Ga naar inhoud


[UFS-910/912] TitanNit 1.50


verkerkbr

Aanbevolen berichten

Inmiddels is er weer een nieuwe versie TitanNit verschenen. Test versie 1.50.

 

Is er (nog) niet online. Nieuwe versie downloaden en op een USB stick zetten.

 

Bestandsnaam wijzigen in miniFLASH.img. En zo direct installeren.

 

Vrijwel alle bestaande instellingen blijven hierbij behouden.

 

Feed adres opnieuw instellen.

 

Opwaarderen.

 

Alleen de skin hoeven aanpassen naar mijn keuze.

 

Nieuwe versie werkt supersnel op mijn UFS-912 en het lijkt of de geluidskwaliteit (voor mijn gevoel) aanzienlijk is verbeterd.

 

Fantastisch hoe software de werking van bestaande hardware kan verbeteren. 

 

Groet,

 

 

Bram 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dag Bram

 

Kan je de skin naar eigen smaak aanpassen?

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste DVBS,

 

er zijn een aantal skins beschikbaar. Deze kun je downloaden en aan of uitzetten. Helaas is dit punt in het menu niet vertaald in het Nederlands. Er staat nog Skinauswahl.

 

Tokayer of SmartTV zijn wat strakker, moderner dan de standaard skin. Maar er zijn nog meer keuzes.

 

Bij de UFS-910 moeten deze wel op de USB stick gezet worden.

 

Inmiddels is de versie 1.50 ook weer online beschikbaar. 1.50 doet het hier perfect.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, draai hier de cool-swap-skin! (maar omdat je het zo schreef dacht ik dat je het echt kon personaliseren)

 

Bram,

 

Flagrante fouten in de vertaling mag je steeds melden bij AAF hoor. Bij een volgende versie is het dan meestal opgelost.

 

Toch bedankt voor de info.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

UFS 910 weer eens tevoorschijn getoverd, mooie software en inmiddels is ook versie 1.51 beschikbaar.

I

Wie weet hoe de tuner en disecq instellingen voor een monoblock met astra 1 en 3 zijn?

Beide sats worden ingescand.

Disecq staat nu op eenvoudig met A en B wat normaliter werkt.

Astra 1 geeft  bij deze instellingen beeld, Astra 3 geeft geen beeld.

Kathi UFS910 TitanNit

VU+ Duo Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet bekend met de instellingen van de monoblock. Maar bij de instellingen van de disecq wordt al snel over het hoofd gezien dat je de rode toets moet indrukken bij het instellen.

 

Verder als je de standaard zenderlijst gebruikt van E2 omgezet naar het Titan formaat, dan moet bij de betreffende transponders pilot=on aangezet worden. Hier is al eerder over geschreven. Bij de UFS-912 hoeft dit niet.

 

Misschien ligt het daaraan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Bram,

 

Bedankt voor je reactie.  Het ligt inderdaad aan de zenderlijst. Na aanpassing van de betreffende transponders naar pilot=on beeld op 23,5 oost. 

 

Disecq instellingen verder gewoon standaard in te stellen voor een monoblock:

disecq a voor 19,2 oost en disecq b voor 23,5 oost.  Verdere instellingen onder de rode toets waren niet nodig.

 

Alles loopt nu al een zonnetje onder titannit 1.51

Kathi UFS910 TitanNit

VU+ Duo Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het is fantastische software die Titanit. Ook het opwaarderen is nu kinderlijk eenvoudig, alle instellingen blijven behouden.

 

Alleen feedadres invoeren. En ik moet de gewenst skin even opnieuw instellen. Oscam is ook weer direct in de "lucht".

 

Op een UFS-912 loopt het helemaal super. Nog nooit een reset nodig gehad. Maar ook op een UFS-910 is het buitengewoon goed werkend. Wie had dat destijds gedacht met een relatief oudere ontvanger als de ufs-910.

 

Veel plezier ermee.

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

inmiddels versie 1.52

 

wel een interessante fix:

"Mount- Problem Festplatten und USB Sticks behoben"

Ze mogen stilaan aan de naamgeving 2.0 gaan denken. :D

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Ik heb zojuist AAF TitaNit 1.59 geinstalleerd op mijn IPBox 910. Omdat ik zie dat jullie ervaring hiermee hebben kleef ik aan.

1) ik krijg de CanalDigitaal smartcard niet aan de praat

2) Omdat ik een rotor heb wil ik USALS gebruiken en dat vond ik hier ook niet

3) ben gewend met de PC kanalen te editten maar kan nergens iets vinden, welek editor en hoe te up- en downloaden

 

oeps veel vragen, hoop op een antwoord

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1)Hoe probeer je de smartcard aan de praat te krijgen? Met een interne lezer? (sorry ben niet vertrouwd met een IPBox) Normaal zitten er in de downmoad verschillende Oscams, elk met een eigen configuratie om de interne/externe/kaartlezer aan de praat te krijgen, helpt je al een stuk vooruit. Niet vergeten om de softcam op te starten.

2)( beste is eerst naar de default skin te gaan) dan: menu/system/tuner config/rood/expert, op Diseqc gaan staan en rood, kan je kiezen voor usals (mss wat kort door de bocht, maar box wordt nu gebruikt :)

3) Met SatChannelListEditor moet het zeker lukken.

 

succes

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij handig om eerste de antenne instellingen goed te zetten en zorgen dat je ontvangst hebt.

 

Het instellen zit inderdaad wat verscholen en je leest er snel overheen. Zie hiervoor.

 

In principe zou een CI module geschikt voor Canaldigitaal goed moeten kunnen werken. Wel even activeren en uitlezen via het menu.

 

Een alternatief is een usb kaartlezer met Oscam server. Werkt ook prima, maar is wat lastiger in te stellen omdat je hiervoor config bestanden moet aanbrengen voor CanalDigitaal.

 

Overigens die TitanNit software werkt fantastisch goed.

 

Met SatChannelListEditor kun je ook E2 zenderlijsten gebruiken. Inlezen in het oorspronkelijke formaat. Dit formaat kiezen bij instellingen.

 

Na het inlezen bij instellingen het formaat wijzigen in Titan en je hebt daarna alles in het Titan formaat.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels gevonden hoe je USALS instelt, was wel zoeken!

Daarna heb ik kanalen gezocht op diverse satellieten.

Voor de detectie van mij CD kaartje heb je Oscam nodig en dat kon je bij versie er niet inzetten, want wat blijkt?

Niet goed gelezen op de download pagina...

Ik kwam er achter dat ik een beperkte versie heb en voor de volle versie kun je een upgrade kopen voor in mijn geval €25,-. Ik heb dat gedaan en wacht nu op een mailtje met een code die past bij mijn IPBox910 met het serienummer.

De SatChannelListEditor kun je dan ook gebruiken, nu dus nog niet.

 

Ik laat komende week nog weten hoe het me is vergaan

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch al een stapje in de goeie richting.

 

Ja, die vrijschakeling, he. (Heb er niet aan gedacht omdat het voor de UFS niet van toepassing is)

 

Maar zoals Bram schrijft: eens TitanNit geïnstalleerd, draait het als een zonnetje.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...