Ga naar inhoud


RE-9000HD stopt bij Start 1 na 0x71 melding


hoost

Aanbevolen berichten

Aanvankelijk met bootloader 1.19 de Error 0x71 te lijf gegaan; m.b.v. Porter de FW  V 1.07.41 en daarna V 1.08.75 geïnstalleerd, liep vlot maar de 9000 liep vast bij START 1.

Na ampele overweging , ook m.b.v. Porter, de bootloader L 1.54 succesvol en vlot geïnstalleerd

met daarna weer de V 1.07.41 en de V 1.08.75. maar het opstarten loopt tot START 1 en niet verder.

Geen enkele reactie vanaf de FB, alleen  de aan/uit toets reageert. Wie kan me een tip geven hoe nu verder te gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met channel-up een recente firmware installeren. Wat gebeurt er dan?

Lukt dat ook niet, een recovery image proberen.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Audioniek,  heb dank voor je tip; heb nu met de CUP methode V 1.11.30 ingevoerd, nu loopt een start hooguit tot de 8 horizontale streepjes in het opstartproces, dus net iets verder dan START 1 en CHK HDD verder gaat hij niet en ook de AB reageert niet. Ook een recovery voor de RE 9000 had het zelfde effect, dus ook weer vastgelopen.

 

Groetjes Henk

aangepast door hoost
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is iets vreemds aan de hand, want een RE-9000 geeft na CHK HDD nooit liggende streepjes maar direct Tijdijking. Een RE-4000 geeft wel liggende streepjes. Gooi je niet verschillende zaken door elkaar? Heeft de loader bij eerste start na installatie UPGRADE_APP gemeld?

Is een eventueel ingebouwde harde schijf al eens losgekoppeld? Ik heb de indruk dat die de doorstart belemmert.

 

Mijn RE-9000 geeft na een koude start:

LOADER 1.54

LOADING

RUN.

RUN..

RUN...

START 1

CHK HDD

Tijdijking

Zendernaam

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad kreeg ik bij de installatie van de 1.54 loader de melding UPGRADE_APP te zien; de 8 liggende streepjes heb ik altijd wel gezien kort voor de tijdijking. Vanmorgen zat er nog geen beweging in; waarschijnlijk onder invloed van het mooie weer liep de volgende bewerking prima; n.l met gebruik van Porter heb ik recovery-sw-RE9000HDPVR ingeladen. Daaraan gekoppeld werd er een super-grote zenderlijst ingeladen. Aansluitend heb ik m.b.v. de CUP methode V 1-11-30 ingeladen gevolgd door een fastscan van CD; de hele set loopt weer naar behoren.

 

Groet,  hoost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...