Ga naar inhoud


TBS2900 MOI DVB-S2 Satellite Streaming TV Box


plb

Aanbevolen berichten


Gast Mimisiku

Het apparaat heeft 2 CI sloten dus de Canal Digitaal module kan erin. Vraag is echter of de software/firmware in de box hier (goed) mee overweg kan. Apparaat komt weg bij AliExpres.com en dat belooft veelal weinig vertrouwen qua kwaliteit. Is zo'n Chinese dump site voor allerhande populaire electronica en heel veel clone materiaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Onzin, is een prima ding.

 

Je hebt wel een usb cardreader nodig voor de canaldigitaal kaart, of een share naar een box waar die kaart in zit.

 

De moi is van het gerespecteerde merk TBS en dus zeker geen rommel.

 

Ik heb er een te koop, als je niet in het buitenland nieuw wilt kopen ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onzin, is een prima ding.

 

Je hebt wel een usb cardreader nodig voor de canaldigitaal kaart, of een share naar een box waar die kaart in zit.

 

Dus je hebt zelf geconstateerd dat de cds-modules niet werken in de ci-slots?

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nooit geprobeerd, maar ik weet het 99% zeker. Linux OS en goed werkende CI ondersteuning is onwaarschijnlijk.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Als er gewone CI's in gestoken kunnen worden (dus geenCI+) dan moet dat wel werken. Doet dat het niet dan wil ik het niet scharen onder gerenommeerd.

 

In geval van CI+ heeft Michel zeker gelijk. Dat wordt in off the shelf ontvangers een regelrechte ramp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit geprobeerd, maar ik weet het 99% zeker. Linux OS en goed werkende CI ondersteuning is onwaarschijnlijk.

 

Een Mediaguard CI-module heeft het bij mij altijd zonder problemen onder Linux gewerkt. Daarbij werken de meeste ontvangers met een één of andere LinuxOS variant ;)

 

 

Onzin, is een prima ding.

 

Je hebt wel een usb cardreader nodig voor de canaldigitaal kaart, of een share naar een box waar die kaart in zit.

 

De moi is van het gerespecteerde merk TBS en dus zeker geen rommel.

 

Ik heb er een te koop, als je niet in het buitenland nieuw wilt kopen ;)

 

Ik ben het met je eens dat een USB cardreader gewoon goed werkt.

 

Maar TBS is per definitie niet een gerespecteerd merk. Zo zijn hun Linux drivers behoorlijk ruk doordat ze redelijk wat issues hebben met het locken van transponders en dat gaat weer ten koste van de snelheid. De OpenSource drivers voor enkele TBS producten zijn vele malen sneller en stabieler dan de drivers die TBS levert. Maar dat terzijde.

 

Wat ervaringen van mijn kant met de hardware van de MOI:

 

- Mijn 1e MOI had na enkele weken last van uitvallende tuners en is vervangen.

- Mijn 2e MOI had per direct last van een niet werkende 1e tuner (gaf een high pitch noise en kon niks locken) en is vervangen.

- Mijn 3e MOI lijkt het op dit moment gewoon goed te doen.

 

De ondersteuning van TBS op hun hardware is wel weer goed; mijn exemplaren werd zonder problemen vervangen. De ondersteuning op hun firmware/drivers is een klein beetje een ander verhaal.

 

De MOI wordt sinds versie 1.x van hun firmware geleverd met TVHeadend. Nu is TVHeadend een goed back-end product, maar in combinatie met DVB-S en met meerdere satellieten niet echt bruikbaar door (onder andere) het niet echt simpel kunnen editen van je kanalenlijst.

 

Pas met firmware 2.x is het apparaat - in mijn geval dan - goed bruikbaar geworden door de toevoeging van VDR, oscam en vdr-dvbapi. Het is alleen jammer dat het meer dan 9 maanden heeft geduurd alvorens het voor mij bruikbaar werd. Al met al lijkt deze firmware een stuk stabieler en sneller te zijn. Maar zelfs in firmware 2.x zijn er kleine problemen op momenten dat je gebruik maakt van de webinterface (zoals het instellen van je DiSEqC is een leuke, die overschrijft gewoon je eerdere AA/AB/BA/BB instellingen) waardoor het handmatig aanpassen van enkele VDR bestanden zeer aanbevolen wordt.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

Dank voor de informatie. Ik ben bang dat ik er nu helemaal niet meer uit ben. Daarnaast zit ik ook vol met vragen waar ik geen antwoord op heb omdat ik (nog) geen kennis van de materie heb. Ik heb de draad D-Cube opgestart, daar wordt ik eigenlijk ook niet veel wijzer van, een geweldig veelbelovende box maar vooralsnog voor in de slaapkamer, nou, daar wil ik gewoon een simpele Raspberry met XBMC neerzetten, beetje tv kijken is zat. Het echte werk gebeurt in de woonkamer. Ben ik dan toch verplicht om een out-of-the-box ding te kopen, zonder geneuzel, braaf je canal digitaal kaart er in en kijken maar (daar is trouwens niets mis mee).

Ik heb in ieder geval veel stof tot nadenken van jullie gekregen! Michel bedankt. Heb weer een nieuw onderdeel gevonden, de Anysee N7, is kijken of ik daar wat aan heb. Wat mij betreft kan deze draad gesloten worden. Ik blijf wél de D-Cube volgen, je weet het maar nooit he?

 

Leo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...