Ga naar inhoud


Nieuwe octagon firmware 1.10.49


CronoS

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Vandaag is een nieuwe octagon firmware uitgekomen voor de "oudere" decoders; de 1.10.49..

 

De releasenotes:

 

--> Memory leak. problem fix.

--> ICON Menü Design adjustment (Short Cut Menu)

--> Series Recording improved

--> Series Recording icon add. to EPG

--> Progress bar add. for User Data Format function

--> Menu - System Tools - Storage Manager :

--> Current Device : User .. pls. press OK for start format

--> Default timer setting value changed to Recording

--> New OSD Language add. : hebrew

--> PIP Service list sorting function add. (Red Button)

--> Diverse minor bugs fixed

aangepast door CronoS

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


De vorige release heb ik overgeslagen, maar deze heb ik aangebracht.

Wat direct opvalt is het gewijzigde menu.

De rest van de verbeteringen of wijzigingen heb ik nog niet getest.

Ik heb sinds 1.10.05 geen problemen of wensen meer, dus ik ben dik tevreden.

Dat geld overigens niet voor Rebox zelf, want die laten de RE-4000 bezitters dik in de kou staan.

Hun laatste release voor de RE-40000 is van bijna een jaar geleden.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb hem gisteravond ook op de 9000 gezet; enkel een probleem indien ik een andere font wil kiezen om scherm en OSD weer te geven...

verder loopt ie behoorlijk goed.

 

voor de nieuwere is er ook een en ander vrij gegeven :)

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de V41 release had ik wel problemen, de MCAS plugin bleef hangen na een paar dagen. Als oplossing was ik toen terug gegaan naar de MCAS plugin van Februari, ik heb toen het voorval niet meer gehad (had eerst ook een keer "goed" de plugin's weggehaald, maar dat had geen effect) Dus dit is misschien nog even iets om in de gaten te houden.. Ik ga hem er ook wel opzetten in elk geval...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de V41 release had ik wel problemen, de MCAS plugin bleef hangen na een paar dagen. Als oplossing was ik toen terug gegaan naar de MCAS plugin van Februari, ik heb toen het voorval niet meer gehad (had eerst ook een keer "goed" de plugin's weggehaald, maar dat had geen effect) Dus dit is misschien nog even iets om in de gaten te houden.. Ik ga hem er ook wel opzetten in elk geval...

Voor een paar weken werkte de bovenstaande methode goed, alleen gisteren en vandaag was de MCAS plugin toch weer hetzelfde vastgelopen :) . Het zal dus toch niet aan de MCAS liggen maar toch aan de V41 firmware. Vanavond meteen die nieuwe firmware erop zetten, ik ben benieuwd of dat het dan weer goed werkt en dat ik dan terug ga naar de stabiliteit van de V17 firmware ..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is hij tot op heden stabiel.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

en wat met gebruik van andere fonts?

 

Bij mij loopt ie vast zodra ik zelf een font wil kiezen om alles weer te geven; kan hem wel uitzetten met de AB maar verder doet ie niets meer...

 

 

edit:

Heb al geprobeerd om 'format user data' en clean_var.ird toe te passen maar dit heeft nog niet geholpen...

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb nooit de behoefte gehad om een ander font te kiezen.

Dus ben ik nooit tegen dit probleem aangelopen. :)

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

v41 liep bij mij om de paar uur vast. (rebox 8000HD). Tot nu loopt v49 goed. Maar veel vertrouwen heb ik allemaal niet meer in die troep. Tis niet normaal dat ze geen firmware kunnen bouwen waar de bugs uit zijn. Neeeh! Functionaliteit moet erbij (waar geen hond op zit te wachten) want de verkoopcijfers moeten omhoog *zucht*. Geen rebox meer als deze sterft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De V41 firmware liep bij mij op zich zelf eigenlijk niet vast, alleen de plugin's liepen vast. Nu met de V49 is dat probleem verholpen en lijkt het toch goed te werken. Ik heb wel 1 keer een vastloper gehad met de V49 toen ik mijn diskinhoud opvroeg. Het kan zijn als ik gewoon langer gewacht had dat die er wel weer doorkwam, maar ik had hem toen maar gereboot. Maargoed, TV kijken gaat gewoon goed verder en ik ben verder eigenlijk wel tevreden.

 

Ik deel je mening aan een kant toch niet over de nieuwe firmwares. Ik ben juist blij dat er nog firmwares uitkomen. Het is je keuze om ze te installeren of niet, maar het geeft aan dat de Fortis software ontwikkelaars toch nog steeds moeite doen op dit platform om firmwares te ontwikkelen. Dit zeker omdat deze decoder al een tijdje vervangen is door een nieuwer model. Ze hadden dit model ook kunnen afschuiven. Bij andere leveranciers komt het toch regelmatig voor als een apparaat langer dan 2 jaar op de markt is dat er gewoon nog amper support komt van de software ontwikkelaars.Fortis doet gelukkig nog steeds iets ermee.

Ook al twijfel ik eraan hoe firmwares getest worden en dat de nieuwe firmwares juist bugs introduceren en goed doorgetest zijn, maargoed je kan altijd terugvallen op een oudere firmware waar je goede ervaringen mee hebt. In mijn optiek is juist het ergste wat er kan gebeuren dat er helemaal geen firmwares meer uitkomen, want dan word het toch een aflopende zaak. Als er dan eens een nieuwe techniek geintroduceerd gaat worden (geen idee wat), dan weet je in elk geval zeker dat je een nieuwe decoder moet kopen om dat te volgen. Ik ben dus blij dat er altijd wel wat ontwikkeling is hoe klein het dus dan ook is....

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het volledig eens met het betoog van CronoS.

Versie 41 heb ik bewust overgeslagen, omdat ik vooraf al twijfels had over het functioneren hiervan.

Dat Fortis de software niet goed test is ook een vaststaand feit.

Vandaag kreeg ik een e-mail van het octagon forum over de allernieuwste versie v1.10.57 en v2,10.57

Hierin was door Fortis zelf weer een nieuwe fout geïntroduceerd, waardoor de ontvanger in een eindeloze loop terecht komt en dus prompt vastloopt.

Gevolg: een negatief advies van onze oosterburen om deze firmware te installeren voor alle resellers.

 

Aan de ene kant bent ik blij dat men doorgaat met het upgraden van alle modellen, aan de andere kant baart me dit soort slordigheden ook weer zorgen en ben ik wel eens terughoudend met het aanbrengen van nieuwe firmware

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...