Ga naar inhoud


Sitecom wlx-2000 Wifi en AppleTV


ottifant

Aanbevolen berichten

Ik heb 4 apple TV's 3, waarvan 3 zijn aangesloten via wifi en 1 via een draad. 1 Apple TV had veel tijd nodig om te bufferen, reden waarom ik sinds een paar dagen in het bezit ben van 2 Sitecom wlx-2000 Wifi access points. Het bereik van wifi is nu inderdaad een stuk beter, maar de 2 apple TV's die via deze 2 nieuwe access points verbinding maken zijn niet meer te bedienen met ipads en iphones. Meestal zijn ze niet te zien, maar als ze dan toch zichtbaar zijn spelen ze niets af. Als ik de nieuwe access points uitschakel gaat het allemaal wel goed, behalve dan dat er 1 apple TV weer lang moet bufferen.

De wifi-kanalen zijn allemaal correct ingesteld, reden waarom ik met sitecom heb gebeld. De helpdesk vertelde mij dat het wifi-wachtwoord uitsluitend cijfers mocht bevatten, en dus geen letters, omdat de Sitecom-Apple combinatie daar niet tegen kan.
Ik heb het even geprobeerd, maar dat helpt niets. Herkent iemand dit probleem en/ of heeft iemand een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je alleen maar cijfers mag gebruiken als wifi wachtwoord, geeft dat al niet veel vertrouwen eerlijk gezegd.....

 

Maar inderdaad.. DHCP moet uit staan en je moet de WAN verbinding niet gebruiken, maar aansluiten op de router via de LAN verbinding.

 

Check het ip adres van de apple-tv's of ze allemaal een vergelijkbaar netwerk adres hebben (niet gelijk uiteraard)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De IP-adressen worden wel uitgedeeld en kloppen. De Apple TV's kunnen ook gewoon de computer met I-tunes vinden en kunnen ook op Internet, dus ik denk dat het hem daar niet in zit.

Voor mijn gevoel is het iets met Airplay dat niet 'door' het AP heen komt (krom uitgedrukt, dat weet ik), maar ik heb geen idee hoe dat Airplay precies werkt.

Ik heb nu iets meer informatie na een hoop geëxperimenteer: als ik de ipad zowel als de appleTV met hetzelfde nieuwe AP connectie laat maken gaat het wel goed. Daarvoor geef ik 1 AP dan tijdelijk even een ander SSID.

Als de IPAD contact maakt met een AP dat ik langer heb terwijl de AppleTV met het nieuwe AP contact maakt, gaat het fout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat heb ik gedaan, maar het blijkt dat de AP's zijn afgeleverd met de nieuwste firmware. Voor de zekerheid heb ik toch een update gedaan, maar dat hielp niet.
De workaround is dat je moet zorgen dat de Ipad en ATV verbonden zijn met hetzelfde AP. Om dat zeker te weten geef je elk AP een ander SSID waarmee je dan de verschillende ATV's verbinding laat maken, zodat je weet met welk AP je Ipad verbinding moet maken als je een bepaalde ATV wilt kunnen aansturen. Zo is het natuurlijk allemaal niet bedoeld en het is natuurlijk aldoor even spieken welke SSID  je met je ipad moet oppikken om van de betreffende ATV te kunnen genieten.
Mij lukt dat allemaal nog wel, maar vrouw en kinderen hebben dat niet onder de knie, en ik vraag me af of dat ooit gaat lukken. Echt heel logisch kunnen zij dat niet vinden en dat snap ik ook wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan eens proberen of je met statische ip adressen instellen op de access points het wel lukt.

Dan moet je een ip adres kiezen dat buiten de scope ligt van de DHCP server van de Fritz.

Alles rebooten en weer testen.

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom deelt de windows server de ip adressen uit? Vermoed dat daar het probleem zich voordoet. Als je het probeert via de fritzbox alles te laten uitdelen, werkt het dan wel?

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een domme vraag,maar waarom heb je niet gewerkt met wifi repeaters.Ik had op bepaalde plaatsen ook een weinig wifi bereik en heb er gewoon een wifi repeater geplaatst.Neemt zo goed als geen plaats en de configuratie is kinderspel

Ik heb ook geen probleem gehad met portforwarding e.d.Klein nadeel de snelheid is na de repeater iets trager

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...