Ga naar inhoud


Quad coax kabel welke is goed of vergelijkbaar met koka799?


mike c200

Aanbevolen berichten

Hallo

 

wil in mijn andere huis een nieuwe en wat uitgebreide installatie maken.

Ik heb een waverfrontier t90 die moet om tebeginnen 4 quad alps lnbs krijgen. (later nog uitbreiden maar hoef niet op iedereplek de meer exotische kanelen tekunnen ontvangen.)

Als mutl schakelaar denk ik dat ik een spaun ga nemen die zijn in duitsland toch wel eenigsinds betaalbaar.

 

schotel na de switch is een 10 meter ongeveer

 

Nu kan ik natuurlijk 16 losse hirschmann koka 799 gaan leggen (is een goeie kabel na mijn ervaring)

Maar een quad coax is natuurlijk makkelijker zijn er dan maar 4 en makkelijker aantesluiten.

maar welke quad kabel heeft de zelfde eigenschappen als de koka799?

 

bv de farecco kabel van bombeek??

 

ik hoop dat iemand hier wat meer info kan geven.

aangepast door mike c200

Vu+ ultimo 4k

Topfield 7710
Wavefrontier t90

Link naar reactie
Delen op andere sites


belden H 125

deze is ongeveer idem als de hirschmann koka 799

en een ander merk daar denk ik niet aan

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

die heb ik nog niet gezien

optie:leg 4x coax langs elkaar en tape die aan elkaar

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

.... die moet om tebeginnen 4 quad alps lnbs krijgen.

.... Als mutl schakelaar denk ik dat ik een spaun ga nemen

.... schotel na de switch is een 10 meter ongeveer

 

 

beste mike,

 

even los van de kabels kwamen bij mij de volgende vragen boven over de opstelling die jij beschrijft:

 

bedoel je een multi-schakelaar? Waarom neem je dan quad LNB's in plaats van quattro LNB's, dat begrijp ik niet? Of bedoel je dat je ook quattro LNB's wilt nemen? (Die zijn ook nog eens goedkoper...)

 

En als je later de installatie nog uit wilt breiden met extra LNB's, wordt het qua kabels van telkens 10 meter lang een kostbare grap lijkt me. Is er geen optie om de multiswitch dichter bij de schotel te hangen, in een waterdicht kastje? Dat zou mijn voorkeur hebben. Voor vier tuners/ontvangers komen er dan in totaal ook maar vier kabels vanaf de switch...

 

Van kabels zelf heb ik niet echt verstand. Daar kunnen andere forumleden je meer over zeggen.

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi A33

 

simpel omdat ik meer dan 4 aansluitingen wil hebben er zomin mogelijk van switchen buiten wil hebben. 

nee heb quad lnbs die zijn speciaal voor een multischakelaar daar kun je ook geen ontvanger rechtstreeks op aansluiten en ze zijn idd paar euro goedkoper als de quattro maar daar gaat het dus niet om.

 

De gewone goeie hirschman coax 799 kost niet veel per meter hoor (had via google al een winkel gevonden die wouden 45 euro per meter voor een qaud coax dat gaat dus nergens over voor een beetje meer heb ik een volle doos 100m gewone coax799)

Vu+ ultimo 4k

Topfield 7710
Wavefrontier t90

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mike,

 

Ik denk dat je de termen omdraait. Quads zijn voor direct aan een ontvanger, quattro's zijn voor aan een multiswitch.

Vandaar de verwarring. . . .

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je heb immiddels gewone koka 799 genomen.

Ben altijd heel tevreden geweest met hirschmann

en punt 2 de prijs is heell stuk vriendelijker (deze kan ik via mijn werk wel bestellen de quad niet)

nadeel 16 losse touwtjes.

Vu+ ultimo 4k

Topfield 7710
Wavefrontier t90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...