Ga naar inhoud


Enigma op een Rebox


remo

Aanbevolen berichten

Ik wou eens weten of er iemand ook enigma software op een Rebox heeft draaien

Zo ja welke versie

En werkt dit nu goed

En werkt de ingebouwde cardreader nu goed (met de cd kaart)

Ik heb in het forum wat rond gekeken en er is weinig te vinden over de rebox met Enigma

En toch zijn er diverse Enigma versies te vinden

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb sinds een tijd E2 versie van HDMU op een usb-stick draaien, deze is gebaseerd op openpli en wordt nog steeds door ontwikkeld.

Ik vindt het behoorlijk stabiel lopen meet heel veel plugin's en skins, zoals o.a. youtube. Ook kun je de freesat epg ontvangen (28.2) ipv alleen now/next

Met Oscam kan de ingebouwde reader gebruikt worden.

 

Sinds een paar dagen is er een bericht op het AAF forum verschenen dat binnenkort TitanNit beschikbaar komt voor de Atemio 7000 (= rebox 9000), meer info volgt de komende dagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bezig geweest met Enigma2 op een RE-9000 en vind het nogal wat nadelen hebben:

- Nieuwe loader nodig, die niet langer de vitale reddingsopties Channel-up en Porter-download ondersteunt;

- Het flashgeheugen van de RE-9000 is 32 Mbyte groot, waardoor Enigma2 er niet in past. Je moet het vanaf een USB-stick draaien die dus altijd in de ontvanger moet blijven zitten;

- Vanwege die USB-stick vind ik de starttijd veel te lang (ik gebruik deep standby);

- De originele firmware is merkbaar sneller en bedient veel gemakkelijker;

- Zowat de helft van de afstandbedieningsknoppen doet wat anders, of werkt helemaal niet meer (hangt ook van het image af);

- De originele firmware doet/heeft eigenlijk alles wat ik van de ontvanger verwacht.

 

HDMU met OSCAM is inderdaad een goed onderhouden image dat probleemloos werkt met de CD smartcard.

 

@gerstal82: als de je Freesat EPG op de Rebox met Fortis firmware wilt hebben, kun je de firmware voor de Icecrypt S4000 (samen met MCAS voor de CD smartcard) eens proberen. De huidige versie haalt hem tegenwoordig zelfs in de achtergrond op, en op verzoek ook handmatig.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet dat icecrypt ook freesat epg had, bedankt voor de tip.

 

Er moet i.d.d. een nieuwe loader geinstalleeerd worden, dit is éémalig en als je de handleiding gewoon goed naleeft is het niet zo moeilijk. Je moet natuurlijk geen leek zijn als het op computer/sat aankomt.

 

De usb-stick moet altijd in de ontvanger zitten bij de RE9000, op zich hoeft dat geen probleem te zijn aangezien je één aansluiting voor en één achter hebt en een interne hdd. Ik heb op mijn stick 4 partities waarop verschillende images kunnen worden geinstalleerd één voor dagelijks gebruik en de rest om wat te proberen.

Een voordeel van een stick is wel dar je altijd nog een goed werkende flash-image hebt lopen die je altijd kunt opstarten zonder weer iets ander te installeren.

Het is trouwens ook mogelijk extra partities op de hdd te maken om de USB-images op te installeren.

 

De orginele firmware is idd iets sneller, maar E2 heeft voor mij gewoon wat meer mogelijkheden zoals het kunnen streamen van alle zenders vanaf de ontvanger naar de laptop/PC/tablets etc. en de mediaplayer is wat uitgebreider met o.a. shoutcast functies.

 

Het kiezen tussen de originele of E2 fw is en blijft een kwestie van smaak en gewenning.

 

Gerard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de web site van Atevio is de titan firmware te vinden voor de Atemio.

De Atemio is anders dan de Rebox 9000.

Dus ik hoop dat er een aangepaste versie komt voor de Rebox/Octagon.

De meerwaarde zie ik in de mediaplayer funtie en diverse plugins.

 

Ik heb nu de Icecrypt er in gezet en tot mijn verbazing zit hier ook de fastscan in.

Let op niet met HD

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

TitaNITis helaas een feestje voor alleen Atevio/Atemio, zo heeft de auteur NIT bepaald. Verder is het gekoppeld aan het serienummer van de ontvanger, die een Atemio AV7500, AV7000 (=RE-8000/9000) of een AM500/510 moet zijn. Via dat serienummer krijg je van Avetio/Atemio een vrijschakelcode, die alle features vrijgeeft; zonder die code heb je een bewust beperkte versie zonder on-line features. Dat vrijschakelen is niet gratis: het kost € 15,-.

 

Een verbetering ten opzichte van Enigma2 is dat het als .IRD gewoon in het flashgeheugen worden gezet.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

De Atevio/Atemio AV700 komt overeen met de Rebox RE-4000.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...