Ga naar inhoud


AB IPBox Prismcube Ruby Twin Sat HDTV goede aankoop?


willyspain

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ben newbee op gebied van sat ontvangers en heb altijd op een philips ontvanger en canal digitaal kaartje tv gekeken vanuit Spanje.

 

Aangezien discovery, veroninica en rtl8 niet meer te ontvangen zijn wakker geschud en het lijkt tijd om eens wat nieuws aan te schaffen.

 

Mijn wensen zijn zoveel mogelijk zenders te ontvangen en aangezien ik al vrij lang XBMC gebruik via een oud laptopje (geen hd en 5.1 dus) lijkt mij de AB IPBox Prismcube Ruby Twin Sat HDTV een mooie optie.

Tevens wil ik op termijn graag de canal digitaal kaart delen binnenshuis met 2 andere tv s.

Gebruik al jaren alleen maar linux mint.

 

Voordat ik deze aanschaf doe, heb ik een aantal vragen:

 

- Is deze ontvanger een goede keus qua beeldkwaliteit?

- Welke LND moet ik hierbij aanschaffen. (liefst alledrie de astra posities) en min. 3 uitgangen.

- Zal de kanaal digitaal kaart gewoon werken? Of moet ik nog allerlei dingen aanpassen?

- Het apparaat is op linux gebaseerd dus is het mogelijk de kanaal digitaal kaart te delen?

- Is het verstandig hem te kopen in NL (hogere prijs) zodat de kanaal digitaal gewoon werkt of kan ik hem direkt bij ********** aanschaffen?

 

Hopelijk nemen jullie mijn vragen serieus en komen er veel reacties en als jullie suggesties hebben voor een ander ontvanger-mediaplayer graag.

 

Hartelijke groeten en heel erg bedankt alvast voor jullie reakties.

aangepast door Michel
Webshop verwijderd

VU+SOLO2 0,5TB VIX!! Panasonic TX-L42ET5E     Woxter THX 5.1 passief - audiogear 5.1

Triple LNB quad waarvan alleen 19.2 en 23.5 werken       LINUX MINT 16

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Niet doen. Deze receiver heeft nog diverse problemen met stabiliteit die (nog steeds) niet zijn opgelost.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 3 weken later...

Ik las laatst een review van deze ontvanger, ik weet eigenlijk niet of ik de URL zomaar mag posten maar de review was best positief...

 

Voor amper 190 euro leek me dit een aardig alternatief voor een losse satelliet ontvanger en xmbc mini pc. Gek genoeg vond ik op Nederlandse sites verder niet zoveel info, en had hier eigenlijk ook wat meer animo verwacht maar kennelijk valt die tegen ?

 

Wellicht toch maar eens voor de gein kopen, wie weet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...