Ga naar inhoud


oscam/cccam softcamcombi op dreambox


Aanbevolen berichten


Kijk even bij de Oscam-sectie van het forum. Daar kun je wat voorbeeld-configs vinden waar je mee aan de slag kunt gaan. De configs zijn voor alle linux ontvangers hetzelfde, maar de instellingen zijn uiteraard afhankelijk van je specifieke ontvanger en verdere setup.

De Oscam-binary voor de dreambox kun je hier downloaden: http://download.oscam.to/index.php

powerpc-tuxbox zijn de nieuwe dreamboxen. Heb je nog een oudje zoals de DM500 dan moet je powerpc-tuxbox-old hebben.

Hou er rekening mee dat je je wat in Oscam zal moeten verdiepen. Het is geen plug and play zoals CCcam.

Hier vindt je alles over Oscam: http://streamboard.gmc.to/oscam/wiki

Lees ook de topics door, zodat je een idee krijgt waar je aan begint :)

aangepast door Stardust
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok , misschien een beetje vage vraag gesteld .....

 

ik wil dus oscam en cccam laten draaien op 1 dreambox.

zodat de oscam de kaart uitleest.

de " clienten " wil ik via de cccam laten lopen . ( dreambox slaapkamer en dreambox keuken )

 

oscam heb ik aardig onder de knie en ook cccam is mij niet vreemd . maar juist de combinatie van deze twee op 1 dreambox , dat wil ik graag weten hoe dat zit .

Link naar reactie
Delen op andere sites

wie heeft of weet waar ik deze combi softcam kan downloaden .

ik wil deze zo installeren zodat de oscam de kaart leest en via cccam de dreambox in de slaapkamer kan bedienen .

 

Waarom wil je dat ? Gewoon op één box oscam installeren, en dan met een andere box via CCcam laten connecten. Dat is geen probleem.

Ik heb het idee, dat je nog niet helemaal weet, wat de mogelijkheden zijn van oscam.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer een soortgelijke opzet te maken en heb nu een werkende testopstelling. Ik gebruik een DM500 als server voor een Kathrein. Ik ben pas van de week begonnen met oscam, dus kan niet met zekerheid zeggen of onderstaande oplossing ook voor jou zal werken.

Wat mij op de goede weg geholpen heeft, is dit schema voor een client/server opzet met oscam: http://streamboard.g...n/What_is_OSCam zie: Overview of the dependencies of server and client

Er van uit gaande dat je met oscam beeld hebt op je (nog te maken server) box, is het volgens mij voldoende om in oscam.conf een [cccam] label aan te maken en daar de uitgaande poort op te geven, net zoals het in het genoemd voorbeeld met [cs357x] wordt gedaan. Voor de zekerheid zou je het serverip nog op kunnen geven onder [global]. Was bij mij niet nodig, maar misschien bij jou wel. Verder moet je in oscam.user een nieuw [account] aanmaken met een zelfgekozen user-id en paswoord. Zet de groep op het groepnummer waar je kaart ook op zit. Mogelijk moet je de gebruikte services (uit oscam.services) hier nog opgeven als je niet direct beeld hebt.

Aan de client-kant geef je de gebruikelijke c-line op in CCcam.cfg. Hierin zet je het ip-adres en het onder [cccam] van je server aangemaakte poortnummer en het onder [account] aangemaakte user-id en paswoord, dus C: (ipadres-van-je-server) (poortnummer zoals onder [cccam]) (user-id zoals opgegeven bij [account]) (paswoord zoals opgegeven bij [account]).

 

Dit werkt bij mij. Wat ik niet kan verklaren is dat het bij mij alleen maar werkt als ik poort 12000 gebruik.

 

Voorbeeld:

 

Serverbox:

 

Oscam.conf:

 

[global]

serverip = 192.168.1.100

 

[cccam]

port = 12000

 

oscam.user:

 

[account]

user = user1

pwd = pwd1

group = 1 # dit moet dezelfde groep zijn als waar je kaart in zit

services = services1234 # dit moet naam van de services zijn waaronder je de te sharen provider/channels hebt gedefinieerd

 

Nogmaals: Bovenstaande moet je dus toevoegen aan je bestaande oscam.conf en oscam.user in de box waar je kaart in zit en waar je al beeld hebt via oscam.

 

 

Dit zet je in de clientbox:

 

CCcam.cfg:

 

C: 192.168.1.100 12000 user1 pwd1

 

 

En voor de oplettende lezers: Nee, ik heb geen cccam werkend op mijn Kathrein, maar de lookalike CCcam214 (mgcamd dus) ! ;)

aangepast door Stardust
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...