Ga naar inhoud


Loader 1.54 plaatsen


Bierflesje

Aanbevolen berichten

Na lange tijd dit forum als "gastgebruiker" de berichten met belangstelling gevolgd.

Hier is echt kennis van de materie aanwezig.

Daarom ook maar geregistreerd.

 

Ik maak meteen maar gebruik van de mogelijkheid om berichten te plaatsen.

Want ik wil mijn loader naar versie 1.54 wijzigen.

 

Er zijn 2 methodes zover ik weet, maar welke is nu de gemakkelijke en veilige methode voor mijn doel.

 

1) Met de channel up methode de Flash_Repair.v3.RE9000.ird (van Jürgen) installeren en daarna de HDF-Flasher-V.154.08 plugin installeren,

voor RE9000 kiezen bevestigen met code 0815 (verteld door Audioniek) en daarna de nieuwe Rebox Frimware installeren.

 

2) De Octagon_SF1018_HD_Alliance_L1.54-24-02-11.ird via Porter installeren. Deze uiteraard eerst aanpassen met de resellerchanger v14.

 

Methode 2 lijkt mij veiliger. Via Porter kan een update bijna niet mislukken en die loader is maar een klein bestandje (108kB)

Maar kan ik daarna nog wel de Rebox Firmware installeren ?

 

Is de loader inderdaad reseller gebonden ?

Als ik later besluit toch Octagon Firmware te installeren, moet ik dan eerst weer een "nieuwe" loader installeren ?

 

Tja, waarom dan niet meteen naar de Octagon ?

Ik weet niet of de menu's in het Nederlands zijn, geen ervaring met Mcas, Oscam of Cccam.

Moet de box dan wel of niet in het netwerk (liever niet als het aan mij ligt), etc.

 

Graag jullie hulp in de beslissing.

 

Groet van Bierflesje.

Rebox RE-9000 L1.54 Octagon V.11.07

Link naar reactie
Delen op andere sites


Methode 1 werkt niet omdat je daarna nog steeds geen firmware met plugin-mogelijkheid hebt draaien.

 

Methode 2 werkt ook met channel-up, dat is sneller en gemakkelijker. Je eindigt dan met een RE-9000 die de reseller-ID van een Octagon SF-1018P heeft. Je kunt daarna direct een Octagon SF-1018P firmware installeren, zonder reseller-gedoe.

 

Wil je beslist de Rebox reseller-ID in de loader hebben, dan eerst een Octagon firmware erop (anders kun je geen plugins gebruiken), en met HDF-flasher 154-08 de reseller op Rebox RE-9000 zetten. Daarna kun je Rebox firmware direct installeren, voor andere firmwares heb je dan een resellerchanger nodig.

 

Succes.

 

Groeten,

 

Audioniek.

aangepast door Audioniek

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Audioniek,

 

Bedankt voor je antwoord.

Werkt methode 2 ook als ik die ird met de resellerchnager verander in RE-9000 ?

 

Zo nee, wat heb ik dan nog meer nodig naast de Octagon firmware om daar mee verder te gaan ?

Volgens mij alleen een Mcas plugin ? Maar waar kan ik die nu weer downloaden ?

Wel iets gevonden op een russische site, maar dat vertrouw ik eigenlijk niet helemaal..

Daar kreeg ik het volgende bestand : octaCAM__MCAS_EMU_MCLIENT__01052012

 

In het Octagon uploadcenter kan ik geen Mcas plugin vinden, of ik zoek niet op de juiste plaats daar.

 

Maar als ik met deze Mcas plugin en de nieuwste Octagon firmware compleet ben, dan durf ik de gok wel te wagen.

 

Groeten van Bierflesje

Rebox RE-9000 L1.54 Octagon V.11.07

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het staat gewoon op de Octagon forum bij "Plugins (Emu/Cams)". Ik zou alleen niet de laatste versie downloaden, want het "MClient" stuk werkt niet goed. Je kan beter de versie met de releasedate van Juli pakken, deze werkt goed.

 

Hetgeen wat jij beschrijft is een veilige methode. De bootloader blijft een "Rebox" en met de Reseller Changer verander je dan de signature van het Octagon IRD bestand naar een bepaalde Rebox. Ik zelf gebruik al een zeer lange tijd deze methode van updaten en het is een kleine moeite om de signature van het Octagon IRD bestand aan te passen naar een Rebox.

Als ik dus zou willen kan ik zonder enige aanpassing aan mijn decoder de Rebox firmware weer laden en de Octagon verwijderen. Zorg er alleen wel voor dat je de juiste Octagon firmware gebruikt voor je rebox (b.v. Octagon 1018 voor een RE9000), anders moet je wel de boel gaan herstellen :)

aangepast door CronoS

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Octagon loader-IRD moet je met een reseller-changer naar Rebox RE-9000 veranderen, anders kun je hem niet installeren (Err 0x10). Na installatie heb je een loader geinstalleerd met reseller-ID Octaogn SF-1018P. Dat lijkt vreemd, maar een loader-IRD heeft twee reseller-IDs bij zich.

 

De eerste bevindt zich in de kop van het IRD-bestand en wordt bij installatie vergeleken met de ID in de ontvanger. Deze eerste reseller-ID kun je aanpassen met een reseller-changer.

 

De ID van de ontvanger is de tweede reseller-ID in een loader-IRD. Die zit midden in de binaire code en daar kun je niet bij, mede omdat een IRD-bestand gecomprimeerd is. De ID van de ontvanger kun je naderhand veranderen door met de HDF-flasher de loader opnieuw te flashen met de gewenste reseller-ID.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal,

 

Even een resumé, zodat ik het goed gesnapt heb.

 

Via Channel Up methode kan ik de Octagon Loader die ik heb installeren. Maar eerst moet ik die aanpassen met de resellerchanger naar RE-9000.

Daarna moet ik de (nieuwste) Octagaon firmware installeren.

 

Dan heb ik de keuze :

of daar mee verder gaan en de Mcas plugin installeren

of met HDF Flasher een "RE9000" loader installeren via de plugin methode en daarna de Rebox firmware installeren

 

Bevalt de Octagon firmware mij niet dan kan ik altijd nog via de HDF Flasher methode terug naar de "RE9000" loader en de Rebox firmware gebruiken.

 

Alternatief is toch de "RE9000" loader installeren en dan Octagon firmware (met resellerchanger gebruik) installeren.

 

Maar dan kan ik waarschijnlijk ook op de "Octagon loader" Rebox firmware installeren die ik met de resellerchanger heb aangepast naar Octagon ?

 

 

Groeten van Bierflesje

aangepast door Bierflesje

Rebox RE-9000 L1.54 Octagon V.11.07

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...