Ga naar inhoud


Humax 5200 nieuwe update gehad.


rudolfdebeer
Ga naar oplossing Opgelost door rudolfdebeer,

Aanbevolen berichten

Humax 5200 nieuwe update gehad. Portal nu beperkt (was hij toch al) tot interaktieve tv. De provider hier is Ziggo

Dit werkt nog steeds goed, zeker met een homeplug. Setje homepluggen is mits je niet de duurste pakt goedkoper dan die Humax wifi stick. Heb je smarttv erbij dan gelijk goedkoop routertje van b.v. ICUDU erbij en goedkope ethernetkabeltjes. Kun je ook lekker van PC streamen.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is een vernieuwde portal met veel meer aanbod onder de rode knop beschikbaar. (Portal geeft de oude trage versie) Met mogelijkheid tot persoonlijke instellingen. Je moet 1e keer wat setup vragen beantwoorden. Parental en pay on demand code.

Veel gelikter. Werkt hier super. Zou met een Cineos geen probleem moeten zijn. Want daar heb ik er ook een van. Nog wel een van de eerste n.b.

 

Dit is beter dan de andere aangeboden decoders. En ik was nooit een Humax fan. Waren drama kastjes als sat receiver.

Overigens herstarte mijn Humax nooit bij verwijderen Wifi stick, zou een bug zijn zgeweest vlgs de upgrade info van Humax zelf.

Wel moest je hem opnieuw opzoeken bij terugplaatsen, hij vergat dan alle Wifi instellingen.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rot voor je, maar hier werkt het perfekt en in de omgeving geen klachten over hem. Wel over de sammies en die andere Cisco box.

In 1e instantie sammie gehad die continue rebootte. dIe ging dag daarna terug naar shop. Heb je al eens naar de settings in secret menu van de flip gekeken? En simpel vertel hem per aansluiting ook wel type randapparatuur is aangesloten. Flip moet ik source handmatig definieeren. Mijn 6000 sam  pikt de goeie mits de rest offline is of lager op de ranglijst staat. Voor de Sam stond hij maanden op die oude Flip Cineos.

 

In principe heb ik een matige CAI aansluiting met een nieuwe IOP maar de verkeerde rijgboxen zelfs.

Al eens gekeken naar mogelijk stoorbronnen in huis of van de buren? Mijn laatste matchline had daar veel last van. Instraling op de tuner.

Gelukkig keken we toen nog meestal wok met platte scartkabel. DECTS kunnen al hinderlijk zijn of die videozendertjes of teveel WIFI bij elkaar

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overwogen om dat ding bij Humax terug te brengen. ? Ik heb dat n.l. met zeer succesvol resultaat van medestanders op dit board bij Philips rondgekregen. Je kan rustig vertellen dat groot aantal mede-forummers meekijken hoe de onderhandelingen lopen. In deze branche zijn ze daar zeer gevoelig voor. Bij Ziggo zullen ze niet wakker van liggen. Bij Philips moet je de goede plek hebben.

 

En gek genoeg ik heb een goed IOP van ziggo dat onder de 10 ^-6 errors heeft. (Wel kritisch als slaapkamer bijhangt op enkele kanalen.

Reden bekend >> Verkeerde rijgbox en beschadigde coax naar boven. Gek genoeg verwissel ik de toestellen en gaan Humax en Sam naar boven en flip naar onder probleempjes weg. mijn cineos is een 32PF9531/10 uit 2007. Leuk ding goed in geadviseerd. Ik heb mijn 5200 gekocht op aanraden van een Ziggo monteur.......... Mijn samsung tv heb ik mijn zoon van 11 laten kiezen. (nee we kopen niet dezelfde dag :-) )

 

In de praktijk wil niemand 3D kijken met zo'n suffe bril op. Smart deel komt ook nauwelijks aan bod. Browsen erop is veels te lastig. Doet een WII beter

Wordt tijd dat ze het grote scherm los verkopen.........

aangepast door rudolfdebeer

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik keek zelden I-TV. Met de vernieuwde portal en aanbod doe ik het wel. gebruikersvriendelijker en meer content die ik zien wil.

Hij hangt tegenwoordig wel via routertje aan een homeplug. Net 7 episodes Storage Wars gekeken.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

De nieuwe portal kan na beindiging van een episode gaan hangen. Dan even uit de VOD service  met exit en terug op.

Ik heb 2 gamers heavy online in pand die mijn bandbreedte weghalen op ook homeplugs.

 

Ziggo **** volgens hun KPN **** volgens hun. Ik krijg gemiddeld maar 12 Mbs down. en een logitech squeezebox kan daar zelfs aardig wat vanaf snoepen. Een gamer haat het als de ander op zijn PC game videootjes op youtube gaat kijken dan stort de voorziening in. Of viceversa

2 heavy quadcores elk de heren. Kijk dan komt humax wel eens in de knoei. zeker Wifi. Net weer flink wat storage wars gekeken,.

 

Ook die zoekfunctie is sterk verbetert door die intuitieve voorstellen met slechts paar letters. Op de oude portal kon je niet het gehele aanbod af zoeken. Wel in het programmaoverzicht maar niet in VOD. Nu dus wel. En lekker snel. Oude portal was traag. Misschien sneller omdat nog niet iedereen geupdate heeft en weet dat je nu zaken met de rode knop kunt doen op een andere site????

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch word gezegd dat die oudere humaxen goed zouden lopen. Helaas kan ik alleen over de 5200 oordelen mitst de randvoorwarden CAI aansluiting kwalitatief geschikt is .CAI is veel kritischer dan wokken, helaas. Die wok is voor jou aleen. Kabelen doe je met heel stadsdeel en dat zul je weten ook. Althans hiero. Daarom keken we jaren op de wok ondanks ziggo's voorlopers.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Het oude euvel met overlappen opnames en niks opnemen is er nu ook uit. Perfect. Lang om Humax met boog heengelopen.

Dit is een perfect apparaat. Ook past er meer op de harde schijf. Lijkt wel of hij nu een soort harde schijf compressie gebruikt.

Als je opruimt zie je dat bij verwijderen van veel opnames er relatie weinigf ruimteverbruik verschuift. En je kan er een externe achter hangen met nadeel dat hij opneemt in ext-3. doe je dat met een externe op een Sammie krijg je dat die DRM gecodeerd eropgaan en alleen op die sammie weerafgespeld kunnen worden. maar daar mijn sammie satelliet ontvanger is neem ik minimaal 3 programmas tegelijk op met de dual tuner Humax 5200

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...