Ga naar inhoud


rebox 9000 hd pvr start niet op


metropar
Ga naar oplossing Opgelost door Audioniek,

Aanbevolen berichten

hoi

heb hier een rebox 9000 hd die niet te benaderen is de bootloader die erin zit is tdt maxiboot en de software is een of andere aaf versie bij het opstarten is even een aaf plaatje te zien daarna blijft alles donker

heb geprobeerd om de boot te vervangen om weer contact met de ontvanger te krijgen

maar zowel met de usb stick als met porter krijg ik op geen enkele manier contact met de box wat ik ook doe reageert nergens op

iemand een idee?

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kan eerst eens proberen of je de ird uit de sticky van Audioniek kan gebruiken om de loader naar 1.54 te brengen. http://www.sat4all.com/forums/topic/327592-re-4000re-8000re-9000-loader-154254-als-ird-bestand-installeren/?do=findComment&comment=2113141

Opgelet: deze bevat de Rebox versie van de loaders; mocht je overwegen om met Oscam of dergelijke te spelen, moet je toch de Octagon versie van de loader nemen.

Anders zal je met behulp van AAF Recovery Tool een normale image en loader terug moeten zetten, meestal is dit dan in eerste instantie een Atevio image...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

@metropar: De enige twee manieren om een maxi-uboot loader te vervangen zijn:

 

1. Met de plugin HDF-flasher 1.54-09. Hiervoor moet er een firmware met plugin-support zijn geïnstalleerd, dus een niet-Rebox firmware. Dit dus eventueel eerst doen met behulp van een resellerchanger. De HDF-flasher heeft de mogelijkheid de reseller te kiezen voordat er geflasht wordt.

2. (veel omslachtiger): met de AAF Recovery Tool. Eerst 1. proberen, en daarna melden of het gelukt is. Met de AAF Tool eindig je in eerste instantie met een loader met een Atevio resellerID, die je dan overigens volgens de genoemde sticky kunt veranderen in deRebox resellerID.

 

@ De_Perre. Er is niet zoiets als de Octagon en Rebox-versie van de loader. De loaders van een Rebox en het overeenkomstige Octagon model zijn exact gelijk op precies één byte na: het tweede resellerID byte dat de reseller/merknaam aangeeft. Het image is de firmware zelf. Die hoef je niet terug te zetten; we hebben het hier over de loader.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ audioniek

ik neem aan dat de hdf-flasher een plug in is die in de box wordt gezet?

maar kan de box op geen enkele manier bereiken dus ook geen andere firmware erin zetten

kon hem trouwens ook niet op het net vinden

het is die kl... tdt maxiboot die hier de boel verziekt

en met aaf recovery geeft hij een foutmelding op het ip van de pc en ook met

crosskabel en pc geen verbinding te krijgen 

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch zal je de aaf recovery tool moeten gebruiken.

 

tenzij je weet welke bootvolgorde er gezet is, en hij alsnog naar een 'normale' FW loopt indien je op tijd de bootoptie verandert. Ben vergeten hoe je deze kan veranderen tijdens opstarten, maar normaal geeft ie wel aan waar hij wil gaan booten (USB1/FLASH/USB2). Nog wel volgende in de documentatie gevonden van ART:

 

 

Change the default boot option

 


 

If you like to modify your default boot option any time after flashing the maxiubootloader, you need not to reconnect with ART again.

Select the desired boot option during boot up of the receiver using the UP/DOWN keys of your remote control.

 

If the desired boot option is shown in the VFD (i.e. –S-USB1---), press the RED key (not the record key) at your RC.

 

The word “Saving” will be seen in the VFD for some seconds.

 

You have changed the default boot option successfully.

 

Eerder nog vergeten vermelden: je moet ART als administrator starten op Win7; geen idee op Win8.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

toch zal je de aaf recovery tool moeten gebruiken.

 

inderdaad na het veranderen van mijn netwerk ip in mijn modem (ubee)

en het uitschakelen van firewal en virus scanner kreeg ik eindelijk verbinding

en is de box weer benaderbaar. heb er wel een oude pc voor moeten gebruiken met xp

allen dank voor de hulp

 

gr metropar 

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...