Ga naar inhoud


Geen WI-FI verbinding meer smart TV


Aanbevolen berichten

Heb sinds een maand een 46ES 6570 van Samsung wat een top TV !

Maar heb nu een probleempje,bekabeld internet gaat goed maar WI-FI niet meer,wel gehad !

Ziet me draadloos netwerk wel maar krijgt geen verbinding na ingeven sleutel !

Zegt nadien Geen Geldig IP adres,als ik dit handmatig wil ingeven stuit ik op meer adressen

Die handmatig moeten worden ingegeven maar die heb ik niet !

Wil perse WI-FI omdat me Ipad dan kan communiceren met met TV,dat gaat helaas niet bekabeld!

Heb een Ziggo EPC 3925 modem/router en een Apple Airport Extreme router daar achter zitten !

Me overige Draadloos apparatuur werkt vlekkeloos !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

raar verhaal, is er dan een andere instelling zoals netwerkadres automatisch instellen.....kan me niet voorstellen dat je alles handmatig zou moeten doen, daar komen de meeste mensen namelijk niet uit zeker als je meerdere ip adressen gebruikt  voor de diverse apparatuur.

 

 

Groetjes.................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Airport extreme van de stroom af gehaald voor enkele minuten,daarna ziet hij een MAC adres in de Airport App en zegt

Verbinding uitstekend,dit MAC adres komt overeen met de smart TV maar krijgt geen IP adres ?

 

Moet ik dit nu alles zelf instellen ?

 

IP adres

Subnetmasker

Gateway

DNS server

Waar haal ik dit vandaan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Dit kun je handmatig doen maar is veel werk, in princiepe moet zoals ik al eerder vermelde de tv dit zelf ook kunnen (dhcp instellingen), kijk eens bij ip instellingen van je tv en anders de tv resetten naar fabrieksinstellingen en dan de procedure opnieuw uitvoeren.  

 

 

Groetjes......................

Link naar reactie
Delen op andere sites

TV terug gezet naar fabrieksinstellingen alle kanalen van kabel en satelliet opnieuw laten zoeken en opslaan,nadien geeft hij

aan netwerkinstellingen ongewijzigd !!!

DHCP optie zit niet in TV, en bij IP handmatig ingeven kun je verder niets wijzigen !

Kan er wel een LAN kabel inprikken maar dan ziet hij me IPAD niet,die is nl.me draadloos toetsenbord en afstandbediening !

 

Maar we blijven verder zoeken !

 

Bedankt. Alvast !

 

Gr Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk het werkt weer !

 

Ik heb handmatig de adressen ingegeven zoals eerder beschreven,heb in me router gekeken naar de

bestaande adressen en heb er wat omheen gefantaseerd !

 

Had even moeite met DNS server maar die nam ik over van me Apple TV wireless ,die nu bekabeld is !

 

Ben er blij mee want deze TV heeft een webbrowser en kan mijn IPAD als toetsenbord en afstandbedienig gebruiken!

 

Allen bedankt voor het meedenken !

 

Gr Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...