Ga naar inhoud


Nieuwe Wavefield T90 geplaatst.


Bohemi

Aanbevolen berichten

Enige tijd terug besloten om toch weer DVB-S(2) als reguliere aanlevering van TV signaal te gaan gebruiken zodra het abbo van adsl afloopt. Om te borgen dat we al onze kanalen zo goed mogelijk ontvangen heb ik toch maar een nieuwe schotel set gekocht en deze ineens ook hoog tegen de schouw geplaatst uit het zicht, zo is iedereen tevreden...:).

 

Na eerdere positieve ervaringen met de T90 heb ik wederom hiervoor gekozen, dit keer met Inverto Black Ultra LNB's.

 

Afgelopen donderdag de grote doos van de schotel samen met een volle doos aan allerlei opgehaald bij de satboer, met de aankondiging van het mooie weer dit weekend kon ik natuurlijk niet anders dan starten met bouwen.

De schotel eerst op de grond vooraf agesteld met de nog steeds geweldige "Holle lijst". Elevaltie ingesteld, daarna de Skew en vervolgens ook al de LNB's geplaatst. Daarna de schotel in 2 delen gedemonteerd om makkelijk op het dak te plaatsen.

De bijgeleverde montagebeugel is zo ver als mogelijk ingekort om te zorgen dat de schotel zo laag mogelijk tegen het dakvlak hangt.

Eenmaal de beugel volledig pas is gehangen vervolgens de schotel geplaatst op de beugel en weer 1 geheel van gemaakt.

De parameters komende van de "Holle lijst" zijn zo goed dat na een beetje heen en weer draaien er direct beeld was op alle 5 sat's zonder verdere finetuning nodig. Het feit dat er zelfs geen finetuning nodig was is natuurlijk wel puur geluk...:).

 

Gebruikte posities: 13e - 19,2e - 23,5e - 28,2e - 42e

 

post-32495-0-48067300-1347182281_thumb.jpg

 

post-32495-0-48001100-1347182303_thumb.jpg

 

post-32495-0-09562400-1347182322_thumb.jpg

 

post-32495-0-29637400-1347182337_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Mooi gedaan, bedankt voor de info.

Ik heb al een paar jaar een T90 tot volle tevredenheid in gebruik.

Bij mij staat-ie vlak boven de grond aan de zijkant van de tuin, zodat ik er makkelijk bij kan.

Heb er 10 lnb's in hangen van 12.5w tot 28e.

Dit heb ik gedaan omdat ik te ongeduldig was om op mijn draaibare schotel te wachten bij het zappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit dat er zelfs geen finetuning nodig was is natuurlijk wel puur geluk... :).

 

Niet echt geluk, alles is in de sheet wiskundig berekend :D. Alleen een 's' achter de naam ontbrak.

aangepast door holles

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wigee als je 26e erbij wilt plaatsen heb je erg weinig ruimte tussen de 28e en 23e lnb. Je zou een hele smalle inverto kunnen gebruiken.

Dat heb ik ook geprobeerd, maar het verschil met mijn draaibare triax 110 is mij te groot, minder bruikbare zenders en minder regenreserve.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...