Ga naar inhoud


Aanpassen zenderlijst Icesat met Dreamset 2.36


Moost

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een probleempje met aanpassen van de zenderlijst van Icesat met Dreamset 2.36.

Dit is een mooie lijst, en wordt regelmatig ge-update.

Alleen gebruik ik wel mijn eigen 1.FAVORIETEN (TV) indeling, waarbij ik de volgorde en de zendernamen heb aangepast naar eigen smaak.

 

Ik verwijder eerst in de nieuwe lijst van Icesat de 1.FAVORIETEN (TV), en kopieer daarna uit de oude lijst de "eigen" 1.FAVORIETEN (TV) naar de nieuwe lijst.

Probleem ermee is dat als ik kopieer van de oude naar de nieuwe lijst, de zendernamen ook weer terug veranderen. De volgorde blijft wel goed.

Ook als ik alleen de kanalen uit de 1.FAVORIETEN (TV) kopieer, veranderen na het kopiëren de zendernamen.

 

Heeft iemand een tip, of weet een instelling in Dreamset, om in de "eigen" 1.FAVORIETEN (TV) de zendernamen te behouden ??

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heeft iemand een tip, of weet een instelling in Dreamset, om in de "eigen" 1.FAVORIETEN (TV) de zendernamen te behouden ??

 

Als je bedoelt om de naam van een hernoemde zender te behouden

kan je dat doen bij 'zender eigenschappen' -> 'Untouched by SDT' aan te vinken.

Dan blijven de zenders de naam behouden die jij ze hebt gegeven.

(zender selecteren dan Enter drukken of gewoon dubbelklikken op de zender om de optie te zien)

 

Dreamset ver 2.39

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bedoelt om de naam van een hernoemde zender te behouden

kan je dat doen bij 'zender eigenschappen' -> 'Untouched by SDT' aan te vinken.

Dan blijven de zenders de naam behouden die jij ze hebt gegeven.

(zender selecteren dan Enter drukken of gewoon dubbelklikken op de zender om de optie te zien)

 

Dreamset ver 2.39

 

Heb versie 2.39 erop gezet, en de tip geprobeerd, maar als ik in de oude lijst de zenders aan vink waarbij ik de naam heb aangepast, is het vinkje na kopiëren in de nieuwe lijst verdwenen en de naam weer terug verandert.

Helaas....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan je best dreamboxEDIT gebruiken.

Daarmee werkt het wel.

Programma gedownload en erop gezet.

Bijna 2 uur mee bezig geweest, maar helaas ook hiermee lukt het niet.

Direct na het kopiëren van de zenders uit bouquet 1.FAVORIETEN (TV) van oude naar nieuwe lijst en "opslaan", veranderen de aangepaste zendernamen weer terug naar origineel.

 

:crazy:

aangepast door Moost
Link naar reactie
Delen op andere sites

Programma gedownload en erop gezet.

Bijna 2 uur mee bezig geweest, maar helaas ook hiermee lukt het niet.

Direct na het kopiëren van de zenders uit bouquet 1.FAVORIETEN (TV) van oude naar nieuwe lijst en "opslaan", veranderen de aangepaste zendernamen weer terug naar origineel.

 

:crazy:

Dan zal je wellicht iets niet juist doen.

 

Ik heb het met dreamboxEDIT getest en de hernoemde zendernaam (in het groen) blijft behouden.

 

de zenders hernoemen (hernoemde zendernaam wordt groen) -> zenderlijst opslaan -> daarna kopiëer je de hernoemde zenders (in het groen) naar het bouquet van de nieuwe lijst.

 

 

bijkomende info:

(Keep): Niet automatisch de parameters van de service bijwerken mag aangevinkt worden; maar hoeft niet in jouw geval;

tenzij je wilt dat de zender in alle bouquets (lamedb) de naam krijgt die jij hebt gekozen.

(en bij sommige images kan je achtergrondscannen uitschakelen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké.

Ik heb inmiddels de favorieten met de hand aangepast in de nieuwe lijst.

Maar zodra er weer een update van je lijst komt zal ik het weer eens proberen met kopiëren en plakken vanuit de oude lijst.

 

Bedankt voor de tips.

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...