Ga naar inhoud


DiSEqC schakel probleem


TozdeoG

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Iemand een oplossing voor dit volgende probleem ?

 

Satelliet ontvanger is een REBOX 8500 met Icecrypt software maar dit is ondertussen ook getest met een Octagon SF1028.

 

Wanneer men éénHD (of NED 3HD) opneemt en men tegelijkertijd kijkt naar RTL2 (Duitse zender) stopt de opname.

Blijkt dat de ontvanger geen andere Tuner kiest (deze staan wel degelijk op gescheiden in het menu en zijn zo ook aangesloten)

Bij nader toezicht blijkt dat de frequenties van beide zenders nagenoeg identiek zijn maar wel op een verschillende satelliet liggen, zie foto.

Stel dat u bijvoorbeeld Ned3 (niet HD) opneemt en RTL2 kijkt is er geen probleem.

 

Dit is dus getest met verschillende ontvangers en software, ook plug-in's hebben hier geen enkele invloed op.

Zowel getest op een schotel installatie met DUO LNB als één met losse LNB's en DiSEqc schakelaars.

 

Mijn vraag is, willen jullie dit ook eens testen (ook met REBOX 9000) en eventueel een oplossing zoeken voor dit probleem.

 

vriendelijke groeten,

 

post-58372-0-13660500-1355816008_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het probleem dat TS beschrijft zou wel eens opgelost kunnen zijn met firmwareversie V1.11.30/V2.11.30, die sinds vandaag bij Octagon beschikbaar is. Bij de releasenotes staat iets vaags over tuner2 opnameproblemen.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het toch eens aan je zenderlijst kan liggen. Bewerk de zenders eens en zet ze eens alles op dezelfde transponder, werkt dat? Ik verwacht dat het verschil nihil is en dat je beeld blijft houden.. Ik heb het eerder ook een keer gehad, toen was de zender verkeerd gedocumenteerd door CD en zat er tientallen mhzjes naast, maargoed.. ik had nog steeds beeld. Anders met Polaredit eens alle zenders maar ook LOS de transponders weghalen, dit dus dat de FDU bestand niet meer op de hoogte is van deze transponder. Vervolgens de juiste transponder volledig opnieuw inscannen, als er dan problemen mee zijn dan ben je er vanaf (Ik had een keer een EPG probleem op een NL zender, dit was toen toch een zenderlijst probleem en dit was de enige oplossing)... Kijk eens wat dat geeft.

aangepast door CronoS

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen een test gedaan met een Octagon SF1018 = Rebox RE9000, resultaat hetzelfde.

Ik zie dat je een RE9000 hebt dus zou je het volgende kunnen testen.

Maak een volledige nieuwe lijst enkel met de frequentie 's 12187/Hor/22000 op Asta3 en 12188/Hor/22000 op Astra1.

Kies NED3HD en druk op rec, ga nu naar het Duitse RTL2, U zal zien (in de infobox) dat de decoder niet van tuner veranderd is. (T1 blijft T1 of T2 blijft T2))

Het resultaat: er is geen data meer beschikbaar voor de opname, deze loopt wel door maar er valt niets meer op te nemen.

Dit doet zich enkel voor indien beide frequentie nagenoeg gelijk zijn, anders is er geen enkel probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een niet timer opname heb je dit niet in de hand. Indien je op dit moment op tuner 2 staat zal de opname met tuner 2 gebeuren.

Indien je daarna, zoals in mijn voorbeeld naar RTL2 schakelt blijft de decoder doodleuk op tuner 2.

Probeer het zelf eens. The proof of the pudding is in the eating.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog steeds geen idee hoe TS's installatie er uit ziet. Lastig om dan een oordeel te geven of problemen te analyseren.

 

Een 8500, met twee DVB-S tuners ? en hoe aangesloten ? single of dual lnb's ? switches ?

 

En, als je de lnb-switch-bekabeling wijzigt, scant TS dan wel de zenders opnieuw in ? Anders klopt de zenderlijst (mogelijk) niet meer.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ik heb het even geprobeerd met EénHD en RTL2.

De opname stopt gewoon.

Ik heb een RE 8000 met Octagon V11130 draaien.

Maar zal er zelf nooit last van hebben want ik kijk geen Duitse zenders.

Prettige feestdagen

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

P3P31, Dank u voor de test.

Dit is dus een BUG die lange tijd onopgemerkt gebleven is.

EénHD en RTL2 was een voorbeeld, maar zo zijn er nog te vinden. ANIXEHD (astra1) en BBC2 (Astra2) bv.

Het moment dat beide zenders een gelijke frequentie hebben en op een verschillende satelliet zitten doet dit probleem zich voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...