Ga naar inhoud


Maxdigital XP1000 - USB negeren bij opstarten ?


Bakske

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 Octagon XP1000+ met OpenPli 4.0.

Als ik een geheugenstick in mijn USB heb zitten voor eventueel op te nemen en/of af te spelen willen mijn ontvangers niet booten. Het rode opnamelampje op de ontvanger blijft branden en op de TV blijft hij op het blauwe XP1000 opstartscherm hangen. Zij willen dus niet naar de volgende stap waarbij het aan/uit knopje op de ontvanger oplicht en het OpenPli opstartscherm op de TV verschijnt.

Het lijkt erop dat er op de USB naar een flash bestand gezocht wordt, wat natuurlijk niet gevonden kan worden omdat het er niet op staat en omdat het ook niet de bedoeling is om te flashen.

Ik heb het hele menu al doorlopen, maar ik kan nergens iets vinden waar ik aan kan geven dat  de USB tijdens het opstartproces genegeerd moet worden.

Kan ik dit überhaupt wel ergens aangeven?

Als het niet in het menu kan, kan het dan wel ergens in de root van de ontvanger met behulp van Notepad++?

Het lijkt mij toch niet de bedoeling dat ik elke keer mijn USB moet verwijderen als ik de ontvanger uitschakel. Dat vind ik niet echt handig.

2 stuks Octagon XP1000+, OpenPLi 4.0, CCcam, OScam, Enigmedit

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb er hier ook een om mee te spelen, maar ik herken het probleem niet.. Mijn 32Gb USB wordt gewoon herkend al moet ik toegeven dat het opstarten wel iets langer duurt. Op de USB stick staat zelfs de firmware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het langer duurt, blijft hij dan net als bij mij, wat langer op het rode opnamelampje in combinatie met het blauwe xp1000 opstartscherm hangen?

Ik heb een usb stick die fat32 geformatteerd is zonder firmware.

Beide ontvangers hebben hetzelfde probleem.

2 stuks Octagon XP1000+, OpenPLi 4.0, CCcam, OScam, Enigmedit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de boot duurt langer omdat hij inderdaad naar nieuwe firmware gaat zoeken. Misschien is dit juist de reden waarom bij mij de boel wel doorstart. Hij vindt inderdaad nieuwe firmware maar laadt hem uiteraard niet omdat er 'noforce' in staat... Misschien een idee om juist wél die firmware op de stick te zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met "noforce" firmware wordt er wel opgestart, echter tergend langzaam.

Ik geef daarom toch de voorkeur om ergens in de root aan te kunnen geven dat er niet naar nieuwe firmware / usb gebruik gekeken moet worden tijdens het opstarten. Voor die éne keer dat ik dat wel zou willen geef ik dat dan voordien weer wel aan in de root.

2 stuks Octagon XP1000+, OpenPLi 4.0, CCcam, OScam, Enigmedit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet of dit in de root aangepast kan worden! Ben bang dat de USB firmware load test toch echt in de bootloader 'woont'. Hoe zou je anders je box kunnen fladhen met een corrupte root?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Mimisiku: Goede tip, bedankt voor het meedenken.

Ik heb het opgelost door een usb-verlengkabeltje van 20 cm.

Kan ik gewoon in de usb aan de achterkant laten zitten en van daaruit mijn stick gemakkelijk verwijderen en weer terug inpluggen. Is in feite hetzelfde als de functie van een tuimelschakelaartje.

2 stuks Octagon XP1000+, OpenPLi 4.0, CCcam, OScam, Enigmedit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...