Ga naar inhoud


Rebox 4000 HD PVR overleden ? of toch niet !


MarcvE

Aanbevolen berichten

Beste Satters,

 

Ik begon een beetje moe te worden van mijn rebox 4000 HD, omdat ik steeds vaker " gecodeerde zender ", beeld bleef hangen waarna

het geluid niet meer synchroon liep etc. etc.

 

Na wat gesnuffel de beslissing genomen om d.m.v. de reseller changer te vinden op " een site die ik niet op dit forum mag noemen schijnbaar ", de software te wijzigen naar octagon voor de SF 1008.

 

Het leek erop dat het liep ......tot 80 (%), en toen kapte hij ermee. Daarna alleen maar Error 0X71.

Ja ...... en toen maar proberen om de software er opnieuw op te krijgen via de seriële poort.

 

De eerste keer leek het erop dat het zou lukken, maar weer bij 80 procent ........einde.

Dan maar proberen de originele software van rebox erop......... niks dus.

 

Vervolgens de : Loader_OCTAGON_SF1008_HD_INTELLIGENCE_L2.54 proberen te installeren, external error, dat is het enige dat de software

kortstondig weergeeft.

 

Iemand een idee wat er zou kunnen zijn ?

 

Alvast bedankt,

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites


Err 0x71 is al tig keer op dit forum aan de orde geweest. Even zoeken op 0x71 en Channel up.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gegeven de andere problemen die beschrijft moet je een andere USB-stick gebruiken, bij voorkeur een oudere met een kleine capaciteit. En: geformatteerd als FAT32 en precies één .IRD bestand erop en verder niets. Channel up knop op de ontvanger, NIET op de afstandsbediening, en vasthouden totdat er SCAN USB op het display heeft gestaan.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik ook gedaan. Ik heb de usb stick gebruikt die ik altijd gebruik om er de laatste firmware op te zetten ..... toen hij nog werkte.

Scan USB komt ook in beeld, maar hij stopt bij 80.

Daarna krijg ik een foutmelding 0X71. Ook de originele software laat zich niet meer installeren.

Ik mag wel stellen dat ik een persoon ben die alles lees voordat ik iets doe, omdat firmware updaten best wel kritisch is, dus wat je me tot

nu toe verteld was ik al achter gekomen.

Krijg hem ook niet geschreven via de serieele poort !

 

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stopt die altijd bij 80%? Ik zou zeker nog eens een paar keer proberen met de seriele kabel, meestal moet je er wel doorheen komen. Ik heb het een keertje zelf gehad, serieel ging toen goed. Kan je ook verschillende seriele kabels proberen?

aangepast door CronoS

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hij stopt altijd op dezelfde plek. Bij de Octagon software, maar ook als ik de originele software terug wil zetten ( usb )

Op de firmware site staat de pinout voor de serieele kabel.

Als ik het met de seriele kabel probeer, geeft hij een foutmelding, en wil helemaal niet communiceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook de originele firmware geprobeerd met de Porter applicatie, dus via Serieel?

aangepast door CronoS

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens enkele berichten zou de originele bootloader erin kunnen blijven staan, maar heb ook gevonden dat de 2.45 bootloader erin moest.

Ik heb eerst de nieuwe Octagon firmware proberen te laden op de originele bootloader. Daarna heb ik de originele firmware terug proberen te zetten.

Ging ook niet. Heb vervolgens geprobeerd om de nieuwe boorloader te installeren. Lukte ook niet.

Heb dit bestand gevonden : OCTAGON_SF1008_HD_INTELLIGENCE_L2.54__24_02_11.ird met de bijbehorende Loader_Octagon_SF1018_SF1008_SF1028_HD_RS232_FAQ_English.

Deze krijg ik ook niet geladen. Daar krijg ik in de software op m'n PC ook een foutmelding.

Ik vraag me af, of ik wel de correcte bestanden heb.

