Ga naar inhoud


Golden Media nieuwe Spark Triplex firmware


Seniorsatter

Aanbevolen berichten

Deze doet het wel, maar : nu derde stick gebruikt : 16gb, FAT32. Dus al die tijd bezig geweest met sticks die niet werken. Vreemd, werken op pc prima. Maar nu dus verder : ik kan tot nu toe geen Ziggo zenders vinden via automatisch of handmatig zoeken. Ik heb nog geen schotel, komt er wel. Tuner mode blijft T zeggen i.p.v C . Heb wel ergens tuner mode op C ingesteld. mvg : Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb 2e maal inderdaad HDMU_1209_E2_spark7162_211_git_4743_nodebug_nolcd_Diff3_ffm_Flash erop gezet, daar ergens T in C veranderd, maar zonder resultaat. Ik bleef met de T zitten bij zenders zoeken. 1e en 3e maal deze erop gezet : PKT GM Triplex NEBULA v2 (STi 7162)en amiko alien 2 . daar heb ik niets kunnen vinden iz T in C veranderen. Dit is trouwens experimentele versie 2.6.0 van 2012-09-01, en crasht als ik op AB de TV/Radio toets indruk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dus nu weer de HDMU versie erop gezet, en inderdaad, je hebt helemaal gelijk : opnieuw opstarten, het staat er nb bij. Nu heb ik dus wel alle Ziggo zenders gevonden, maar alleen de ongecodeerde zenders doen het. De smartcard wordt dus niet aangesproken. Onder spark moest ik daarvoor mcas plugin installeren, maar hier werkt dat niet via stick . Hoe krijg ik de smartcard nu werkend ? En welke wlan driver moet ik gebruiken ?. Dan staat er een software update klaar, die installeer ik, reboot, en dan staat ie nog steeds klaar voor download/installatie. mvg: Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allen,

 

Weer een weekend zitten klooien met 2 GM Spark triplex,

 

Sharen heb ik wel voor elkaar maar na een tijdje gaan beide!! boxen hangen , wel /geen verbinding met server ,verbinding lukt overigens alleen met Mgcamd.

Locale netwerk functioneert goed ,want als ik de dreamboxen terug plaats dan functioneerd het wel !

 

Vandaag ook de laatste PKteam (enigma2) voor GM er op gezet, cams gedownload ,maar weet echt niet waar ik de Cline moet plaatsen,voor deze image is alleen oscam en mgcamd te downloaden,echter de files waar dan de Cline naar toe moet kan ik niet vinden.

 

Heb intussen zowat elke denkbare website (omtrend deze materie ) gelezen maar geen oplossing gevonden (wel een beetje Pools geleerd hierdoor! haha!).

We hebben deze box gekocht om aan de kids die zelfstandig gaan wonen mee te geven ,maar ik denk dat het niet stabiel genoeg is .

 

Op veel fora lees ik dat ze het stabiel hebben draaien ,zelfs voor meerdere maanden , maar ik heb 2 boxen aangeschaft en geen van beide doet het goed.

Elke denkbare image die voorhanden is (zowel gemodde Spark image als enigma 2images ) uitgeprobeerd ,maar blijf tegen het zelfde probleem oplopen.

Heb ik echt 2 boxen die niet (goed) functioneren of mis ik iets !

 

Elke hulp is welkom

 

Mvg Theo

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik heb sinds kort een golden media spark reloaded. Nu ben ik totaal niet bekend met satelliet schotels/ receivers.

Golden media draait nu op enigma2 zo heb ik hem gekocht, begreep dat deze ook op

Spark kan draaien.

 

Klopt het dat enigma2 beter draait en stabelier is dan spark?

 

Of adviseren jullie wat anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt het dat enigma2 beter draait en stabelier is dan spark?

Spark is de standaard software in deze ontvanger en voor zover mij bekend is is dit nog steeds stabieler dan welke Enigma2 versie dan ook. Ik heb trouwens zelf verschillende Enigma2 versies geprobeerd en geen enkele draaide meer dan een week zonder vast te lopen.

Wel even erbij vermelden dat ik sinds 4 maanden geen enkele van de nieuwe Enigma2 versies geprobeerd heb.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog steeds geen E goed werkend nu: HDMU_1209_E2_spark7162_211_git_4743_nodebug_nolcd_Diff3_ffm_Flash heb ik er nu in zitten, maar deze ziet de smartcard niet. Onder Spark opstarten moest ik hiervoor de plugin mcas installeren, hoorde ik hier, maar bij deze HDMU lukt mij dit niet.. Eerder heb ik er " PKT GM Triplex NEBULA v2 (STi 7162)en amiko alien 2" erin gehad, maar hier kon ik de tuner niet van T op C krijgen, de instelling hiervoor niet eens kunnen vinden. En het zou wel aardig zijn als Wi-Fi zou werken. Zijn er nog meer E2 versies, welke ik zou kunnen proberen ? m.v.g.: Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

cor...voor je kaartje laten werken met oscam moet je even je oscam goed invullen..

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/319993-oscam-met-originele-cd-of-tvv-kaart-in-dreambox/

 

ik vind de spark software zelf nog steeds het beste om gewoon tv te kijken.

Kaartlezer werkt prima met mijn ziggo kaart en cardsharing werkt ook prima

met de spark software.

 

grt stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stef. Ik zag dat jij met een resque versie werkt, die kon je geloof ik downloaden via de Spark als ik mij goed herinner. (keuze uit 2 versies ?) Als ik er niet uit kom met Enigma2, dan zal ik dat ook zeker gaan doen. Maar ik wil vooral wat leren over dit hele gebeuren met Linux boxen, Enigma, cams, cardsharing. OpenPli, Gemini, enz En ik heb nog de Db800HD_Clone om tv te kijken, dus er kan met de Spark geëxperimenteerd worden. Ik heb even naar die link gekeken, en Oscam aanpassen lijkt flink wat werk. En daar wordt vooral met CanaalDigitaal en TV_Vlaanderen gewerkt. Ik heb alleen maar Ziggo, Nog geen schotel, maar die komt er ook wel als ik wat verder ben hiermee. Maar ik ga op de link studeren. Gr. Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...