Ga naar inhoud


Astoncrypt CI Module Werkt Niet


Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een Astoncrypt CI module die wanner ik een tijdje TV heb zitten kijken er mee ophoud. Er komt dan op het tv scherm

Geen of gecodeerde uizending weet iemandof dit te repareeren is (en hoe) of is dit einde verhaal en op zoek naar een nieuwe Of is er nog

iemand die één heeft die nog goed werkt Mvrg Sipke41

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is een probleem,je geeft te weinig info, je hebt twee soorten namelijk de aston cam zonder led en die is niet te updaten, maar de aston cam met de groene led is wel te updaten, dus moet je aangeven welke je in het bezit hebt en als de cam met led is moet je kijken wat voor firmware erop zit en in welke merk receiver hij gebruikt wordt

aangepast door hobbytraveler
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze aston cam is een met een led wat voor firmware er op zit weet ik niet maar vlgs mij is hij nog nooit geupdate heb hem bij een tweedehans ontvanger er bij gekregen (is het dan niet een 1.07) Ik gebruik deze op een Topfield 4010 PVR

Maar ik heb ook nog een Topfield CI 6060 en ook daar doet hij het dan niet meer. Hoop zo voldoende gegevens te hebben verstrekt Mvrg Sipke41

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi met een led is het inderdaad een 1.07 je kunt de software controleren in je topfield, je gaat naar het menu en daar klik op c.i en daar kan je de S.W versie in vinden en als je de S.W. hebt kan je volgens mij de Astoncam updaten in een Topfield vanaf type 5000

Je zet de software met behulp van een progamma te downloaden bij Topfield op je harde schijf en door middel van afspelen installeerd hij de S.W. op de Aston c.i.

M.V.G, Tomtraveler

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even ik las dat jij de Aston gebruikt op een Topfield 4010 , ik heb thuis ook nog een Topfield 4010 staan met de zelfde probleem en dat ligt niet aan de Aston cam maar aan de receiver waarbij mij opviel dat als het gebeurd dat de uitzending gewoon is te zien alleen hebt je de melding geen signaal ,maar als je overschakeld naar tuner 1 of 2 afhankelijk op welke tuner het probleem optrad bij mij was dat tuner 1 dan kon je probleemloos verder kijken.

 

m.v.g. tomtraveler

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hij doet het pas na een tijdje zeg ongeveer anderhalf uur dan staat het beeld stil maar ga je dan met de zelfde cam naar mijn Topfiels CI 6060 doet hij het daar ook niet

En het is toch ook vreemd dat hij het eerst wel doet en er later (mischien als hij wat warm wordt) er dan in enen mee op houd

 

Mvrg Sipke41

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hetzelfde probleem is ook bij de topfield 4010 van mij en er is vanuit de fabrikant geen enkele ondersteuning meer, daarom staat hij ook op zolder ,met andere woorden hij wordt niet meer gebruikt , de astoncam gebruik ik nu in een ipbox 900hd en hij werkt perfect, beter als de originele canalplus cam.

M.V.G. tomtraveler

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zoals ik al vermelde heb ik ook nog een Topfield 6060 en als ik die cam daaruit in mijn 4010 zet werkt hij weer goed. En zet ik de cam van mijn 4010 in de 6060 oftewel omruil doet hij het niet dus denk ik toch dat het aan de cam ligt en niet aan de ontvanger M.V.G . Sipke41

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi inderdaad denk ik ook dat de aston cam geupdate moet worden zoals gerrit dat ook al vermeld heeft ,mijn aston heeft zichzelf ook wel geupdate naar een lagere versie hoe dat gebeurd is nog steeds een raadsel en toen kon ik op mijn ipbox 900hd ook geen enkele zender meer ontvangen , je hebt niet aangegeven of die ander cam ook een aston is want dan kan je de software vergelijken succes M.V.G Tomtraveler

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...