Ga naar inhoud


Kanalenlijst Hans van 1 mei 2012


Aanbevolen berichten

Kanalenlijst Hans van 1 mei 2012 in zes varianten!

Als het goed is vanaf 2 mei in de automatische download (OpenPli V2.1)

 

Algemeen: nieuw boeket toegevoegd, namelijk Teleshopping (kooptv). Staat achteraan.

Algemeen 2: op 30 mei diverse Duitse (HD) zenders, indeling geoptimaliseerd.

Algemeen 3: op 1 mei is de VRT met Ketnet gestart en nieuw kanaal met drie Vlaamse regionalen.

 

(07/04) 28 oost, Movies4Men (1, 1+1, 2, 2+1) op nieuwe frequentie, FTA;

 

(10/04) 19 oost, Aegypten.tv start met testuitzendingen (officiële start pas 1 september);

 

(12/04) 23 oost, JIM start op nieuwe frequentie (NB: oude per 1 mei gestopt);

 

(13/04) 13 oost, CSB TV (Pools), nieuwe frequentie, FTA;

 

(13/04) 13 oost, Play TV Italia gestart, FTA;

 

(13/04) 19 oost, Tele4 Austria testuitzendingen, start 1 mei, FTA;

 

(14/04) 13 oost, Dorcel TV op extra frequentie;

 

(16/04) 28 oost, More 4+2 gestart, FTA;

 

(16/04) 19 oost, Astra Portal (Duits) voor HbbTV Empfänger gestart, FTA;

 

(16/04) 19 oost, Holiday, een travel channel uit Italië gestart, FTA;

 

(16/04) 13 oost, TgCom (Italiaans, nieuws) verdwenen;

 

(16/04) 28 oost, Channel Nine UK (Nepal) in plaats van NTV gestart, FTA;

 

(17/04) 28 oost, Trace Sports gestart;

 

(17/04) 28 oost, Ary World op nieuwe frequentie (Urdi, FTA);

 

(17/04) 13 oost, HOT (Pools) gestart, FTA;

 

(18/04) 19 oost, Melodie Express (Music und Natur) uit Oostenrijk test, FTA;

 

(18/04) 23 oost, de frequentie 12129 V is door TV Vlaanderen in gebruik genomen met diverse mpeg-4 zenders;

 

(19/04) 13 oost, GEM Movie (Arabische filmzender) gestart, FTA;

 

(20/04) 19 oost, FTL Deutschland test, FTA;

 

(20/04) 13 oost, Super HD Tennis (Italië), FTA (voorlopig?);

 

(24/04) 28 oost, MTV Live gestart (gecodeerd);

 

(24/04) 28 oost, Vox Africa op nieuwe frequentie, FTA;

 

(26/04) 23 oost, Ketnet gestart met test, officieel 1 mei;

 

(26/04) 28 oost, NTV (Bangladesh) gestart, FTA;

 

(27/04) 19 oost, Astra 3D demo verdwenen voor Juwelo HD (Teleshopping);

 

(27/04) 19 oost, N24 Austria, test, FTA;

 

(30/04) 19 oost, diverse Duitse landelijke en regionale zenders in HD verschenen. Nieuwe indeling boeket Duitsland;

 

(30/04) 19 oost, Ketnet nu ook op Astra 1 (12722 V), ook in mpeg-4;

 

(30/04) 19 oost, voor Oostenrijk zijn RTL, RTL2, SuperRTL en VOX gestart (alles HD), gecodeerd;

 

(30/04) 19 oost, EindExtra is vervangen door Tagesschau 24 (Duits, nieuws), FTA;

 

(30/04) 19 oost, 11523 H is een nieuwe frequentie met diverse Duitse lokale zenders. Onder andere Bay TV, geschikt voor HbbTV ontvangers. Aparte marker in boeket Duits (na regionalen in sd);

 

(01/05) 23 oost, Private Spice DUT gestart, komt in de plaats van Daring! TV (erotiek, gecodeerd); NB: per 15 mei zal deze zender 24 uur per dag uitzenden;

 

(01/05) 23 oost, regionale Vlaamse zenders gestart op één kanaal: AntwerpenTV (ATV), TV Oost en TV Limburg (TVL). Van 12.00 uur tot 06.00 uur, gecodeerd;

 

(01/05) 19 oost, frequentie 12246 V is verlaten (zaten veel Duitse semi-erotische koopzenders);

 

(01/05) 19 oost, Tele5 Austria is gestart, FTA;

 

(01/05) 19 oost, DMax HD gestart (gecodeerd);

