebruik.

Ik dacht dat hij zelfde chip en systeem gebruikt als openbox s9.. Maar daar kan ik m'n in vergissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste allen,

 

Ik heb ook een GM 9080 + Ziggo. Ik zit met een aantal problemen. Ook ik heb last van freezes. Jullie hebben het over een 'key' verwijderen. Welke key is dit en waar kan ik dit doen?

 

Volgende probleem is. Ik heb een lijst met actuele transponders en frequenties maar zodra ik deze ga invoeren gooit hij alles door elkaar. Hij overschrijft de wel werkende frequenties over de niet werkende frequenties met als gevolg dat meer als de helft van de zenders het niet doen. Dit komt natuurlijk omdat de zenders ook op andere frequenties hebben gezeten en de info daar nog wel beschikbaar is maar de zender alleen niet meer.

 

Je snapt hem dus wel, het word een zooitje en het is zeer moeilijk om alle zenders werkend te krijgen. Wat ik ook heel vervelend vind ik dat dit apparaat per 8 Mhz zoekt.

 

Ik zou dus op een of andere manier willen dat ik de frequenties los kan invoeren bij de zenders (via computer of via GM). Als ik het via de computer doe moet het dus zo kunnen zijn dat je de zenderlijst op een usb stick kunt zetten en laten inlezen door de GM.

 

De turk waar ik hem overigens heb gekocht heeft er een kabel tuner bijgedaan van LG. Ik weet niet of dit ding in orde is omdat zenders het ene moment het wel doen en het andere moment niet.

 

Hierbij info over mijn apparaat:

 

Model ID: ALi_3602

S/W versie: 06000700_1.4.41 EMU

H/W versie: ALI-HD1-LV-VER1.0

Loader versie: M3602A 1.1.6

Laatste update: Jan 04 2012 22:07:35

CHIP ID: 013914cabddc1010

STB ID: 06000700: 0a14b2

Paneel versie: 0218010a

 

Mijn signaal:

 

S: 82%

Q: 71%

 

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen. Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de golden media 9080 en q5 (om te testen..) beiden in multikabel gebied.

Zou als ik jouw was eerst wat over lezen. 9060 geen ervaring mee.

Biede boxes freezes en geen beeld op eredivisie kanalen. Cccam zegt nok terwijl de kaart met edl gewoon in de dreambox zit, zelfs als dezelfde zender aanstaat op de dreambox.

 

Is het "eredivisie" probleem opgelost met het verwijderen van de keys? Als ik dat eerder had geweten...aantal weken terug zo een ontvanger gekocht voor op de slaapkamer...op zich prima apparaat maar inderdaad ook geen Eredivisie en Sport1 (nok)...toen maar weer verkocht aan de volgende hobbyist. Freezes had ik overigens geen last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Blijle10,

 

ga naar zenders zoeken en vul dan voor jouw regio de onderstaande gegevens in.

Frequentie 514.00 Mhz- Symbol Rate 6875- FEC NONE- Modulatie QAM64- Netwerk zoeken aan zetten.

 

Via deze transponder zullen dan alle kanalen die Ziggo aanied ingelezen worden.

Dit is ook te vinden in de gebruiksaanwijzing die Ziggo op de site heeft staan.

http://blob.ziggo.nl...-DigitaleTV.pdf

 

succes Ben

aangepast door Dreampie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dreampie,

 

Helaas werkt dit niet voor de GM 9080. Op 514 mhz leest hij maar 40 zenders uit waarvan de helft het niet doet. De bovenstaande instellingen werken alleen voor een dreambox en de normale tv tuner.

 

In ieder geval mijn dank voor uw reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...