Ga naar inhoud


Kan ziggo zo op je modem en zien van hoe en wat


1pm

Aanbevolen berichten


Wat ik bedoel is dat kunnen zij zien bv welke poorten open staan hoeveel pc's eraan hangen enz ?

 

Het beste zou zijn de ziggo modem als bridge in stellen, en wifi uitzetten, en dan met een eigen router je poorten (eigen netwerk) in te stellen.

 

Dan kunnen ze wat minder zien maar ja het gaat hun niets aan wat of er in een huishouden naar het internet zoekt, koelkast, tv, internet radio enz. en dan de computers en de server nog.

 

Dit kan nu nog niet omdat de software het niet toelaat, om de modem in bridge in te stellen, ze zijn er wel mee aan het werk dus even afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan dat wel. Heb ergens over een hack gelezen. Die optie zit echt wel in het modem maar de web interface toont de velden niet. Via wat tools in Firefox kan je een CSS hack toepassen waarna de velden gewoon zichtbaar worden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Tot mijn schande jaren geleden werd ik op afstand op mijn speedtouch 510 geschaakt door een keurige brit, die mij waarschuwde het anders aan te pakken. Neem nou maar aan dat als jij je rechten in jouw netwerk niet goed instelt op z'n minst een ISP mee kan kijken.

Versleutelen is er niet voor niks. Kwetsbaarst de machine direkt via ethernet en met Wake on Lan aangesloten......

 

Bedrijven scannen tegenwoordig 24 uur de PC's van hun werknemers op bedreigingen (virussen etc) en updaten op afstand PC's.....

 

Wil je veilig zijn dan los van internet.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...