Ga naar inhoud


Beeld instellingen LG55LW980S


Aanbevolen berichten

Heb sinds vorige week een LG55LW980S.

Zeer tevreden met het 3D gedeelte, in 2D heb ik, in sommige gevallen last van verticale strepen door het beeld, met name bij het bekijken van voetbal, andere tv beelden geen last.

Ik heb een beetje rondgezocht op internet, heeft te maken met 'local dimming' settings.

De verticale strepen ("banding") wordt veroorzaakt door de led indeling op het toestel.

Door de instelling op 'expert1'te zetten, en 'local dimming' uit te zetten, is het bijna verdwenen, alleen door heel goed te kijken, (en omdat ik het weet) zie ik dan nog de verticale strepen.

 

Zijn er meer mensen die hier last van hebben, en die hier wellicht dan ook een oplossing voor hebben?

Ik ben ervan overtuigd dat het is op te lossen door de instellingen aan te passen, maar het is mij nog niet gelukt.

 

Is er iemand die huer ervaring mee heeft?

 

Overigens wordt het toestel over 2 mnd isf gecalibreerd, als het goed is, is het dan opgelost.

aangepast door Dennis Fokkema
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dit is een bekend probleem met dit type, google maar eens op "lw980 banding"

 

 

Text bij filpmpje; Look when the camera pans.... on the backbground of the wall....

 

Verticaly black bars visable...

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dit inderdaad gevonden op internet.

Het punt is dat ik, op het toestel in de winkel waar ik de tv heb gekocht, dit niet heb kunnen waarnemen. (ook niet met opnames vanaf mijn eigen decoder, zodat we correct vergelijkingsmateriaal hadden)

Op dit moment staan de instellingen redelijk goed, heb er nog alleen last van tijdens voetbal kijken, op de één of andere manier werkt het groen van het gras niet helemaal goed met het 'local dimming'

Ook bij SD uitzendingen komt het soms voor.

Heb geprobeerd er een foto van te maken, maar daarop is het niet zichtbaar.

Heb inmiddels ook contact gehad hierover met LG, die komen binnenkort langs om het probleem te bekijken/op te lossen.

Op diverse engelse sites heb ik een aantal reviews gevonden, waarin te lezen is dat ná het calibreren (ISF calibratie) het probleem verholpen is.

Dus ik wacht nu eerst het bezoek en de reactie van LG af, en daarna laat ik evt het toestel calibreren (was ik sowieso al van plan, had ik ook laten doen bij mijn vorige toestel)

 

En, als het probleem niet verholpen wordt, dan ga ik de LG omruilen voor een ander toestel.

aangepast door Dennis Fokkema
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...