Ga naar inhoud


satelite software voor pc


sireentje

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ben hier nieuw en hoop op een leerzaam en verrijkend verblijf.

 

We hebben hier thuis Telenet, standaard abo met enkel optie Eurosport.

 

Nu zoek ik voor op mijn pc een goed, al dan niet betalend, satelite pakket, om online tv series, sport, films, te kunnen streamen en opslaan.

Moet wel de optie hebben om alles met ondertiteling te kunnen bekijken.

 

Wat kunnen jullie me aanbevelen?

heb ik speciale hardware nodig in mijn pc,

Dit is mijn huidige config:

 

Asus P5K

E8400 intel core duo

6GB RAM DDR2-800

ATI Radeon HD4870

SSD 60GB + externe HD's

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


er zijn meer apparaten die je daarvoor kunt toepassen

een PCI dvb-s(2) insteektuner (welke per schotel antenne en Coax het signaal ontvangt voorbeeld skystar HD2

of

een USB dvb-s2/t stickje van bijvoorbeeld sundtek

 

software is nog veel uitgebreider en ligt ook deels aan je besturingssysteem windows / linux / mac

windows met progDVB

streamen kan met VLC.exe van videolan

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het kijken van TV op je PC heb je minimaal het volgende nodig:

 

- Een door het OS ondersteunende DVB-adapter voor de te kijken DVB-signalen (DVB-C voor digitale kabel, DVB-T voor digitale tv via de ether en DVB-S2 voor het kijken van TV via de satelliet) al dan niet met CI-slot voor het gebruiken van je originele abo-kaart.

- Software voor het kunnen bekijken van de DVB-streams.

 

Effectief worden alle DVB-kaarten ondersteund onder Windows. Het gebruik van DVB-kaarten onder Linux is wat "problematischer"; maar je kan via de Linux DVB Wiki controleren welke kaart geschikt is of niet.

 

Op basis van je OS kan je dus ook software kiezen. Gezien je voorkeur om zaken te kunnen streamen en op te nemen; heb je de volgende mogelijkheden (gebaseerd op mijn eigen ervaringen):

 

- Mediaportal met TV Server (gratis,Windows)

- Argus TV (gratis, Windows); afgeleide van TV Server maar (imho) stabieler en sneller

- DVBLink Server icm DVBLink Connect! en de te gebruiken DVBLink TVSource (betaald, Windows)

- DVBViewer Recording Service (betaald, Windows)

- VDR (gratis, Linux)

- TVHeadend (gratis, Linux)

 

Gezien je grafische kaart (ATI Radeon) zou ik op dit moment het gebruik van de Linux mogelijkheden niet willen adviseren of deze te vervangen voor een grafische kaart van nvidia.

 

Mocht je gebruik gaan maken van een zogenaamde budget-DVB kaart (lees: DVB kaart zonder CI-slot) dan moet je onder Windows gebruik gaan maken MDAPI plugins zoals ACAMD of Hadu icm OSCAM en een kaartlezer zoals de Smargo. Met een MDAPI plugin wordt het mogelijk om een verbinding op te bouwen met cardsharing software en via deze software kan jij gaan praten met de kaartlezer en je originele abonnement. OSCAM is (volgens mij) de enige cardsharing software dat draait onder Windows.

 

In dat geval van het gebruik van MDAPI plugins dan zou ik Mediaportal TV Server niet willen adviseren omdat mijn ervaring met stabiliteit ver van positief is. Argus TV is wat stabiliteit betreft vele malen beter en ik vond het ook een stuk beter presteren. Door middel van de Mediaportal, Windows Media Center  en XBMC frontends is het mogelijk om Live TV te kijken. Opnames kan je vanuit deze frontends of de website programmeren en het streamen kan via het RTSP-protocol of via Remote Potato.

 

DVBLink Server is an sich een goed product en het is behoorlijk stabiel. Maar ik vind de prijs wat hoog (in mijn geval zou ik rond de € 42,- moeten betalen) en upgrades kosten geld. Maar hun DVBLInk Connect! werkt wel enorm goed en ze hebben diverse stream-apps voor diverse telefoons (Android, Windows Phone en iOS).  Live TV kijken/opnemen is standaard mogelijk via de (ingebouwde) website, Windows Media Center en XBMC.

 

IMHO hebben Mediaport TV Server, Argus TV en DVBLink Server allen een groot nadeel: door het gebruik van Timeshift kost het zappen kost enorm veel tijd (tijdens mijn tests zat ik op minimaal 5 seconden, maar oplopend tot 10 seconden bij HDTV kanalen). Bij het plannen van opnames is dit geen groot probleem, maar mensen die het zappen gewend zijn zullen dit als extreem hinderlijk ervaren of ze moeten de Guide gaan gebruiken (wat ik sowieso aanbeveel bij frequente zappers, maar dat terzijde). 

 

DVBViewer Recording Service is onderdeel van DVBViewer Pro, een betaald product en het kost circa 15 euro. DVBViewer Pro staat er om bekend dat het snel zapt en dat was bij mij zeker het geval (onder de 2 seconden, zelfs met HDTV uitzendingen). Met de Recording Service creëer je de mogelijkheid om via een service opnames in te plannen en om TV kanalen te streamen via RTSP of UPnP. Live TV kijken kan via programma's die RTSP en UPnP ondersteunen, DVBViewer Pro of XBMC.

 

Ik ben op dit moment enorm favoriet van de DVBViewer Recording Service (onderdeel van DVBViewer Pro, een betaald product) icm ACAMD, een op het systeem draaiende OSCAM met een smargo - waar mijn originele Canal Digitaal kaart zit - en XBMC als frontend. Op deze manier kan ik Live TV kijken (via mijn htpc in de woonkamer, mijn normale werkstation en met mijn Raspberry Pi voorzien van XBMC in de slaapkamer), opnames inplannen en al mijn media bekijken. Ik heb het onlangs zelfs voor elkaar gekregen om originele Blu Ray titels af te spelen door gebruik te maken van DVDFab Passkey (een tool dat mijn Blu Ray titels on the fly decrypt zodat ze af te spelen zijn in XBMC).

 

 

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je gebruik gaan maken van een zogenaamde budget-DVB kaart (lees: DVB kaart zonder CI-slot) dan moet je onder Windows gebruik gaan maken MDAPI plugins zoals ACAMD of Hadu icm OSCAM en een kaartlezer zoals de Smargo. Met een MDAPI plugin wordt het mogelijk om een verbinding op te bouwen met cardsharing software en via deze software kan jij gaan praten met de kaartlezer en je originele abonnement. OSCAM is (volgens mij) de enige cardsharing software dat draait onder Windows.

 

Dat is niet helemaal waar. NewCS 1.65 (is weliswaar wat gedateerd...) draait ook prima op Windows. Het voordeel van NewCS is dat het ook overweg kan met de slaapstand (S3-modus)

NewCS wordt door mij al jaren naar tevredenheid gebruikt.

aangepast door Earthfinder

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...