Ga naar inhoud


Rebox 4000 HD PVR met octagon FW Mcas problemen


magsimum

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren een extra tv geplaatst in de serre waar ik ook graag alle zenders van mijn entertainment pakket op kan kijken. Nu heb ik een Clone + gehaald bij de sattelliet winkel en de beste man vertelde me dat ik voor de Rebox niet perse een CAM module nodig heb maar dat ik ook andere FW kon flashen en dan de interne kaartlezer kon gebruiken.

 

Na 1,5 dag frustratie hoop ik hier wat advies in te winnen.

 

Ik heb op de Rebox de Octagon 1.10.67 FW gezet en daarna de MCAS 18072012 plugin erop gezet.

Nu wisselt hij elke seconde van "Smartcard initialising" naar "Smartcard removed" waardoor ik geen gecodeerde zenders kan kijken.

 

Ik heb al oudere MCAS versies geprobeerd maar het probleem blijft hetzelfde.

Als ik de CAM module uit de TV in de woonkamer haal doet hij het direct, zonder problemen, met beide Clone+ kaarten.

 

Iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zit de chip wel aan de onderzijde, als je hem in de kaartlezer steekt.?

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij het af en toe wel doet, dan kan het bijna niet anders zijn dan een slechte verbinding tussen kaartlezer en kaart.

Het kan natuurlijk ook zijn dat Mcas een clone+ kaart niet slikt, ik heb daar zelf geen ervaring mee.

Met een reguliere CD kaart werkt het in ieder geval prima.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je in mcas de interne lezers aan gezet; en in het CAS menu uit?

 

Om ze in het CAS menu uit te zetten, moet je de octagon code van je box gebruiken (bv rebox 9000 is de Octagon 1018 => 1018 is de code om in te geven...).

 

Anders geeft alles wel een conflict geloof ik. Internal path mag uit geloof ik; is enkel voor de Sky cards.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor gebruik met MCAS dienen in het Menu -> Hulpmiddelen -> CAS de interne kaartlezers UITgeschakeld te staan. Ontbreekt in dit menu de optie CAS, dan het wachtwoord 1008 intoetsen, waarna de optie verschijnt.

In MCAS zelf moeten de kaartlezers juist aan. Menu -> Hulpmiddelen -> Plugin. MCAS aanwijzen en op OK drukken.

In het MCAS-menu "configuration" kiezen.

Zo nodig de instelling achter "card slot 1" respectievelijk "card slot 2" veranderen in <use>.

Verlaat het MCAS-menu met MENU en/of EXIT.

 

 

Succes.

 

Audioniek.

aangepast door Audioniek

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij draait de Rebox 4000 met de clone+ card goed. Maar ik heb ook eens zo/n probleem gehad met een Amiko, die verdomde het ook, de gewone CD-Mguard 3 werkte wel.

Na vervangen van kaartlezer geen problemen meer

 

En Dagoe een clone+ card heeft een dubbele chip, dus maakt het

niet uit of de chip naar boven of onder in de cardlezer steekt.

aangepast door Seniorsatter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een korte vraag: wat gebeurt er als je de Clone+ kaart vervangt door de CanalDigitaal smartcard (chip naar beneden)? Nog steeds "Gecodeerde zender?".

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Dagoe een clone+ card heeft een dubbele chip, dus maakt het

niet uit of de chip naar boven of onder in de cardlezer steekt.

 

Weer wat geleerd, bedankt :)

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gedoe, alweer de hele dag bezig...

Maar ik ben wel iets wijzer geworden...

 

Als ik de orginele smartcard erin doe, meteen beeld en geen rare meldingen.

Als ik de Clone+ smartcard erin doe, gecodeerd kanaal. Af en toe beeld, maar dan een paar seconden.

Als ik de Clone+ smartcard met de CI module, meteen beeld, geen rare meldingen..

 

Ik heb er inmiddels zoveel tijd in gestoken dat ik eigenlijk niet op wil geven en maar een CI module ga kopen.

 

Iemand nog tips om het aan de gang te krijgen? Misschien nog iets met de MCAS settings?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat er eerder iets aan de hand is met je Clone+ opstelling? Heb je ook al eens een ander Clone+ kaartje geprobeerd? Geeft dit hetzelfde effect? Kan je nog een firmware updaten van je Clone+? Ik heb een tijdje lang een Smartwi in gebruik gehad en dat ging goed, maargoed.. ik herken dit gedrag wel... ik had dit soms ook met mijn SmartWi kaartje...

 

Maargoed.. als je nu twee Reboxen hebt en je kan elkaar via het netwerk bereiken, dan kan je beter de Shareoplossing gebruiken van de MCAS plugin. Ik gebruik zelf hierdoor de Smartwi al een tijdje niet meer.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het aan de opstelling ligt. De TV staat namelijk gewoon aan in de woonkamer, en als ik die kaart eruit pak en in de serre erin doe krijg ik geen beeld. De zender van de clone+ staat in de serre, 1 meter van de TV.

 

EDIT:

Ik heb trouwens maar 1 Rebox, in de woonkamer gebruik ik de interne decoder van de Panasonic TV.

aangepast door magsimum
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ook al geprobeerd om je TV uit te zetten, dat dus alleen de Rebox aan staat? Krijg je dan ook hetzelfde effect?

 

Duw ook nog eens wat harder tegen die Clone+ kaart aan in de Rebox, misschien dat die hem dan net geeft. Ik blijf erbij dat het op een of andere manier toch een contactissue is op je Rebox. Blaas anders eens in dat CI slot, of wrijf nog even goed over de chip heen van je Clone+ kaart. Je geeft het zelf al aan, met een CAM werkt het wel wat dus aangeeft dat het probleem in het kaartslot zit.

 

Als je naar het menu item CAS gaat in je Rebox Menu, druk dan vervolgens eens op de nummers 1018 en zet de opties die je ziet op "nee", kijk eens of dat dit nog een effect heeft.

 

Ik heb dit fenomeen dus ook gehad met mijn SmartWI, maar ook een keer met met mij Canal Digitaal smartcard.. bij mij was het harder aanduwen toen toch de oplossing, was toen toch iets van vuil...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...