 

(01/05) 28 oost, Vintage TV (Muziek, Cultuur) op nieuwe frequentie, FTA;

 

Diverse datums nog vele wijzigingen meer verwerkt...

hans_19e_23e_e2_20120501.rar

hans_13e_19e_23e_28e_e2_20120501.rar

hans_13e_19e_23e_28e_and_rotating_e2_20120501.rar

hans_19e_23e_e1.rar

hans_13e_19e_23e_28e_e1.rar

hans_13e_19e_23e_28e_and_rotating_e1.rar

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


alleen na laden en herstarten box (DM500HD) zie ik bij met name de Duitse favorieten een hele hoop kanalen die N/A geven... wanneer ik de rar download en uitpak en de files open in Dreamboxedit 4..0.1.2 dan zie ik daar wel alle kanalen staan.

 

Ik heb de box al een keer opnieuw gestart, maar dat lost het probleem niet op. Ik laat nu even scannen op 19.2 maar dacht dat ik dat niet apart hoefde te doen. Iemand een tip???

 

Alvast dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

alleen na laden en herstarten box (DM500HD) zie ik bij met name de Duitse favorieten een hele hoop kanalen die N/A geven... wanneer ik de rar download en uitpak en de files open in Dreamboxedit 4..0.1.2 dan zie ik daar wel alle kanalen staan.

 

Ik heb de box al een keer opnieuw gestart, maar dat lost het probleem niet op. Ik laat nu even scannen op 19.2 maar dacht dat ik dat niet apart hoefde te doen. Iemand een tip???

 

Alvast dank

 

Hans had hier de vorige keer hier over geschreven.

Een citaat:

<n/a>?

Soms komt het voor dat na een automatische software-update van OpenPLi, OpenRSI of VIX bij een nieuwe versie van de Kanalenlijst Hans een aantal zenders in de lijst de aanduiding <n/a> geven. Non-available dus. Soms helpt het als je op deze zender gaat staan (zappen). De zender verschijnt dan toch.

De <n/a>'s komen voor bij nieuw geplaatste zenders. Er lijkt sprake van een mismatch tussen het nieuwe kanalenlijst-bestand en een bestand in de satreceiver.

 

Er zijn een aantal opties om de <n/a>'s weg te krijgen. We noemen:

1. verwijder de kanalenlijst (Menu, Applicaties, verwijderen, settings) en installeer deze daarna opnieuw (Menu, Applicaties, downloaden, settings);

2. kies bij de software-update NIET voor de tweede optie (Upgraden en vragen om te herstarten) maar voor de eerste optie (Upgraden zonder statusmeldingen en

systeem herstarten). Niet bang worden... de receiver gaat voor vaak lange tijd even op zwart achter de schermen de software-update doen en komt dan als herboren terug...

Je ziet dan:

"Unattend Update Er is een update aktief zonder satus vermeldingen.

Wacht aub tot de ontvanger opnieuw start.

Dit kan een paar minutten in beslag nemen"

Het beeld gaat dan dus een paar minuten op zwart, geen paniek! Geduld! Na een reboot

moeten de <n/a>'s weg zijn.

NB: als je de kanalenlijst download via een site en bijvoorbeeld met DreamSet overzet doet het <n/a>-probleem zich niet voor. Tip: bij de instellingen/firmware kiezen voor

Enigma 2 ver 4 (Telned reload) bij Firmware. Na het overzetten reboot de receiver en staat alles goed.".

 

Ikzelf gebruik altijd optie 2 en dan gaat het altijd goed.

Misschien voor een volgende keer?

aangepast door putemmer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf gebruik altijd optie 2 en dan gaat het altijd goed.

Misschien voor een volgende keer?

 

Oops, de term Optie 2" kan verwarrend zijn", zie ik nu :-(

 

Bij OpenPli gebruik ikzelf dus:

"kies bij de software-update NIET voor de tweede optie (Upgraden en vragen om te herstarten) maar voor de eerste optie (Upgraden zonder statusmeldingen en systeem herstarten)", en dan heb je geen problemen met n/a's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans had hier de vorige keer hier over geschreven.

Een citaat:

<n/a>?

Soms komt het voor dat na een automatische software-update van OpenPLi, OpenRSI of VIX bij een nieuwe versie van de Kanalenlijst Hans een aantal zenders in de lijst de aanduiding <n/a> geven. Non-available dus. Soms helpt het als je op deze zender gaat staan (zappen). De zender verschijnt dan toch.

