Ga naar inhoud


6 Latijns-amerikaanse zenders op Hotbird!


Gerdy

Aanbevolen berichten


  • Reacties 138
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik wil die vraag best beantwoorden hoor, maar het is een beetje off toppic.

En dan krijg ik ruzie met de heren die hier aanmodderen.

Een prime focus heeft de lnb in het centrum van de schotel staan, bij een offset kijkt hij van onderen naar de schotel.

Voor de rest moet je maar eens in het schotelpark forum gaan neuzen, daar is genoeg over dit onderwerp te vinden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de Hispasat kan ontvangen, kan je ook de Panamsat ontvangen, tenminste als je nog vrij zicht hebt want hij staat iets westelijker en lager aan de horizon. De kanalen zijn in Viacces gecodeerd maar de codes wisselen nooit en staan in de bekende 5 in 1 files. Naast galavision en telenovelas die ook in het Vegetal pakket zitten, ontvang je ook Ritmoson Latino, Telehit en een kanaal met lokale mexicaanse muziek.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Abonnementen ook buiten italie/spanje. Je adres emailen naar www.olisat.com

en je krijgt de contracten thuisgestuurd waar dan ook. Ik vermoed alleen Telemundo effetjes FTA, dan per 1-10 alles gecodeerd en Fidel gratis.

Soundquality van Telemundo is beneden peil.

 

Rudolf den Beer

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga weer even technisch bezig hoor.

Het komt bij veel buitenlandse zenders voor dat de geluids kwaliteit te wensen overlaat.

Daar trek je geen kijker mee, dus wil ik wel eens weten wat de reden is dat ze dit doen.

Of heb je een speciale ontvanger nodig om dit goed te krijgen?

Afwijkende uitzendnorm?

Zeg het maar.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom regelmatig in Brazilië, en daar is de geluidskwaliteit op de zenders echt bar slecht... Ook de kleuren van het beeld zijn beneden de norm... heel erg flets en onscherp... Maar het ligt denk ik aan de "uitzend-equipment" van de omroep, want bijv. Globo (de rijkere en grootste omroep van Brazilië) is het geluid beter dan andere zenders en ook de sterkte en kwaliteit van het beeld is beter, je kunt daar zelfs "goed" beeld krijgen op je tv zonder antenne...(ze zenden via de sat en via de antenne uit).

 

Greetz Dani

 

*Dreambox 7020S (Iolite en gemini) -Stab HH120-1 mtr Gibertini -MM 1.02-Conax cam-[color:"red"]onbruikbare[/color] M-II kaart-seasonII -Mastercrd2* Hauppauge Nova CI met Progdvb +Yankse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Stardus en Nesclan, wat mij opvalt, is dat men het in Zuid-Amerika juist mooi vindt als het geluid als blokgolf uit de luiksprekers komt. Het valt me vaak op dat ze dat expres doen. De popmuziekzenders hebben nog extremere limiters dan hier op Radio 3 en dan doen ze er ook nog galm overheen. Zal er ook wel mee te maken hebben dat een groot deel van het publiek via slechte radios luistert. En ook dat in lawaaierige micros en combis (voor degenen die op de hoogte zijn van de Openbaar Vervoersituatie in Peru)de mensen ook willen verstaan wat ze op de radio zeggen. En dat als je over de Radio surft, veel mensen de zender opzetten die het hardst doorkomt.

 

Teminste dat denk ik wel eens....

 

Groeten,

 

Harry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten tijde van de Galavision op de Astra was dit anders.

Nog altijd een voorbeeld van hoe het moet. Een tijdje CanalSur op Hotbird en Sirius gekeken, dat ging ook nog vrij goed. Lang geleden zelf in die contreien rondgelopen. Kon toen niks makken over de kwaliteit. NTSC is altijd kleurtechnisch wat minder, maar gaat. Analoog kon je nog wat doen qua soundnorm.

Digitaal is het alleen nog maar links/rechts/stereo. En als je meer geld geeft tegenwoordig ook in 5.1

Denk dat het probleem meer bij Olisat ligt hoe ze het signaal doorzetten.

 

Rudolf

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag aannemen dat Olisat als West Europees (Italiaans) bedrijf voldoende middelen heeft om dit te voorkomen.

Wij zijn nogal verwend wat kwaliteit betreft, dus zal op die manier abonee's werven lastig worden.

Voorlopig heb ik nog genoeg aan de 805/6.

Mijn nieuwe satcruiser heeft de mogelijkheid om het video uit om te schakelen van NTSC naar PAL of andersom.

Veel kwaliteitsverschil merk ik daar overigens niet bij.

Dat kwaliteitsverlies bij NTSC ontstaat vooral bij uitzenden door grond zenders.

Door het onregelmatige aardoppervlak ontstaan fase verschuivingen die weer terug komen in het kleuren spectrum van het video.

De kleur van een gezicht kan varieren van licht geel tot diep rood.

Maar je kent het grapje wel neem ik aan.

NTSC= Never The Same Color.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...