Ga naar inhoud


rebox 8500 via netwerk benaderen


bobronald

Aanbevolen berichten


Rebox 8500 login credentials

username: root

no password

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe benader je deze? Via ftp of via http?

 

Geen idee of er standaard een Webinterface op die machines zit, bij de 9000 was dit niet het geval en moest je die er zelf op zetten...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 8500 heeft een "leeg" webinterface: je ziet met http dus inderdaad niets.

Met ftp kun je ook inloggen en evt files overhalen. Maar via een externe USB drive gaat dat sneller.

Het meest informatief is inloggen met telnet: dan heb je een commandline interface waarmee je de machine inkan.

 

Bedenk wel dat de 8500 géén hobbybox is. gebruik hem waarvoor hij bestemd is op de manier die de Rebox heeft bedoeld.

 

Hoewel het eenieder natuurlijk vrij staat om te experimenteren met Octagon en/of Icecrypt.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja weet ik, ga de rebox ook alleen gebruiken als tv weergever (meer dan perfect plaatje) en als video recorder,

zal er een interne HD inzetten of misschien een extern schijfje.

 

in mijn geval (apple omgeving) kan ik met handbrake de ts container omzetten naar mkv container zodat ik een en

ander nog op de computer kan afspelen, eventueel met Iflicks naar apple tv format etc.

 

heb gisteren gezien dat met ip adres je in een lege omgeving komt, dit zou anders moeten zijn indien een

interne dan wel externe HD is aangesloten. Moet ik dus nog proberen. Aansluiting op de nas wat perfect gaat

heeft bij het vervelende gevolg dat de HD van de nas dan blijft doordraaien zolang de rebox aanstaat. time shift

uit zetten dan wel op handmatig verandert niets.

 

iemand ervaring met het inzetten van een interne HD? Gaat dit makkelijk, klik je de HD gewoon vast op een

soort frame. wijst een en ander vanzelf zijn weg met andere woorden als je het display van de machine voor

je hebt zitten dan de aansluitingen van de HD rechts of zo.

 

heb dit nl nog nooit gedaan.

 

waar zijn de goedkoopste HD's te koop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Installatiemateriaal voor een 2.5" harddisk wordt bij een (nieuwe) 8500 meegeleverd. Inbouw is voorzien, en is niet problematisch ... als je je vertrouwd voelt in de omgeving van printplaten en bekabeling. Laat het anders door je leverancier doen: een klusje van misschien 10 minuten.

Rebox adviseert op zijn site WD drives, maar ieder bekend merk dat zich aan de standaarden houdt moet volgens mij voldoen.

Tweakers.net geeft een aardig overzicht van leveranciers en prijzen van allerhande it materialen. Misschien is de leverancier van je box slechts een tientje duurder. En bouwt hem meteen voor je in ;-)

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb nu een interne 2.5 schijf in de Rebox 8500

 

volgens gebruiksaanwijzing voor windows gebruikers kun je inloggen op de rebox door opgave ip adres.

 

ik ben apple gebruiker, kan wel inloggen maar kom dan op een lege pagina met in linker bovenhoek: welcome to hdpvr.

 

wie weet hoe je met een macbook de harddisk van de rebox kunt zien en bestanden kunt binnenhalen op je macbook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 8500 draait op een Linux OS. Om rond te kijken in het filesysteem is een terminal sessie (bijv. telnet) aan te bevelen. De mogelijkheden daarvan zijn groter dan met ftp, de risico's eveneens. Telnet en ftp gebruiken beide de hierna genoemde ls en cd commando's. 

 

Met het commando "cd /" (zonder de quotes)  ga je naar de root van het filesysteem. Geef het commando "ls" (of "ls -l") om de files daar te zien. De disk is gemount onder STORAGE. Dus "cd STORAGE".  Daar zie je folders HDD, IMG, NET, USB1, USB2, US3B3. Ga naar HDD: "cd HDD"  De folder Recordings is de default folder voor opname files.

"cd Recordings" Met "ls" zie je hier je opgenomen files. Geef het commando "binary" (tenzij de default verbinding al binary is, vaak is de default ascii)), daarna kun je de gewenste file overhalen met het comando "get" gevolgd door de filename.

 

Je had in dit geval ook direct na het inloggen het commando "cd /STORAGE/HDD/Recordings" kunnen geven om op de zelfde plaats in het filesysteem uit te komen. Pas op: UNIX is case sensitive.

 

Macbook ..... mmmmmmm ....Ik heb ooit met Macintosh gewerkt: aannemende dat een macbook een doorontwikkeling daarvan is zou daarvoor ook telnet en ftp verkrijgbaar moeten zijn. Verder moet ik dat aan de Mac-kenners overlaten. Tip: Google "macbook ftp" en "macbook telnet".

aangepast door Henk1

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh oh oh oh

 

Henk oeps ja zoveel weet ik er ook weer niet van.

 

dank voor je antwoord, bedoel je dat ik de rebox moet benaderen met terminal?

 

dus bijvoorbeeld via explorer ip adres opgeven en dan verder naar binnen is niet mogelijk?

voor windows staat een en ander zo opgegeven, alleen ip adres opgeven met /storage et voilà

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor bekijken van de files (en evt processen) op de 8500 is een terminal sessie (met terminal of telnet) te preferen boven ftp vanwege flexibiliteit in het gebruik en omdat het toegang biedt tot alle tools. (Van belang voor een sysop :laugh: )

Voor het overhalen van files gebruik je ftp.

 

Ik kan je opmerking over explorer niet precies plaatsen. Ik denk dat je Internet Explorer bedoelt: De 8500 heeft geen webserver aan boord (alleen een stub) dus dat lijkt me een doodlopend pad. Binnenkomen via een browser is dus niet voorzien.

 

Omdat beide machines op Unix draaien lijkt een oplossing met Unix remote commands mogelijk: op de mac schrijf je twee scripts: een met rsh om de files op de 8500 te bekijken en een tweede met rcp om de gewenste file over te halen. rsh en rcp zijn vergelijkbaar met terminal en ftp maar zijn in het script voorgeprogrammeerd. Die scripts draaien dan op je macbook, door het aanklikken van een icon.

 

Maar ik zou voordat je die kant opgaat eerst eens uitproberen hoe het handmatig overhalen van opnames bevalt.

aangepast door Henk1

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

de gebruiksaanwijzing rept over inloggen op een windows systeem door middel van ip adres in adresbalk internet exploirer.

Geef me s.v.p. de bron en plaats van je informatie zodat ik je opmerking in de juiste context kan plaatsen.

 

En ja, wat op een Windows machine met Internet Explorer gaat werkt (meestal) ook met Safari.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...