Ga naar inhoud


Combinatie wavefrontier + draaibaar


D_V

Aanbevolen berichten

Ik maak al jaren naar tevredenheid gebruik van een T90 wavefrontier in combinatie met een emp-centauri 16/1 switch en een Dreambox 800. Nu wil ik graag een SG-2100 motor opstelling hieraan toevoegen. Wat kan ik het beste doen?

 

De motor gewoon aan een lnb-ingang van de emp-centauri hangen? (en kan ik dan diseqc1.1 blijven gebruiken of moet alles in diseqc1.2, kwestie van dipswitches verzetten)

Of, een spaun switch ervoor plaatsen, dus van dreambox naar spaun, daarna lnb1 naar de emp-centauri 16/1 switch en lnb2 naar de motor? (en moet je dan bij de settings in de dreambox alle satellieten via de motor "lnb 17" geven?)

 

De motor werkt prima, de huidige opstelling ook, het gaat dus puur om welke setting het beste gaat werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat werkt allemaal prima

Geen LNB 17 want die is er niet op je 16/1 DiSEqC switch.prima,

 

sluit de motor aan op een van de ingangen van de DiSEqC switch. vanuit de motor zoals je gewend bent naar LNB van de draaibare schotel. Bijvoorbeeld op LNB16 (in jou geval de laatste ingang van je 16/1 DiSeqC switch).

 

In enigma2 identiek instellen zoals de andere LNB's van de T90 met uitzondering van DiSeqC modus: 1.1 die moet naar 1.2.

Als je USALS wil gebruiken dan deze op 'Ja' zetten en de locatie instellen aanpassen aan de positie waar de schotel staat (je huis).

Vervolgens (zoals al van vroeger weet) elke satelliet positie toewijzen aan de LNB nummer waar je de draaibare schotel op aangesloten is.

In ons voorbeeld wordt dat dan:

b.v

68,5 East op LNB 16

66 East op LNB16

64,2 east op LNB 16

enz.

 

Opm.:

Mocht het op een of andere manier de motor van de Schotel niet lekker draaien of de swicth door de iets groeter stroom niet werken dan kan de motor ook tussen de motor en de satellietontvanger aangesloten worden en de LNB wél via de 16/1 DiSeQc swicth. Gelukkig komt dit zelden voor, maar bij een kennis van me heeft dit wel zijn wel heel uitzonderlijk probleem opgelost.

 

Mocht de schotel niet helmaal goed afgesteld staan en je dus teopasing van USALS onvoldoende is dan kan je beter je USALS in Enigma2 beter op 'nee' instellen en dan per satelliet positie een 'opgeslagen positie' nummer instellen. Dan kan je via de 'Poistioner setup'de schotel dan 'per Satelliet positie' zo naukeurig mogelijk instellen en deze posities opslaan.

Als deze optie wil gebruiken en er niet uitkomt dan lezen we het wel.

 

Ik hoop dat dit de info is die je bedoeld.

aangepast door putemmer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het uitrichten van de motor is geen probleem, dat had ik al gedaan, het ging me puur om de motor in te voegen in de bestaande situatie. Ik kan dus de motor gewoon aan één van de zestien ingangen van de switch hangen?

Moet de dipswitch setting dan niet verandert worden?

 

Op de Emp-Centauri heb je de volgende settings:

 

1. DiSEqC 1.0 (committed switch - position/option A to D, available inputs 1 to 4)

2. DiSEqC 1.1 (uncommitted switch 1 to 16)

3. Combined DiSEqC 1.0 & 1.1 (committed switch - position/option A to D, uncommitted switch 1 to 4)

4. DiSEqC 1.2 (16 motor positions)

 

Op het moment gebruik ik optie 2 (diseqc 1.1), zou ik dan nu er een motor toegevoegd is moeten kiezen voor optie 4 (diseqc 1.2) voor alle 16 ingangen?

 

p.s. LNB17 bedoelde ik in de situatie dat er vóór de 16/1 switch nog een spaun switch zit, met 1 uitgang (lnb1) naar de 16/1 switch en 1 uitgang (lnb2) naar de motor gaat. Ik dacht dat de motor in dat geval LNB17 zou worden in de dreambox settings.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...