Ga naar inhoud


[TF7710] CI1 en CI2 Initializing


mkootstra

Aanbevolen berichten

IK heb een tweede hands 7710HD PVR gekocht die het zonder problemen zou doen. Nu heb ik mijn eigen mediaguard CI (werkt zowel in de TP5510 als in de Xtreme) in de 7710 gedaan en zowel in CI1 als CI2 blijft initializing staan.

 

Is dit een softwareprobleem of moet ik het zoeken in een hardware defect.

 

Van wat ik gelezen heb over de 7710 heb ik er nu al spijt van dat ik deze ontvanger gekocht heb als opvolger van mijn 5510. Perfect beeld tot de problemen beginnen (voeding ed)... Erg jammer want die 5510 was echt een perfect apparaat alleen geen HD...

 

Iemand een oplossing voor mijn probleem?

 

Gr, Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat ik tot nu toe gelezen heb zou mijn probleem opgelost zijn als ik Enigma II zou installeren omdat deze de interne CI niet gebruikt... Maar ja... Mijn linux ervaring is niet erg groot. Heb twee NAS'jes lopen die voorzien zijn van alternatieve firmware (end of life volgens fabrikantie) maar dat koste erg veel tijd.... En dat ontbreekt momenteel ivm studie... In de winter maar eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens een ander CI, als dit er een van CDS is bv een Aston 1.07, die Mediaguard werkt vaak niet lekker in een Topfield

Mediaguard en TV-vlaanderen heb ik geprobeerd. Beide het zelfde probleem. MM en MR modules reageert het apparaat helemaal niet op. Lijkt vast te lopen. Wanneer ik de MR of MM weer verwijder reageert het apparaat weer.

 

Wel heb ik gezien dat de voeding gerepareerd is. Misschien is er meer kapot gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Matrixen kun je vergeten dat werkt niet je zou nog een Aston 1.07 ergens kunnen lenen, het zou ook kunnen dat je voeding toch nog niet ok is, hij zal niet voor niets verkocht zijn want als ie goed is is het een voortreffelijke ontvanger kwa beeld.

Ik weet wel dat die matrix en Magic cam's niet werken met Seca3 maar het slot zou ze wel moeten tonen. De Xtreme en de topfield 5510 doen dit ook.

 

Dus als spul niet goed is dan verkoop je het... Ik zit zo niet in elkaar en ga er vanuit dat het overgrote deel van de mensen ook zo in elkaar steekt ;-p. Ze hebben glasvezel gekregen was de reden.

 

Ik zal ff buurten voor een Ascon 1.07. Dat moet wel goed komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijdag maar een andere 7710 aangeschaft en deze werk volledig en met een in 2012 door de importeur gerepareerde voeding.

 

Alle CI's die ik heb worden daarin geïnitialiseerd. (Matrix, Magic, X-CAM, PowerCaM, mediaguard en tv vlaanderen)

 

Voor de laatste heb ik 80 betaald inclusief powercam en voor de eerste 90 met TV vlaanderen Module. In het ergste geval heb ik nu een module, afstandsbediening, 500GB harddisk en gerepareerde voeding voor dat bedrag. Het is niet anders. Ik heb overigens nog contact met de verkoper.

 

Maar eens verdiepen in Enigma (met externe kaartlezer) dan omzeil ik het defect.

aangepast door mkootstra
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...