Ga naar inhoud


Coolstream Neo 2, krijg de bijgeleverde wifistick niet werkend


mavano

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 3 weken later...

Op de website van Astra sat in Groningen staat de laatste software. Ik heb ook een fabrieksreset uitgevoerd waardoor de smartcard lezer niet meer werkte met de CanalDigitaal kaart. Vervolgens de 2.12B8 software van de website van ***geen-reclame*** gehaald en op een USB stick gezet. Vervolgens via het menu "lokale software update" geselecteerd en het update bestand geselecteerd. Vervolgens werden alle instellingen weer juist ingesteld met de CanalDigitaal favorietenlijst al voorgeprogrammeerd. 

aangepast door Lkhrtsm
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo,

 

Ik heb de ontvanger eindelijk weer terug ontvanger. Na 2 maanden.

Hij werkt weer, echter het draadloze internet nog steeds niet.

Ben ik nu de enige met dit probleem?

De handleiding is erg heel erg summier. waar vul ik het wachtwoord in?

Bij proxy instellingen?

Dan veranderd er niks. hij pingt wel, maar de rest is niks.

Of moet ik de wifistick drivers eerst ergens installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de WIFI stick werkend te krijgen dient u de netwerkinterface van LAN naar WLAN (Wireless LAN) te schakelen. Wanneer u dat heeft gedaan wordt het aantal instel opties uitgebreid echter is dat niet heel erg duidelijk omdat er visueel niets verandert. Wanneer u met de cursor toetsen naar beneden gaat treft u de extra instel opties waarbij u de naam en het wachtwoord van uw draadloze netwerk (SSID) kan invoeren. De meegeleverde WIFI stick is dus in feite wel plug and play maar uiteraard moeten de gegevens van uw netwerk goed ingevoerd worden. Volgens mij levert de distributeur een stick van VU+ gratis mee. De Coolstream Neo2 is compatible met deze stick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag maar een netwerkkabel gelegd.

Radiolijst met 200 Duitse zenders aangepast.

Kan ik eindelijk naar mijn eigen internetzenders luisteren. :D

Werkt prima.

Alleen kan ik nu de opgenomen tv programma's niet verwijderen

Welke toets ik op de afstandsbediening ook indruk.

Volgens mij moet ik op de mute knop drukken.(luidspreker toets met streep erdoor)

Maar hij verwijderd niks.

Via ftp kom ik er wel bij, maar dat niet de bedoeling zijn toch? :angry:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heb er sinds 1 week ook een maar deze gaat nadat ik dit heb gelezen ook terug en ga voor een andere

Als ik Totaal TV moet geloven is het een wereldapperaat maar ik vind het een ramp Zelfs met de goede software loopt hij vast en zegt dat de zender geblokkerd is en niet bekeken kan worden zelf op de fta kanalen doet hij dat en ik ben op de meest simpele manier begonnen door er software in te laten zetten door de firma waar ik hem gekocht heb in Groningen.

Je moet wel erg goed zijn  in IT om eruit te komen volgens mij er zit voor mij geen enkele logika in

ik kap ermee hij gaat morgen terug.

Jammer dat het zo moet gaan

aangepast door Jappie13457

2xtopfield 7700HSCI met 90cm schotel met rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dat is nou jammer dat je het opgeeft. Zal de distributeur niet blij mee zijn want die heeft er volgens mij nog wel heel veel op voorraad staan.

 

Eenvoudigste instellingen zijn volgens mij te maken met de reloaded image omdat daar al meteen de emu software inzit en eenvoudig is in te stellen. Om die te installeren moet je de ontvanger toch nog weer een keer aansluiten.

 

Als je contact hebt via je netwerk met de coolstream dan kan je via een ftp programma maar ook met total commander het bestand update.urls in de subdirectory  /var/etc zetten.

 

Via menu-> installatie-> software update-> online updates zoeken: zie je ook de update/spiegelungenbeta.txt categorie er bij staan. Dan de 2.12 release kiezen en installeren.

Na opstarten emu pakket installeren en dan kan je via de blauwe knop het flex menu kiezen. Hier kaartlezer instellen en klaar is Kees.

update.zip

aangepast door tracker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Jappie en boven naamloze,

 

Ik heb hem terug gestuurd naar Groningen, waren ze indedaad niet blij mee. Heb meer dan 2 maanden moeten wachten en mailen.

Uit eindelijk terug gekregen, keurig werkend. Dacht ik.

Het WiFi verhaal heb ik opgegeven. Toch maar gewoon een kabeltje getrokken.

Met Total commander kom je er gemakkelijk in. En zo verwijder ik mijn opgenomen programma's ook maar. Want via de Afst.bed. doet hij het niet. Meer althans.

Ook als ik meerder programma's tegelijk op neem - 3 of 4, kan ik niet meer zappen naar een ander kanaal. Alleen nog 1 van de opgenomen kanalen.

Soms start hij niet op, moet wel 5 keer op de powerknop van de a.b. drukken.

En als ik een programma pauzeer, heb ik kans dat hij niet start of na 20 min vastloopt.

Het is een Lynux ontvanger, en daar is opzich niks mis mee.

Ik heb de radiolijst zelf aangepast met win-commander zodat ik mijn webradio's kan ontvangen en via mijn stereo in de kamer kan afspelen. En daar men ik dan ook weer blij mee.

Ondanks dat hij een beetje rammeld ben ik zeer tevreden met de beeld-geluid-prijs verhouding.

Ik wacht maar tot de volgende update van de ontvanger.

En dan hoop ik dat alle problemen eruit zijn.

 

Japie, ik denk dat je iets meer geduld moet hebben en tijd instoppen, en willen weten hoe het ding werkt.

Of terwijl, als je niet technisch bent, en geen engelen geduld, dan is dit niet eenvoudig.

Terugsturen kan, maar bedenk wel dat je hem meer dan 2 maanden kwijt bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil gewoon deze omruilen voor een andere daar er hier in huis nog iemand is en die kan niet eens een computer aanzetten het moet voor een leek te doen zijn maar mijns inziens moet de IT aardig onder de knie hebben anders word het helemaal niets

Nee mijn besluit staat vast deze gaat terug voor een ander die wel te begrijpen is

Als er voor mij Niet op een vrij simpelle manier mee te werken is hoe moet dat dan voor een leek zijn die word ..........

Het enige waar het om ging was dat ik een motor gestuurde schotel heb en ben een week bezig geweest om deze te laten draaien op de coolstream Dus zeg nu niet dat ik geen geduld heb ben van alle kanten geholpen maar er is niet uit te komen en dan die vastlopers daar zit ik ook niet op te wachten en het niet opstarten vanaf de afstandsbediening heb ik ook meegemaakt nee er zitten nog te veel haken en ogen aan

Ben er helemaal klaar mee weg dat ding

2xtopfield 7700HSCI met 90cm schotel met rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo,

 

Is er iemand in de achterhoek die mij persoonlijk kan helpen met dit ding.

Ik probeer van alles, lees telkens weer iets anders, heb zo'n beetje alles gedownload wat ik maar kan.

Heb 5 usb sticks geprobeerd. en nu lees ik weer : de licht rood op: als ik de schakelaar en de power knop achter elkaar inmoet drukken. Nou bij mij licht er niks op van iets roods. bij het opstarten met usbstick stick er in, met de rescu img en sys img knippert de blauwe knop maar rood niks van dit alles.

In het scherm komt heel even u boot en dan weer coolstream te staan. voor de rest blijft hij dood. Boot kernel. Thats all.

Is er iemand die mij kan helpen? alstublieft.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...