Ga naar inhoud


tv kijken via dvb s2 (65F9000) of rebox 9000HD


cyberson

Aanbevolen berichten

Ik was benieuwd ik heb de 65F9000 tv en deze bezit 2 tuners opnemen kan naar een HDD of usb stick

Maar het beeld kwaliteit wanneer zou dat beter zijn met de tv tuner of de rebox.

Nu zou het antwoord kunnen zijn proberen, maar ja dat is best wat werk de tv hangt aan de muur en daar moet de module in.

En deze tv pak je niet zo even op.

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je de CI module bedoelt: die heb je niet nodig voor FTA kanalen. Je zou dus bijvoorbeeld en de TV en jouw decoder kunnen afstemmen op bvb Das Erste HD ; ZDF HD (om 11.05u)  enz op Astra 19,2  zolang je maar zeker bent dat de originele beelden ook HD zijn, dus geen oude documentaire. Ik vermoed dat BBC 2 HD ( Astra 2) om 20.30u de Golf in HD uitzendt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit was ook wat ik schreef, zet de 2 op hetzelfde (FTA) kanaal en dan kan je zelf oordelen. Maar de Rebox moet je wel met een HDMI kabel aan de tv hangen, met een scart haal je de kwaliteit omlaag. En de opname-instellingen moeten natuurlijk ook identiek zijn. Alles op voorwaarde dat je 2 coaxen hebt (bijvoorbeeld van een twin lnb).

Als je maar een single LNB hebt kan je het signaal misschien doorlussen op de Rebox, dan moet je in de tv de voeding van de LNB uitschakelen en kan je toch naar hetzelfde kanaal kijken.

Mvg

aangepast door gors
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...