Ga naar inhoud


Nieuwe FW Amiko


Seniorsatter

Aanbevolen berichten

Dat gez**k met die usb sticks heb ik ook. Het is zelfs zo dat een en dezelfde stick dan weer wel en dan weer niet wordt herkend.

Echter zijn er meerdere omschrijvingen over hoe E2 erop te zetten.

De hieronder omschrven manier geeft bij mij de meeste kans op succes.

Dat is dus een extra stap tov de officiële methode, zoals omschreven door de leverancier.

 

 

Download een Egima2 image en uitpakken

Mapje Enigma2 maken en daar de files inzetten

Deze map naar een USB stick kopiëren

 

1:USB in de ontvanger doen als deze uit is

2:OK knop aan de voorzijde indrukken en vast houden terwijl je de box aan zet er verschijnt dan forc in het display

3:nu pijltje naar beneden indrukken er verschijnt enig in het display druk ok en wacht totdat er succ verschijnt

4:box uit zetten

5:OK toets weer indrukken en vast houden terwijl je de box weer aanzet er verschijnt weer forc in display

6:pijltjes toest rechts indrukken en ok en het gaat dan vanzelf verder

aangepast door jacobus
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik al een tweetal weken een USB-stick van TDK (8Gb) en die werkte meteen.

Maar welke E2 nu goed is? Ze hebben allemaal wel hun tekortkomingen en ik gebruik terug de Spark-software tot er iets beters komt.

Maar zelfs dat is een af en toe vastlopertje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

hier ook problemen met FW 1.2.45, telkens vastlopers

iemand nog tips of suggesties?

Ik heb (behalve op de Engelse HD 's zenders) weinig problemen met vastlopers met FW1.2.45.

Ik gebruik mijn GM Reloaded meestal voor opnames naar mijn NAS en dat gaat prima . 98% van de tijd staat hij in deep stand-by.

Als ik hem dan toch gebruik voor life te kijken, bekijk ik meestal slechts een program en dan gaat hij daarna weer uit.

De mediaspeler speelt perfect de opnames van mijn Vu+ Uno. Alles bij elkaar ben ik zeer tevreden van mijn Golden Media Reloaded .

E2 heb ik uiteraard ook geprobeerd, maar is naar mijn bevindingen niet zo stabiel als de Spark-Linux.

 

Dorus

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

.45 werkt ook hier vrij stabiel, heb wel de nieuwste Oscam gebruikt! Misschien dat dit ook kan helpen bij sommige voorgangers met vastloop-problemen...

Ik wil graag eens proberen met E2 , maar remote werkt dan niet goed. Welke plugin ik daar ook voor laadt! Nog tips..??

aangepast door RobinHood

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een probleem..ik wil ook updaten naar FW 1.2.45 1st geprobeerd online..alles gaat goed downloaden en wegschrijven, dan start de ontvanger opnieuw op en heb ik nog steeds de oude FW de FW 1.2.45 is ook niet zichtbaar, ik heb het ook via de usb gedaan en hetzelfde probleem, ik ben nog niet bekend in de wereld van de Amiko.. ik lees me een slag in de rondte maar het is voor mij nog abracadabra

 

Gr Johannes

Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik gelezen heb wel..alleen 1.2.41 schijnt drama te zijn

ik zal hem er vandaag opzetten en dan laat ik het wel weten

 

Gr Johannes

Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai ook 1.2.45, maar het is toch wel een (klein) drama met vastlopers. Gebeurt vooral bij Engelse zenders (BBC bijvoorbeeld). Ik heb al wel een workaround gevonden, de ondertiteling (Eng TTX als ik mij niet vergis) aanzetten. Als ik dat doe, werkt het wel. Ik moet wel in de gaten houden dat ik dat ook elke keer netjes doe, vooral als ik om de een of andere reden de box uit heb gehad. Vergeet ik dit, dan is de box op zo'n zender binnen enkele seconden al vastgelopen!

Mijn installatie:
Wavefield T90, Inverto Black premium twin LNB's (28,2E, 23,5E, 19,2E, 13,0E), SAB Nova Android HD receiver Amiko Alien SHD8900 receiver

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb 1.2.45 er nu op.. valt me op dat er iets is met het geluid

voor de rest is hij beter dan 1.2.32

maar vanavond ga ik testen op het vastlopen

 

ik heb ergens gelezen dat je de BBC vooraan moet zetten in de 1ste lijst

dus de lijst voor je favorieten en dan alleen BBC HD en de BBC kanalen

 

is het proberen waard.. maar ik ga er vanavond mee aan de slag...wordt vervolgd

 

Gr Johannes

Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben terug naar 1.2.32.. dat geluid ik kon er niet meer tegen, en nu is het weer normaal

dus ik blijf wel bij de 1.2.32 die voldoet mij wel goed.. mis alleen een paar dingen die niet werken in de 1.2.32

vastlopers heb ik niet gehad met de 1.2.45, heb meer dan een half uur BBC gekeken

Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vladimirke

ja kan ook terug naar 1.2.32 die is goed.. ik heb idd gelezen dat de 1.2.41 vaak vastloopt, wat me ook opviel was dat hij lang bezig is met opstarten met de 1.2.41.. dus probeer 1.2.32 eens

 

Gr Johannes

Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

John, wat voor geluid had je dan dat zo storend was? En hoe heb je het geluid aangesloten?

 

BBC heb ik trouwens al bij installatie als eerste in de favorieten gezet, maar toch die vastlopers.

 

Wat ook vreemd is, is dat na de update via USB te hebben uitgevoerd, de box niet meer zelf naar updates gaat zoeken. De enige update die in de lijst staat, is dan van 1.2.32 (en ik geloof ook van 1.2.31).

Mijn installatie:
Wavefield T90, Inverto Black premium twin LNB's (28,2E, 23,5E, 19,2E, 13,0E), SAB Nova Android HD receiver Amiko Alien SHD8900 receiver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...