Ga naar inhoud


Bestaand analoog Astro V16 systeem -> Digitaal. Nieuw of aanpassen?


Taiigar

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Wij hebben momenteel een analoog Astro V16 Headend staan. 

Hierdoor zien we op ons eigen coax netwerk ongeveer 24 analoge tv zenders afkomsting van satelliet en digitenne, en 2 analoge tv zenders afkomstig van eigen input (mediaplayer + pc).

 

Nu is de kwaliteit op het einde net voldoende om op een 32 inch lcd tv te laten zien, groter wordt er niet mooier op.

 

Het systeem is momenteel ingericht om enkel de 19.2 Astra 1 te ontvangen, dus missen we sinds eind augustus ook een aantal zenders.

 

Ik weet niet of dit het juiste forum is om te vragen, maar we zouden dit systeem graag omschakelen naar Digitale TV.

 

Is dit mogelijk (en betaalbaar) met het betaalde systeem?

 

Of is het verstandiger (ook voor de toekomst) om naar een ander systeem te kijken?

 

Ik zag dat Polytron mooie QAM compacte headends heeft (QAM 4 CI), en ook SPM modulaire headends (SPM 2.000). Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Ik begrijp dat een consumenten CD kaart slechts 4 streams kan decoderen, en ik dus sowieso meerdere kaarten moet hebben. 

 

Ik snap dat bijv. de QAM 4 CI 'slechts' 4 transponders kan ontvangen, dus stel ik wil de gangbare hollandse zenders dat ben ik 2 van deze headends nodig. Kan ik deze makkelijk samenvoegen (koppelfilter?)?

 

Polytron heeft ook een HDMI naar DVB-C/T modulator, deze zou de mediaplayer en pc kunnen omzetten?

 

 

Misschien zijn er nog andere merken (grundig) die beter/slechter/goedkoper/eenvoudiger/uitgebreider zijn dat Polytron, maar bij de telecomzaak hier in de buurt hadden ze voornamelijk polytron, en het ziet er wel interessant uit.

 

 

 

Het zijn een boel vragen, toch hoop ik een paar antwoorden en/of ervaringen van jullie te krijgen.

 

En ter info, ik heb alle topics op dit forum die met hotel/vakantieparken/headend/polytron of alles anders wat ik tegenkwam al doorgelezen :)

 

Alvast Bedankt!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Heb je ook al eens bij Grundig gekeken?

http://www.gss.de/en/service/downloads.html

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grundig heb ik nog niet bekeken, zal ik zeker doen, bedankt!

 

Heb jij (of iemand anders) hier ervaring mee?

 

Ik zat zelf te denken aan een Polytron Polycompact SPM 2000 systeem, met hierin voldoende DVB-S -> DVB-C (met CI) modules om alle gewenste kanalen te ontvangen en decoderen.

 

Heeft er iemand ervaring met Polytron, en wat is de kwaliteit van deze systemen?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Even een update van mijn kant:

 

Polytron blijkt niet mogelijk met een consumenten kaart, aangezien de tuner een transponder ontvangt, en de hele transponder gedecodeerd wordt door de kaart. Dit hebben ze mij tenminste verteld bij de dealer hier in de buurt. Iemand ervaring met deze systemen?

 

Naast Grundig ben ik ook Triax tegengekomen.

 

Het Triax TDX Headend systeem ziet er ook wel mooi uit, met name door de compleet andere opbouw.

 

De input en output modules zitten los van elkaar, en zijn onafhankelijk van elkaar. Alle input signalen worden in een interne 'pool' gegooid, en kunnen vervolgens door een output module worden gebruikt.

 

Er kunnen maximaal 6 output modules in, welke elk 4 zenders kunnen moduleren in DVB-T of DVB-C. Deze modules kunnen ook 2 CAM modules gebruiken.

 

Het is mogelijk om zenders aan een CAM module toe te wijzen, dus maximaal 4 streams per kaart is heel eenvoudig toe te wijzen.

 

Heeft er iemand ervaring met dit systeem?

