Ga naar inhoud


HD Sat tv in het buitenland (Hongarije)


butterflies

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een abb. bij canaldigitaal in Nederland met een ouderwetse philips SD ontvanger.

Ik woon in Hongarije. Ik wil nu ook (nederlandse) HD kanalen kunnen ontvangen. Ik moet daar uiteraard een andere ontvanger voor hebben. Ik vraag me allereerst af of ik daar dat kastje van de provider voor nodig heb of dat ik daar ook andere ontvangers voor kan gebruiken?

Mijn vrouw wil ook (Hongaarse) HD kanalen gaan ontvangen.

 

Tevens las ik over HBO. Dat heeft zijn oorsprong in Hongarije (hoofdkantoor in Budapest), maar is ook te zien in Nederland. Nu bedacht ik me dat het wellicht mogelijk is om een en ander te combineren. Dat zou mooi zijn. Kunnen we misschien ook on-demand doen met keuze uit hongaarse of nederlandse ondertiteling.

Dit zal wel niet kunnen. Op dit forum is wellicht iemand die met hetzelfde bijltje hakt. Wat kan ik het beste doen om al onze wensen te realiseren? Wat heb ik daar voor nodig?

Thanks,

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als nieuwe ontvanger is een Vu+ Solo2 of Duo 2 misschien iets. Zeer betrouwbaar, niet te vergelijken met de brol van CD.

Kastje van provider is dus NIET nodig.

Ander gerenomeerd merk, Dreambox, beiden hebben de menu´s ook in het Nederlands en een zogenaamde

CI-module is niet nodig. Bij Vu+ kan dit via een "plug in", die o.a. in software van VTi en PLi zit.

 

Voor HBO, moet je zelf wat googelen, daar ben ik niet in thuis.

 

Hier wat links naar zenders met hun frequenties:

 

voor o.a. Duitse- en Nederl. SD zenders..

voor Nederlandse HD zenders en andere.

voor Hongaarse (HD) zenders en andere.

 

Qua schotels en andere "buiten" apparatuur, kan je het best je licht op doen in Hongarije.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is mogelijk. Daarvoor heb je wel een diseq switch nodig, een kast dat je tussen de ontvanger en de schotels plaatst dat voor jou kiest welke schotel aangesproken wordt, afhankelijk van jouw kanaal keuze.

 

Wat HBO betreft, hier valt niet veel te combineren tussen het hongaarse pakket en het nederlandse pakket, je moet een abbonement nemen op beide zenders.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedemorgen, inderdaad, een receiver met 2 smartcard slots is nodig. Tenzij je misschien van plan bent om 2 tv's aan te sluiten (woonkamer en slaapkamer). Dan kan je voor beide kamers een receiver met 1 slot nemen en de kaarten tussen de beide receivers intern sharen. De al genoemde vu+ receivers kunnen dat, zelf heb ik 2 dreamboxen en een xtrend 6500 (zeer tevreden). Je moet wel een beetje met linux om kunnen gaan...

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Je moet wel een beetje met linux om kunnen gaan...",

 

Maar laat je niet afschrikken, het is makkelijker dan je denkt.

Bij de alternatieve software, VTi & PLi, zit een menu in vele talen, waaronder het Nederlands.

Als je daar volgt wat je moet doen, is het eigenlijk zo gepiept.

Het zijn de vele "plugins", die het wat moeilijker kunnen maken, je hebt ze echter niet nodig voor het goed functioneren van een "Linux" ontvanger.

 

Wel essentieel; CCcam 2.3.0, deze plugin helpt bij het decoderen van bv. de NL zenders, in combinatie met de smart card.

Bij PLi weet ik het niet, bij VTi, gebruik je de blauwe toets van de afstandbediening.

(Blauw>blauw>blauw, dan juiste versie kiezen, daarna groen)

 

Verder kan je hier altijd terecht, velen kunnen en willen je helpen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...