Ga naar inhoud


MaxDigital XP1000 reageert niet op afstandsbediening


lujo

Aanbevolen berichten

Aangezien deze ontvanger bij mijn ouders staat heb ik niet veel meer informatie dan dat de geïnstalleerde image OpenPLi is van ongeveer een half jaar geleden.

 

Het probleem wat zich voordoet is dat de lampjes (STB) op de afstandsbediening normaal knipperen maar dat XP1000 niet reageert. Op dit moment wordt XP1000 bedient met de afstandsbediening van de Samsung televisie. Waarschijnlijk middels HDMI-CEC?

 

Hoe kan ik uitsluiten of dit aan de afstandsbediening ligt of aan de ontvanger zonder dat ik een nieuwe image moet installeren?

Is het mogelijk om de afstandsbediening te laten resetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb in het verleden ook wel gehad dat de afstandsbediening goed was, maar de ontvanger, waarschijnlijk het IR oog stuk was, deze kwam toen wel nieuw uit de doos, en is terug gegaan voor garantie.

Dus begin eerst eens met andere batterijen, pli, en als dat niet werkt, terug naar je leverancier

En toevallig ook al op het stb knopje rechtsboven gedrukt van je afstandsbediening ipv op tv ;)

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is inderdaad op het STB knopje gedrukt en als een commando wordt verstuurd licht STB knopje op. Dat lijkt dus goed te gaan.

 

Als er door de lens van een camera naar de afstandsbediening wordt gekeken dan valt het op dat er geen led lampje oplicht (blauw achtig lichtje). Dit led lampje licht wel op bij een andere afstandsbediening.

Dit zou dus op een defect van de afstandsbediening kunnen duiden of heeft XP1000 afstandsbediening dat lampje sowieso niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus op dit moment is de conclusie dat de afstandsbediening waarschijnlijk defect is. Ik neem aan dat die ook onder de twee jaar garantie regeling valt.

 

Mimisiku, zou je willen kijken of jouw XP1000 afstandsbediening wel dat lampje heeft als je met je fototoestel naar kijkt? 

aangepast door lujo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt. Dat dat lampje bij mijn ouders afstandsbediening niet brandt betekent waarschijnlijk dat het om een defecte afstandsbediening gaat. Ik zal nog kijken of ik garantie heb en anders moet ik een nieuwe kopen.

 

Welke zouden jullie mij aanraden?

Zijn de afstandsbedieningen van dreambox ook te programmeren zodat knoppen volume +, volume - en mute televisie kunnen bedienen? Dus als afstandsbediening in STB mode staat dat alle overige toetsen ontvanger bedienen en volume en mute toetsen televisie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker! Ik gebruik al sinds 2004 de AB van mijn DM7000S voor de TV. Eerst op de Sony breedbeeld en nu op de Samsung flatscreen. Werkt perfect... Ook de nieuwere AB's van Dream werken hierop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan brande het lampje niet volgens mij, als ze verkeerd geplaatst zijn

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nog eens gelezen ;)

Maar heb hier ook gekeken met de xp1000 AB ook met camera, IR led licht gewoon op.

En natuurlijk batterijen gewisseld+/-, maar zoals ik  al had verwacht, brand er natuurlijk helemaal geen een lampje

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...