alfred de witt Geplaatst: 25 juli 2013 Delen Geplaatst: 25 juli 2013 Vraagje. Mijn huidige zenderlijsten bevatten 2 specifieke boeketten voor mijn gezin. Als ik een nieuwe zenderlijst laad moet ik deze altijd handmatig weer aanmaken. Is er een methode om deze vanuit de oude zenderlijst mee te nemen naar de nieuwe zenderlijst ? Ik gebruik dreamedit om via de pc de zenderlijsten te upgraden naar mijn vu en db. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
alfred de witt Geplaatst: 5 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2013 tja, ik weet niet wat je precies bedoelt maar als ik met dreamedit de nieuwe kanalen lijst laad en ik probeer 2 zelf aangemaakte favorieten te vinden kan ik zoeken tot ik een ons weeg maar die vindt je helemaal niet. Ik ben er nu een tijdje mee bezig maar ik heb geen idee hoe je de nieuwe lijst moet aanvullen met mijn 2 favorieten. Handmatig had ik het al 3x sneller gedaan. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stormpje Geplaatst: 28 augustus 2013 Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 Misschien een late reactie, maar ik had dus ditzelfde probleem. Ik ben er nu achter hoe je je eigen bouquetten kunt opslaan en terugzetten. Ik gebruik DremboxEdit. Op de computer heb ik een map met zenderlijsten, en maak een map aan bijv. 'Huidige Dreamboxlijst'. Vervolgens haal ik eerst de huidige instellingen van de Dreambox binnen via de "uitwissel"-knop. Daarbij selecteer je de lokale map die ik hierboven net heb aangemaakt en druk op 'Onvangen bestanden van Dreambox'. Nu verschijnt op het scherm de actuele bouquetten-indeling. Die sla ik vervolgens op in een aparte map, bijv. 'Mijn bouquetten' op de PC. Zo kan ik daar in het vervolg altijd bij. Derde stap is dat ik alle bestanden weer sluit in DreamEdit, en de nieuwe zenderlijst open (die heb ik uitgepakt in bijv. de map 'Zenderlijst augustus 2013' op de PC). In de nieuwe zenderlijst staan mijn bouquetten er niet bij. Je kunt je eigen bouquet toevoegen middels het menu bovenaan, Importeer -> Importeer User Bouquet Bestanden. Er wordt gevraagd naar een map van waaruit je wilt importeren, in mijn geval kies ik dus 'Mijn bouquetten'. Op het scherm verschijnt een lijstje met UserBouquetnamen. Vink aan welke je wilt opnemen in je huidige Lijst. En voila! Bij je bouquetten recht in je scherm staat nu ook weer je eigen vertrouwde bouqet! Je kunt alle bouqetten die je niet gebruikt gewoon verwijderen. Tot slot sla je deze zenderlijst op op de PC, in de map ;Zenderlijst augustus 2013' in dit geval, en rest nog dat je weer moet uitwisselen met de Dreambox. Daar selecteer je dan de juiste map (hierboven) en stuur je het geheel naar de Dreambox. Die moet je dan wel even herstarten. Ik hoop dat ik een bijdrage heb kunnen leveren! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roger-Rabbit Geplaatst: 25 september 2013 Delen Geplaatst: 25 september 2013 Hoi ik wil hierbij aanhaken en vragen hoe ik de zenderlijst op de VU+DUO2 aanpas naar eigen vookeuren? Ik heb op de pc VUCC draaien waarmee ik naar de VU+DUO2 zou moeten kunnen. Via Filezilla kom ik wel in. Als ik via (ik denk) webinterface de box benader blijft de explorer hangen. Heeft iemand een idee hoe ik verder kom? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roger-Rabbit Geplaatst: 25 september 2013 Delen Geplaatst: 25 september 2013 Bij WebControl krijg ik de boodschap Request failed for:/web-data/tpl/default/tplBouqetsAndServices.htm Satus : 405 Method not Allowed. Wat kan ik hiermee?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen