Ga naar inhoud


Ik wil een auping bedombouw van een nieuwe kleur voorzien


renzie

Aanbevolen berichten

ik heb hier twee ombouwen van een auping bed welke ik graag in een andere kleur wil hebben. de ombouw in van mdf gemaakt. wat is de beste aanpak en welke verfsoort dien ik hievoor te gebruiken? laten spuiten geeft het beste resultaat maar is een dure oplossing. ik wil er eigenlijk met jullie hulp er een doe het zelf klus van maken.

 

ik dacht zelf aan licht opschuren, een grondlak en dan twee lagen met een kleine sponsroller. is dat een goede aanpak?

 

renziepost-31450-0-85729500-1329043211_thumb.jpg

aangepast door renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik doe het meestal zo voor dit soort werk :

ontvetten - reinigen( ammoniak )

grondlaag + schuren ( maat 120) eerste laklaag -

na 24 hr : zacht schuren ( maat 160-220 )

tweede laklaag .

verfborstel( fijn , smal ) en -in dit geval- smalle lakroller ( 4 cm )

kwaliteitslak : bespaar daar niet op .

succes .

 

ben ook maar dhz'er , misschien zijn er nog prof's aan boord .

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Renzie,

 

Het mooiste resultaat krijg je inderdaad als je het bed uit elkaar haalt.

 

Vervolgens ontvet je al het hout (MDF) goed. Hiervoor kun je ammonia of spiritus gebuiken (opgelost in water), maar veel vriendelijker zijn speciale ontvetters, zoals St Marcs of alabastine ontvetter. Deze stinken minder en zijn minder irriterend voor je handen, ogen en neus.

 

Vervolgens schuur je het hele bed goed met een kwalitatief goed schuurpapier (korrel 320). Let op: goedkoop schuurpapier is (meestal) slecht schuurpapier!!

 

Een speciale MDF-primer is niet nodig, want het bed is al gelakt (gespoten).

 

Je kunt nu met een (voorgekleurde) primer de eerste laag aanbrengen en vervolgens twee keer aflakken. Het schuren voor de laatste laklagen zou ik met een iets fijnere korrel doen (400).

 

Voor een bed zou ik gewoon een watergedragen, kwalitatief goede lak gebruiken en ik zou hem aflakken ( en voorlakken/gronden) met een viltroller.

 

Vervolgens minstens een dag laten drogen voor je hem weer in elkaar zet...

 

PS: als je echt geen stofjes op/in de lak wilt, dan zou ik voor elke laklaag het MDF even afnemen met een kleefdoekje.

 

Groeten Remo

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...