Ga naar inhoud


Slechte ontvangst sommige kanalen


Wittmann

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Sinds eergisteren heeft mijn installatie weer kuren: het begon met VTM HD dat niet meer te ontvangen was, en sinds deze avond ook geen ontvangst meer op één hd, canvas hd, vitaya en 8.

Andere kanalen zoals bvb vier, 2Be, Vijf, Natgeo, History enz werken allemaal perfect.

Mij lijkt het erop dat deze ontvanger heeeeel gevoelig is. 

Wanneer ik afstem op het SD kanaal van deze zenders werkt alles wel perfect (zitten nog op Astra 1 als ik het goed voorheb?) ook BBC op astra 2 ontvang ik goed.

Met mijn oude SD decoder Maxdigital 220S heb ik nooit enig probleem gehad, tot ik overstapte vorig jaar naar dit HD model.

Ik denk er sterk aan om de volledige boel buiten te zwieren en te kiezen voor een andere vorm van digitale tv.

Heeft er iemand suggesties wat ik kan doen?

 

 

Opstelling is een 60cm schotel met motor en de "beruchte" M7 SAT801  ontvanger van TVV.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi,

 

het zal toch aan je installatie liggen.

 

De HD zenders hebben door hun beperkte correctiemogelijkheden een beter signaal nodig. 

 

Dat je vorige ontvanger het beter deed heeft hoofdzakelijk te maken met de beter correctie mogelijkheid van de SD zenders,

en niet zozeer met de gevoeligheid.

 

Ik zou dus eerst je schotel beter proberen uit te richten, en/of je LNB eens wat verdraaien.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is een nieuwe zenderlijst uit die betrekking heeft op de kanalen die jij slecht of niet kan ontvangen.

misschien deze ff handmatig binnenhalen

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zenderlijst nog eens binnenhalen lukte niet, daarom heb ik nog eens een fabrieksreset geprobeerd, nu lukt er niets meer. Geen beeld omdat hij geen zenderlijsten kan inladen :-s

heb je gekozen voor hd zenderlijst?

aangepast door dirocca

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, heb ik idd gedaan. Ook sd lukt niet.

Enkel wanneer ik usals afzet, en manueel enkele klikken meer naar het westen ga heb ik een signaal. Maar ook dan blijft het inladen blokkeren op 2%.

ja dan ligt het inderdaad aan je installatie die niet goed uitgericht staat

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen nog wat geprobeerd en krijg op geen enkele manier die zenderlijst ingeladen.

Bij die Maxdigital zette ik die gewoon op een usb, inladen en nadien een FTA kiezen en fijnafstellen.

Iemand een idee hoe ik bij de M7 de zenderlijst manueel (via usb) kan inladen? 

Inladen via sat kan niet omdat de schotel niet gaat staat, en de schotel afstellen lukt ook niet want ik heb geen zenderlijst, vicieuze cirkel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de zenders die jij opnoemt zijn van transponder veranderd.

meer en meer gaan over naar mpeg4 zo kunnen ze meer zenders in èèn transponder persen.

wat  langs onze zijde tot gevolg heeft dat onze installatie perfect moet uitgelijnd zijn.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik ken je ontvanger niet, maar staat daar geen signaal meter op?

 

Dus afstemmen op een frequentie, je schotel op maximum signaal afregelen.

 

Als dat lukt zal je wel een zenderlijst kunnen inladen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb usals afgezet en "manual" enkele kliken naar het westen gericht en toen had ik een stabiel signaal in de signaal meter (2 x +- 80%).

De zenderlijst kon ik zo dan uiteindelijk toch inladen. Op 102 (vtm sd) heb ik nu al beeld.

 

Nu dien ik dan waarschijnlijk usals weer aan te zetten, zodat de motor in de correcte positie staat, afstemmen op een hd kanaal in mijn zenderlijst en nadien de schotel dan afstellen tot ik opnieuw beeld heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja en neen.......

 

Waarschijnlijk zit er wat speling op de motor (door slijtage), is de opstelling wat verdraaid (door de wind?) of moet je eens de motor kallibreren bij het nulpunt.

 

-zelf zou ik eerst de motor eens opnieuw naar 0 laten gaan en kallibreren (kan je helaas niet zeggen waar je dat vindt in een M7-menu)

-mocht dit niet voldoende zijn; de opstelling eens opnieuw afstellen (heb je dat zelf gedaan (motor op nul en richting "echte" zuiden?)(daar is trouwens heel goede info over te vinden hier op het forum) dan kun je usals weer gebruiken

 

-of je behoudt de opstelling; zoekt zelf manueel de benodigde sats (zoals je nu gedaan hebt) en gaat over op diseqc1.2 (niet ideaal maar dan hoef je nu niet buiten te gaan)

 

btw; er is niet echt een ideale provider zenne!

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net de ladder opgegaan en op de as op de gevel heb ik +- 4mm moeten bijstellen, geen idee hoe dit mogelijk is dat dit verschoven was?

eindelijk terug beeld! Op zowel astra 1,2 en 3 80 a 82%.

aangepast door Wittmann
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

wie heeft er ook last van op vtm kleine storingen ??

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...