Ga naar inhoud


rebox 8500 via netwerk benaderen


bobronald

Aanbevolen berichten

hmmm ja

 

heb de rebox toch maar weer aangesloten op de qnap, time shift op uit gezet en dit lijkt allemaal te werken!!!!

 

als ik de rebox nu aanzet beinvloed dat de qnap niet, hij blijft uit staan, wil ik nu een opname maken dan druk ik

op opname knop, het duurt dan even immers de HD van de qnap moet opstarten en vervolgens begint de opname,

je ziet dit allemaal op je tv beneden.

 

vervolgens kan ik via afp bij de door mij aangemaakte map rebox en vervolgens bij de door de rebox gemaakte

opname's!!!! De ts bestanden kan ik met een elgato 264 HD stick naar apple tv format maken, dit gaat snel.

 

zodoende zou ik de apple tv bestanden in final cut pro moeten kunnen bewerken, misschien de ts bestanden ook

maar dit moet ik nog proberen.

 

pffff dan heb ik denk ik uiteindelijk alles toch zoals ik het wilde hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat klopt: Rebox opnamen zijn ondanks het .TS-formaat op veel spelers/PC's niet af te spelen. Als je de opnamebestanden eerst door het programma FixTS of de plugin ForTS laat bewerken, zijn ze daarna zowel op de rebox als op vrijwel alle spelers die .TS kunnen verwerken af te draaien. De plugin en het programma zijn op het gekende Duitse forum te vinden (zoekfunctie gebruiken).

 

Misschien in deze context ook nuttig: de Rebox splitst langere opnamen in blokken van net geen 4 GB. Het eerste bestand van een opname heeft de extensie .ts, de volgende heeft dezelfde naam maar extensie ts1, en zo verder. Je kunt er voor andere toepassingen een grote .ts van maken door de verschillende bestanden met een binaire copy aan elkaar te plakken.

 

Op een windows PC in een DOS-box gaat dat met het commando

 

COPY /B opname.ts + opname.ts1 + opname.ts2 +...+ opname.tsLaatst opname_geheel.ts /B <enter>

 

Hoe dit op een Apple moet weet ik niet...

 

GEEN programma zoals TSdoctor gebruiken om gesplitste opnames aan elkaar te lijmen; dat gaat fout op de laspunten. De bestanden moeten bot kop aan staart worden geplakt.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar dan zijn de bestanden nog steeds Rebox standaard en niet op andere TS players af te spelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

..en op de laspunten heb je een probleem, zoals gezegd.

 

Het probleem is niet het formaat (.m4v of .ts) maar de afwijkende Rebox-header.

 

Groeten,

 

Audio

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

ik ben niet zo bekend met de duitse forums

 

programma FixTS of de plugin ForTS laat bewerken, zijn ze daarna zowel op de rebox als op vrijwel alle spelers die .TS kunnen verwerken af te draaien. De plugin en het programma zijn op het gekende Duitse forum te vinden (zoekfunctie gebruiken).

WebRep
 
currentVote
 
 
noRating
noWeight
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...