Er slingerd zo veel op internet rond ( ook veel onzin ), dat je door de bomen het bos bijna niet meer ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is dit ook niet mijn expertisegebied. Maar er vallen voor mij twee zaken op. Je maakt gebruik van de Intelligence firmware, terwijl ik eigenlijk altijd gebruik maak van de Alliance versie. Ik denk dat de RE4000 is ook hiervan gebruik kan maken. Misschien zit hier nog een verschil in? En het lijkt mij dat je gebruik maakt van losse bootloader files, misschien dat er ergens ook een ird bestand rondzweeft waarin zowel de Bootloader als een firmware zit. In het verleden heeft Rebox een keer ook zo een dergelijk bestand een keer uitgegeven om de Bootloader te upgraden naar 1.23 i.c.m. een fimrware, alleen heb ik die zelf ook niet meer..

Maargoed, ik denk dat het slimmer is dat er iemand op reageert met een RE4000, die kan je in elk geval wel aangeven of je de juiste bestanden hebt gebruikt. Ik heb een RE8000 & RE9000, hierbij is het simpeler om de bootloader aan te passen, want dat doe je gewoon via een Plugin. Het lijkt mij dat het toch een combinatie is met de bestanden..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samenvattend: de ontvanger bevat nu loader L2.23 of L2.21 met Rebox resellerID. Ja?

 

Dan zou het wel eens kunnen zijn de dat je te maken hebt met de 15MB-limiet van die loaders, dat zou het stoppen op 80% in ieder geval verklaren. Die 15MB-limiet is de reden dat alle merken (behalve Rebox natuurlijk) verlangen deze loader geïnstalleerd te hebben.

 

Om hier uit te komen kun je proberen een zeer oude softwareversie te installeren die kleiner moet zijn dan 15MB, bijvoorbeeld V1.08.52 of zelfs V1.07.91. Is die merkvreemd, dan met een resellerID de Rebox-code (200103) erin zetten en met channelup installeren. Dat zou naar mijn inzicht moeten lukken.

 

Wordt de ontvanger weer wakker dan een jongere firmware met plugin-mogelijkheid erop op de normale manier vanuit de firmware, en dan met de HDF-flasher loader L2.54 erin. Lukt dat allemaal dan ben je van het 15MB-probleem af en zou je met channelup of via de normale weg iedere gewenste firmware moeten kunnen installeren, mits uiteraard de resellerID klopt.

 

Zolang de loader (welke versie dan ook) nog intact is, is de ontvanger weer wakker te krijgen. Volhouden dus.

 

Porter is de weg die mij bij altijd heeft gewerkt in hardnekkige noodgevallen doch met een maar: gebruik een PC met een echte RS-232C poort en niet een USB-naar-RS232C-converter. Van de RS-232C nulmodemkabel worden slechts 3 aders gebruikt, daar kan bijna niets mee mis (2 naar 3, 3 naar 2 en 5 naar 5).

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

We komen al een beetje in de buurt.....hoop ik.

 

Ik heb geprobeerd de nieuwe loader erop te zetten. Dat is mislukt. Ik verwacht dus, dat de originele bootloader er nog op zit. Was 2.23.

Wat betreft Porter en de kabel. Heb ik geprobeerd. De kabel is ook zo als beschreven.

Ik had wel verwacht, dat ik mijn usb naar serieel interface zou kunnen gebruiken. Gebruik hier al jaren een Belkin voor.

Voor de zekerheid zal ik vanmiddag een oude PC aanslingeren die nog een echte com-poort heeft.

Misschien een idee waar ik een oude firmware vandaan kan toveren ?

Of is het misschien een optie om meteen de nieuwe Bootloader 2.45 te installeren met andere firmware.

De rede voor deze operatie is, dat ik doodziek wordt van de originele Rebox software met zijn crashes en hangen.

Wat zou de beste software zijn, en waar kan ik hem vinden.....( betrouwbaar ). Er is zoveel bagger op het internet...vandaar.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stopt die altijd bij 80%? Ik zou zeker nog eens een paar keer proberen met de seriele kabel, meestal moet je er wel doorheen komen. Ik heb het een keertje zelf gehad, serieel ging toen goed. Kan je ook verschillende seriele kabels proberen?

 

Hoi

Bij mij waren de pinnentjes van de seriele port in de ontvanger naar binnnen gedruk. waar door ik geen verbinding kreeg. dus kijk dit eens na.

 

Jaap plus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...