Ga naar inhoud


M7 Tv vlaanderen ontvanger met tweede ontvanger schakelen


jvasabra

Aanbevolen berichten

Hallo , Ik reageerde zonet in een andere draadje om te zeggen dat ilk een TV Vlaanderen set ( M7 ontvanger) met duo LNB probleemloos heb geinstalleerd in zuid Spanje. ik heb wel een andere probleem . Mijn eerdere installatie was een Clarke Tech 3100 met voor de zenders uit frankrijk ( TNT sat)eenvisioszt ontvanger. de schakeling was antenne in aan cklarke tech ; loop out kabel naar LNB in van visiosat ontvanger en deze met scart van TV uitgang naar scart ingang van de Clarke tech ; de clarke tech is natuurlijk via scart aan tv gekoppeld. werkt feilloos : ik zet de clarke op stand by en dan de Visisat aan of omgekeerd naargelang wat ik wil bekijken.

Dit lukt nu niet met de nieuwe M7 van TvVlaanderen .Antenne naar lnb in op M7; Deze is HMDI geschakeld naar TV en loop out naar Visisat en bij gebrek aan scart in ( VCR) heb ik de visiosat via scart naar de scart ingang van tv geschakeld. Ik heb ook al eens alles omgedraaid , namelijk antenne eerst naar visiosat ontvanger en dan naar M7 en zo. Telkens de tweed ontvangers aanstaan , zowel full power als stand by krijgt de ene beeld en de andere GEEN of SLECHT signaal. In de normale eerste schakeling werkt dus de M7 en geen beeld op de franse visiosat. Ik vond nu dat indien ik de stekker van de M7 helemaal uittrek het probleem is opgelost, dan werkt de franse visiosat wel.

Een beetje knutselaarsoplossing , dus liever een technisch correcte oplossing van dit forum en ook nog wel graag een reden waarom dit zich voordoet . Is er iets met de "loop"? Eerst maar een oplossing en dan de reden graag. Nu al bedankt. Jacques

Link naar reactie
Delen op andere sites


@jvasabra,

 

Op 'het andere forum' rubriek M7-SAT801 kan je mijn test/ervaring lezen met foto's (o.m. bijdrage #10).

 

Grt, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Marc Sim,

Ik zocht wat rond om dat andere forum te vinden en ik vond een berichtje van jou met aangehechte foto's. Ik kan ze niet lezen/openen omdat ik daar niet geregistreerd ben. Misschien kan hier toch nog wel een woordje uitleg geplaatst worden of een rechtsreekse link. Wat is de oplossing dan wel. ik las over een splitter van de lnb kabel maar dan kan ik even goed de stekker blijven uittrekken... wat kan beter en gebruikersvriendelijker ?

Nu al bedankt,

Jacques

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jvasabra,

 

Ik meen te begrijpen dat je ginder een TV-VL Duo lnb hebt (TV-VL SET) - Die lnb heeft toch minstens 2 (zoniet 4) 'onafhankelijke' aansluitingen - Verbindt jouw 2 ontvangers gewoon aan met 2 aparte coax'en naar de lnb - Het doorlussen van lnb aansluitingen lijkt mij in de meeste gevallen waardeloos daar het altijd 'tweeweg verkeer' inhoudt - Die aangehechte foto's zijn enkel een weergave van hetgeen ik destijds uitgetest had maar zeker geen oplossing (integendeel).

 

Grt, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...