Ga naar inhoud


3D, wel of niet een actieve bril nemen + nog een paar vragen


Aanbevolen berichten

Passief was inderdaad erg mooi in de showroom, helaas heeft de TV die ik op het oog heb, de Samsung UE46D8000 alleen actieve 3D, jammer want deze TV heeft een zodanig dunne omlijsting dat het net een schilderij is. Overigens vind ik 3D slechts bijzaak hoor, de meeste gebruikers blijken er helemaal niet zoveel naar te kijken.

 

Ben er nog niet uit.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Overigens vind ik 3D slechts bijzaak hoor, de meeste gebruikers blijken er helemaal niet zoveel naar te kijken.

Klopt 3D is ook bij zaak, het is gewoon een extra functie die er op zit. Ik heb trouwens de UE55D800 gekocht omdat het een smart tv is, en voor de dunne rand, en niet voor 3D.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passief was inderdaad erg mooi in de showroom, helaas heeft de TV die ik op het oog heb, de Samsung UE46D8000 alleen actieve 3D, jammer want deze TV heeft een zodanig dunne omlijsting dat het net een schilderij is.

 

Ik verwees al eerder naar de thread "Nieuwe LG TV's voor 2012". Als je die opent en op de linkjes klikt, dan zul je zien dat de nieuwe LG TV's ook zo'n dun randje hebben. Waarschijnlijk komen ze zo rond mei in de winkels.

 

Overigens vind ik 3D slechts bijzaak hoor, de meeste gebruikers blijken er helemaal niet zoveel naar te kijken.

 

Als de TV een goede 2D > 3D conversie heeft, en de bril is niet onaangenaam om te dragen, dan kan ik mij voorstellen dat je veel meer naar 3D kijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch de Samsung UE46D8000 geworden en ik ben na een dag spelen erg tevreden over. 3D is inderdaad bijzaak, ik ga geen BluRay speler kopen. Ik heb er twee brillen bijgekregen en dat is voldoende.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat Neptunes!

Idd mooi zo'n strakke plaat aan de muur.

Ook de techniek 3D is mooi om eens te bekijken.

Zelf was ik eerlijk gezegd al snel uitgekeken op het 3D plaatje.

Heel zelden haal ik 'n bril uit de kast om nog eens wat te testen.

Maar 3D is/blijft en wordt geen succes nummer volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand enig idee hoe ik mijn Synologie NAS kan laten connecten met de TV? De TV ziet in het netwerk van allen vier de PC's alleen de PC van mijn zoon, waarom dat zo is is mij een raadsel.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb all-share van de samsung website gedownload en geinstalleerd op mijn pc, of dat ook kan op een nas weet ik niet.....HIER te downloaden

ps3mediaserver schijnt ook te werken, heb dit zelf niet geprobeerd..HIER te downloaden...

en HIER nog wat info over het DLNA gebeuren....

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch jammer dat je niet kon wachten op de nieuwe modellen van LG, ik verwacht er veel van. Die zijn zeker net zo mooi strak van design als de 8000-reeks van Samsung en hebben toch vooral dat voordeel van de passieve 3d-techniek. Alle merken zullen op deze techniek overgaan, zo heeft Panasonic ook de VT50 aangekondigd met passief 3d. De beperking van 1080i is voor 3d content nauwelijks een beperking, het weegt niet op tegen de voordelen. Ik heb zelf een Panasonic GT30 gehad met actieve brillen, dat beeld flikkert als de pest en zeker als je nog lampen in de huiskamer hebt branden, je wordt gek van het getril in je ooghoeken. Nu heb ik een LW470 van LG, het gemak van die passieve brilletjes die nu gewoon voor het rapen liggen in de huiskamer (waar je voorheen heel voorzichtig moet doen met die brillen van 100 euro per stuk). En de 3d effecten zijn voor mijn gevoel ook veel duidelijker zichtbaar.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens. Ik vind de nieuwe LG's zelfs veel mooier dan de Samsung. Volgens LG geeft 75% van de consumenten de voorkeur aan passieve 3D. Ze hadden vorig jaar een actief top model aangekondigd, maar hebben die niet uitgebracht en in plaats daarvan een passief toestel op de markt gezet. Ik weet niet waar het verhaal vandaan komt dat de Panasonic VT50 passieve 3D zou hebben, maar dat moet op een misverstand berusten. Het is een plasma TV, en die kunnen m.i. nooit met passieve 3D worden uitgerust. De specificaties zeggen ook dat het een actief toestel is. Bij passieve 3D is er een polarisatiefilter op het scherm aangebracht, en dat neemt licht weg. Voor LCD (LED) is dat geen bezwaar, want daar kun je de helderheid opschroeven. Plasma geeft al veel minder licht, en dan ook nog de helft van dat licht wegnemen is niet zo handig. Daarnaast is LG de enige fabrikant van passieve schermen, andere bedrijven beschikken niet over deze technologie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...