Ga naar inhoud


Tuner 1 en tuner 2 hetzelfde instellen


Luud

Aanbevolen berichten

Ik zit met een probleem/uitdaging die ik in het boekje niet kan vinden.

Ik wil dat tuner 2 hetzelfde is als tuner 1.

Ik heb slechts een kabel naar beneden lopen en wil dat zo houden.

Ik heb de kabel dus door gelust achterop de Rebox 8000. Deze doorlussing heb ik al los gehad maar

het kopieren van tuner 1 naar tuner 2 is nergens meer te zien.

In het verleden kon ik tuner 1 kopieren naar tuner 2 maar ik zie dat nergens meer staan in het menu.

Hoe moet ik dat nu doen?

Rebox 8000HD PVR L1.54 FW 1.09.90 ,WD MyBookLive + WD Elements 750GB usb device,

Aston Wamba311

Triax TDS 88 2LNB's 19,2E+28,2E+31,5E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je het al op deze manier geprobeerd

 

Doorlusmogelijkehid (Loop Through): Kies‘Loop Through’, indien u LNB OUT_1 en LNB IN_2

met elkaar heeft verbonden. Deze manier van aansluiten heeft wel een aantal beperkingen

voor het tegelijkertijd opnemen en bekijken van zenders. Op deze manier heeft u maar een

LNB nodig voor beide tuners. Deze methode heeft als beperking dat indien een zender wordt

opgenomen er tegelijkertijd alleen maar beperkt naar een andere zender kan worden

gekeken. De tweede zender moet dan in de zelfde Transponder zitten.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kopieren van tuner 1 naar tuner 2 (of anders om) kan enkel indien de tuners op gescheiden staan.

Indien de tuner-instelling op doorlus staat zijn beide tuners steeds hetzelfde...

 

wil je het toch aanpassen: menu > schotelantenne instellingen > tuner aansluiting; maar geen idee of je dan nog deftig kan kijken en opnemen (omdat de doorlus dan uitegezet wordt, denk ik)

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is opgelost.

Nadat je de doorlussing losgehaald hebt en de kanalen OPNIEUW ingelezen hebt vraagt de Rebox of je kanalen die je gevonden hebt of je die wilt kopieren naar tuner 2.

Geef daar dan ja op in (let op eerst pijl naar links indrukken) en vervolgens werkt het zoals je wilt. Vergeet niet de kabel weer van tuner 1 door te lussen naar tuner 2.

Bedankt iedereen.

Rebox 8000HD PVR L1.54 FW 1.09.90 ,WD MyBookLive + WD Elements 750GB usb device,

Aston Wamba311

Triax TDS 88 2LNB's 19,2E+28,2E+31,5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ok dan nu het volgende

 

Ik ook heb 2 LNB's, 1 kabel bij mijn Rebox naar binnen (T1) en dan doorgelust naar (T2) middels de doorluskabel.

 

Mijn Astra 19.2 (T1) kanalen werken prima, alleen mijn Astra 23.5 kanalen (meeste HD) zegt "Geen signaal (Tuner 1)".

Dat begrijp ik aangezien Tuner 1 is ingelezen en gesteld voor de Astra 19.2.

Maar hoe krijg ik Tuner 2 nu aan de praat voor de HD kanalen op "Astra 23.5"

Is daarvoor een mogelijkheid gecreeerd binnen de (Rebox) settings? En zo ja weet iemand deze? ;)

Sssssst...............rong! ;-) en

Strong 8000, Nokia 9302s, Rebox RE9000HD 1TB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik het nu goed dat je op tuner 1 alleen Astra 19,2 en op tuner 2 alleen Astra 23,5 hebt/wil hebben? Een normale situatie is op beide tuners alles inlezen.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep, klopt, maar ik heb 1 coax en tuner 2 zit doorgelust op tuner 1. Ik dacht als er nu een simulatie in de rebox zit die tuner 2 onafhankelijk van tuner 1 laat werken, zou dat mooi zijn.

 

maar dat werkt niet denk ik gescheiden laten opereren bij doorlus situatie?!?!

aangepast door qs2008

Sssssst...............rong! ;-) en

Strong 8000, Nokia 9302s, Rebox RE9000HD 1TB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je het nu zegt zal dat nooit werken. Je LNB wordt door tuner 1 aangestuurd en die bepaalt wat hij ontvangt. Je bent dan beperkt in je mogelijkheden.

 

De beste oplossing is twee coaxkabels trekken, het geheel werkt dan wel onafhankelijk. De op één na beste is doorlussen en tuner 1 en tuner 2 gelijk maken. Je moet de Rebox op doorlussen zetten.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...