De <n/a>'s komen voor bij nieuw geplaatste zenders. Er lijkt sprake van een mismatch tussen het nieuwe kanalenlijst-bestand en een bestand in de satreceiver.

 

Er zijn een aantal opties om de <n/a>'s weg te krijgen. We noemen:

1. verwijder de kanalenlijst (Menu, Applicaties, verwijderen, settings) en installeer deze daarna opnieuw (Menu, Applicaties, downloaden, settings);

2. kies bij de software-update NIET voor de tweede optie (Upgraden en vragen om te herstarten) maar voor de eerste optie (Upgraden zonder statusmeldingen en

systeem herstarten). Niet bang worden... de receiver gaat voor vaak lange tijd even op zwart achter de schermen de software-update doen en komt dan als herboren terug...

Je ziet dan:

"Unattend Update Er is een update aktief zonder satus vermeldingen.

Wacht aub tot de ontvanger opnieuw start.

Dit kan een paar minutten in beslag nemen"

Het beeld gaat dan dus een paar minuten op zwart, geen paniek! Geduld! Na een reboot

moeten de <n/a>'s weg zijn.

NB: als je de kanalenlijst download via een site en bijvoorbeeld met DreamSet overzet doet het <n/a>-probleem zich niet voor. Tip: bij de instellingen/firmware kiezen voor

Enigma 2 ver 4 (Telned reload) bij Firmware. Na het overzetten reboot de receiver en staat alles goed.".

 

Ikzelf gebruik altijd optie 2 en dan gaat het altijd goed.

Misschien voor een volgende keer?

Hans had hier de vorige keer hier over geschreven.

Een citaat:

<n/a>?

Soms komt het voor dat na een automatische software-update van OpenPLi, OpenRSI of VIX bij een nieuwe versie van de Kanalenlijst Hans een aantal zenders in de lijst de aanduiding <n/a> geven. Non-available dus. Soms helpt het als je op deze zender gaat staan (zappen). De zender verschijnt dan toch.

De <n/a>'s komen voor bij nieuw geplaatste zenders. Er lijkt sprake van een mismatch tussen het nieuwe kanalenlijst-bestand en een bestand in de satreceiver.

 

Er zijn een aantal opties om de <n/a>'s weg te krijgen. We noemen:

1. verwijder de kanalenlijst (Menu, Applicaties, verwijderen, settings) en installeer deze daarna opnieuw (Menu, Applicaties, downloaden, settings);

2. kies bij de software-update NIET voor de tweede optie (Upgraden en vragen om te herstarten) maar voor de eerste optie (Upgraden zonder statusmeldingen en

systeem herstarten). Niet bang worden... de receiver gaat voor vaak lange tijd even op zwart achter de schermen de software-update doen en komt dan als herboren terug...

Je ziet dan:

"Unattend Update Er is een update aktief zonder satus vermeldingen.

Wacht aub tot de ontvanger opnieuw start.

Dit kan een paar minutten in beslag nemen"

Het beeld gaat dan dus een paar minuten op zwart, geen paniek! Geduld! Na een reboot

moeten de <n/a>'s weg zijn.

NB: als je de kanalenlijst download via een site en bijvoorbeeld met DreamSet overzet doet het <n/a>-probleem zich niet voor. Tip: bij de instellingen/firmware kiezen voor

Enigma 2 ver 4 (Telned reload) bij Firmware. Na het overzetten reboot de receiver en staat alles goed.".

 

Ikzelf gebruik altijd optie 2 en dan gaat het altijd goed.

Misschien voor een volgende keer?

 

Ik had deze melding nog niet gezien, maar aangezien vandaag weer een aantal kanalen verdwenen was kwam ik hier nogmaals terecht... nu heb ik dus even de settings verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en alles werkt weer als een speer... dus een beetje laat, maar alsnog dank voor de tip

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor de complimenten!

 

zijn er nog wensen? mail ze gerust (mailadres in zenderlijst) of plaats te hier.

 

is er behoefte aan een boeket 'nieuw' (met alle nieuw bijgekomen zenders sinds vorige kanalenlijst)?

is er behoefte aan een boeket 'HbbTV; (met alle zenders die HbbTV aanbieden)?

 

gr.,

Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had deze melding nog niet gezien, maar aangezien vandaag weer een aantal kanalen verdwenen was kwam ik hier nogmaals terecht... nu heb ik dus even de settings verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en alles werkt weer als een speer... dus een beetje laat, maar alsnog dank voor de tip

Bedankt voor de feedback. Anderen, met mogelijk een gelijk probleem, hebben dan ook een bevestiging dat dit een oplossing is. :)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...