 

De Mediaguard Cam modules die 'aproved' zijn, zijn: Ashton Ashtoncrypt Pro, en de Powercam Pro.

 

Ik zag op oa dit forum terug dat de Powercam Pro niet meer ondersteund wordt, en is vervangen door de OneCam Pro. 

 

Kunnen jullie mij een advies geven tussen deze 2 Cam's, en de standaard Canal Digitaal Cam module?

Link naar reactie
Delen op andere sites

met dvb-c kan je oa een hogere modulatie gebruiken (256qam) als dvb-t. Je krijgt dus meer informatie in je kanaal in -c als in -t, en je kan daardoor meer zenders erop gooien zonder dat je de kwaliteit van je signaal slechter maakt. dvb-c heeft meet voordelen als dvb-t als je een coax netwerk hebt.  

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Modulator? Sjaak het is toch geen analoog signaal?

Er worden gewoon streams getranscodeerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij werken bijna op alle parken met DVB-T

Bijna nooit uitval en al onze klanten zijn tevreden.

Door de tijd zal alles naar Mpeg 4 gaan alleen is Astro nog niet zo ver en raar genoeg hebben ze er ook geen haast mee en werkt het allemaal nog op Mpeg 2

Er zijn ook al Systemen waarmee indien de TV toestellen digitaal kan ontvangen je de zenders digitaal  via een Quam naar de tv kan sturen.

Op heel veel parken word er echter nog steeds gekozen voor goedkopen tv toestellen zonder deze digitale mogelijkheid.

Verzenden via quam scheelt heel veel in de bandbreedte en het signaal komt op digitale kwaliteit binnen.

Als je nieuw apparatuur aan wil schaffen zou ik deze optie zeker overwegen.

Langzaam maar zeker zijn ook de Duitsers over aan het schakelen naar HD/Mpeg 4 dus Mpeg 2 zou ik zeker niet meer kopen.

Voor ontvangst met satelliet werken wij nu met FTE en zijn hier heel tevreden over.

Voorheen werkte wij met Triax echter nadat Hirschman dit heeft overgenomen is de service van deze boxen een drama geworden.

Mooi praten bij de verkoop maar voor de aftersale kun je niet aankloppen zonder service contract.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij werken bijna op alle parken met DVB-T

Bijna nooit uitval en al onze klanten zijn tevreden.

Door de tijd zal alles naar Mpeg 4 gaan alleen is Astro nog niet zo ver en raar genoeg hebben ze er ook geen haast mee en werkt het allemaal nog op Mpeg 2

Er zijn ook al Systemen waarmee indien de TV toestellen digitaal kan ontvangen je de zenders digitaal  via een Quam naar de tv kan sturen.

Op heel veel parken word er echter nog steeds gekozen voor goedkopen tv toestellen zonder deze digitale mogelijkheid.

Verzenden via quam scheelt heel veel in de bandbreedte en het signaal komt op digitale kwaliteit binnen.

Als je nieuw apparatuur aan wil schaffen zou ik deze optie zeker overwegen.

Langzaam maar zeker zijn ook de Duitsers over aan het schakelen naar HD/Mpeg 4 dus Mpeg 2 zou ik zeker niet meer kopen.

Voor ontvangst met satelliet werken wij nu met FTE en zijn hier heel tevreden over.

Voorheen werkte wij met Triax echter nadat Hirschman dit heeft overgenomen is de service van deze boxen een drama geworden.

Mooi praten bij de verkoop maar voor de aftersale kun je niet aankloppen zonder service contract.

 

De bedoeling is om alles digitaal (DVB-T of DVB-C, met voorkeur voor DVB-C) het park op te sturen.

TV's die op dit moment geen digitale tuner hiervoor hebben worden zsm vervangen door nieuwere.

 

Het Triax TDX headend systeem is toch Mpeg 4?

 

FTE kende ik nog niet. Als ik de site zo snel even bekijk zie ik de Serie 310, bedoel je deze?

 

Wat is dat service contract van Hirschmann precies? Heb je problemen gehad met die Triax TDX systemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...