Ga naar inhoud


Media afspelen met Phillips TV


Aanbevolen berichten

Kennis heeft een nas (merk?) in een netwerk en ook de Phillips PFL76x5H televisie. Nu zet ik een avi bestand op de Nas in de map Movie. Wil ik nu vanaf de tv dit afspelen geeft hij aan dat hij het bestandsfoormaat niet herkend. Op de pc speelt deze avi wel gewoon af. Zet ik de AVI om naar MP4 dan speelt de tv het wel af. De handleiding van de tv geeft aan dat hij AVI moet afspelen. Waar kan het aan liggen dat hij AVI niet afspeeld. Heb al de MP4 geconverteerd naar AVI met AVS video converter.

 

groet Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij heel veel mensen bestaat de misvatting dat avi een video formaat is. Dat is niet juist, avi is een container bestand. Het is een soort van enveloppe. In het avi bestand zit (o.a.) een video bestand, en dat is in jouw geval gemaakt met een codec die niet ondersteund wordt door de TV. Is de firmware van de TV bijgewerkt? Even op de web site van Philips kijken, het kan mogelijk helpen om nieuwe firmware te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

hoi,

 

als je via net tv openen je netwerk opgaat zie je daar normaal al je pc's en netwerkdrives staan.

 

navigeer naar je NAS, kies video en al je video's verschijnen.

Of hij deze kan afspelen is nog wat anders, want veel formaten kan hij niet afspelen.

 

Videos afspelen vanaf je Pocorn en dreambox mag toch geen probleem zijn.

Sluit deze aan via HDMI.

Voeg het toestel toe in het menu en spelen maar.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

los van timen wat je best met subtitle workshop extern doet. Ingebakken is niks. Doe ik niet meer

Met een AC Ryan kun je dan font, kleur en schermpositie comfortabel instellen.

Zo'n Divx in een Flip DVD speler geeft rotigge subtitle. En hoopjes codecs problemen. Een stick op een Sam is ook best aardig maar kan geen DVD.

 

Idee dat DVD concept niet meer  van deze tijd is.......

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...